Avto > Testi
3899 ogledov

Mačka planila med premijce

Ford Puma
1/27
Anže Petkovšek Ford Puma
Z zmesjo športnih in premijskih dodatkov agilna mačka lahko zapelje vštric precej dražjim križancem prestižnih znamk.

O ford pumi smo že večkrat pisali. Gre za enega najbolj vpadljivih in predvsem dinamičnih B križancev za tiste, ki jim dobra vožnja veliko pomeni. Hkrati je s serijsko opremo bogato založena že od nižjih paketov naprej in z modernimi pripomočki. Med konkurenti izstopa s praktično rešitvijo uporabnega korita pod prtljažnikom, ki ponazarja vsestransko zasnovo avta za mlade in mlade po srcu.

Vrhunec opremljenosti ford pume zaznamuje oprema ST-line X vignale, ki smo jo tokrat vzeli pod drobnogled. Kombinacija črk določa peto in s tem najvišjo raven. Pri Fordu že z imenom nakazujejo, da so v njej združili tako športni pedigre iz svoje linije ST kot tudi premijski pristop iz podznamke Vignale, s katero želijo poudarjati bolj rokodelski in osebni pristop do lastnika.
 
Tako je bila testnica obuta v vpadljiva 18-palčna nizkopresečna platišča, originalni so bili bolj nabuhli odbijači in športno črno satovje vstopišča zraka. Za prestižno plat pa so skrbele letvice kroma in serijsko polni LED žarometi. Za nočni pozdrav skrbi projekcija živali pod odprtimi vrati.

Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V notranjosti se najvišja oprema od ostalih pum jasno odlepi z armaturno ploščo iz umetnega usnja, bolj ekskluzivnim usnjenim volanom, seveda so tudi sedeži iz te vrste materijala. Že serijsko imajo sedeži tudi masažno funkcijo, kar je tudi med premijskimi konkurenti prej redkost kot vsakdanja možnost. 

Seveda je 12,3-palčni voznikov digitalni zaslon serijski. Nudi dobro kombinacijo preglednosti in raznovrstnih nastavitev, podobno kot sredinski osempalčni zaslon. Ta sicer po velikosti ni nič posebnega po današnjih standardih, želel bi si tudi vsaj nekajstopinjske nagnjenosti proti vozniku, ga pa nad povprečje dviguje predvsem raznolikost uporabnih funkcij. Pri tej stopnji opreme je že serijska navigacija, ki jo sicer lahko nadomestimo tudi s priklopom na Apple Car Play ali Android Auto. Velja omeniti serijski kakovostni Bang Olufsen zvok, ki prihaja iz 10 zvočnikov in med predvajanjem datotek poskrbi za dodatno vzdušje.

Puma, ki je izdelana na fiestini osnovi, nekaj slabosti pokaže na zadnji klopi, kjer je prostora manj kot v najbolj radodarnih tekmecih, in tudi preglednost nazaj je treba nujno reševati s kamero in parkirnimi senzorji. Prtljažna polica je vpeta v prtljažna vrata, zato je nalaganje večjih predmetov lahko bolj nepredvidljivo. Rezervoar ima prostornino 42 litrov, zato doseg ni pretirano velik. 

Najboljša raven opreme s serijskim športnim podvozjem in velikimi kolesi med ovinki prinaša zelo čvrsto lego in natančen volan, ki se ju ne bi branil marsikateri veliko dražji avto. Davek na te športne zmogljivosti pa je treba plačati z bolj trdo vožnjo, ki nekako ne pritiče oznaki vignale.

Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V tesnem avtu je bila vgrajena kombinacija 92-kilovatnega trivaljnega bencinarja in sedemstopenjskega avtomatskega menjalnika. Litrski ecoboost tudi po vseh teh letih ostaja eden najbolj poskočnih trivaljnikov, hkrati so ga tehnično nagradili s tehnologijo starter generatorja oziroma mehkega hibrida. Sistem start-stop deluje bliskovito in razmeroma uporabno, čuti se tudi lahkotnejše speljevanja z mesta. Dodatni stroške dobrih 1.500 evrov za avtomatski menjalnik je logična investicija, če govorimo o avtu, ki želi biti vsaj z eno nogo že premijski. Menjalnik deluje udobno, po potrebi pa tudi dovolj dinamično, zelo pomagajo obvolanske prestavne ročice.

Kombinacija menjalnika in motorja je poskrbela za spodobno porabo okoli sedmih litrov v kombiniranem režimu mesto - podeželje - avtocesta. 

Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Če kaj ni, potem ford puma ni zgolj še en križanec. Ima karakter, tako z obliko kot voznimi lastnostmi. Ima zelo dobre delujoče asistenčne sisteme in dokaj sodoben infozabavni sistem. Ima uporabno vrednost, po potrebi tudi premijski pridih. V najvišji in najbogatejši stopnji opreme se cena na papirju tudi z šibkejšim od obeh bencinskih motorjev giblje okoli 27 tisočakom, kar se sliši veliko za razred B. Vseeno pa puma to ceno zna kar upravičiti z veliko dodatne vsebine, ob kateri se zdijo dražji premijski križanci podobne velikosti in vsebine preprosto precenjeni.

Podatki o vozilu (ford puma 1,0 ecoboost mHEV ST line X vignale)

Motor: 999 cm3, bencin, trivaljnik, mehki hibrid
Moč: 92 kW (125 KM) pri 6.400 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 1.400 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.197 × 1.805 × 1.534, medosna razdalja 2.588
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), CO2: 130 g/km (WLTP)
Zmogljivosti: 190 km/h, 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 456 - 1.216
Cena v evrih: od 27.290

PLUSI: oblika, vozne lastnosti, serijska oprema, premijski občutek.

MINUSI: manj prostorna na zadnji klopi.

Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Puma | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.