Avto > Dosje Avto
22785 ogledov

Med prvimi smo preizkusili novega dusterja

dacia duster 3. generacija
1/46
MatijaJanežič
Na cestah in terenu Južne Španije smo prvič zapeljali novega dacia dusterja. Pri Dacii pravijo, da prinaša veliko novega in bolj sofisticiranega, a še naprej ostaja kleni športni terenec.

Dacia je v zadnjih dveh letih šla skozi korenito preobrazbo znamkine identitete, ki se je že odrazila na njenih dosedanjih modelih, a prvi avtomobil, ki je bil razvit povsem v skladu z novo identiteto, je novi duster, Daciin ikonični športni terenec, ki je postal veliko sodobnejši, a še vedno ohranja svoje glavne atribute, med katerimi pomembno vlogo gotovo ima njegova dostopnost širšim množicam.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Pri Dacii pravijo, da so leta 2004 s prvo generacijo logana, ki sta mu kmalu sledila logan MCV in sandero, povzročili veliko presenečenje, saj so se tudi v Zahodni Evropi presenetljivo hitro uveljavili kot nizkocenovna znamka avtomobilov, ki ponujajo več kot bi sodili po njihovi ceni.

Uspešna prva leta so nadgradili leta 2010, ko so predstavili prvo generacijo dusterja, ki je pomenil še večjo zgodbo o uspehu. V štirinajstih letih jih je namreč v treh generacijah na ceste zapeljalo 2,4 milijona, kar pomeni, da so na dan povprečno prodali 500 dusterjev. Uspeh se obeta tudi novemu dusterju, saj so do 10. aprila na štirih največjih dusterjevih trgih zabeležili že več kot 10.000 naročil.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Uspeh še v tretje?

 Pri Dacii torej verjamejo, da bodo uspešni tudi z novim dusterjem tretje generacije, ki so ga popolnoma prenovili, saj so ga zasnovali na Renaultovi platformi za majhna vozila CMF-B. To je velik preskok od platforme B0 prejšnjega dusterja, ki je imel v bistvu več skupnega s prvo generacijo kot s tretjo.

Poleg tega je novi duster tudi prva dacia, ki je nastal v okviru nove znamkine oblikovne identitete, zato ga boste na cesti gotovo takoj prepoznali. A kljub velikim spremembam, pravijo pri Dacii, bo še naprej pravi duster, ki predvsem ponuja veliko za razmeroma dostopno ceno. Koliko bo dejansko stal pri nas, za zdaj še ni določeno, gotovo pa bo znano junija, ko naj bi predvidoma zapeljal tudi na naše ceste.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Prvo, kar vam, tako kot na vsakem avtomobilu, tudi na novem dusterju najprej pade v oči, je seveda njegova oblika, ki je delo Daciine oblikovalske ekipe pod vodstvom francoskega oblikovalca Davida Duranda. Oblikovalci so novi generaciji dusterja v primerjavi s prejšnjo vzeli nekaj robustne čokatosti in ji dodali nekaj športne elegance, a to boste opazili samo od zadaj.

Visoka bočna linija

Spredaj namreč zajeten nos z zelo visokim pokrovom motorja poskrbi, da ne bo dvoma, da je duster še naprej robusten avtomobil, ki ne zmore le tistega, kar zmorejo športni terenci, ampak s svojimi lastnostmi precej posega tudi v območje, ki ga sicer obvladajo le pravi terenci.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Robusten vtis gotovo podkrepita tudi dve vdolbini na pokrovu motorja, ki pa tam nista le zaradi estetskega videza, ampak imata tudi praktični namen. Durand nam je v pogovoru namreč izdal, da sta tam zato, da izboljšata pogled preko visokega pokrova, k vam na vozniškem sedežu da vedeti, da je res visok.

Kakorkoli, oblikovalci so vtis višine prednjega dela razbili s kombinacijo tenke maske z Daciinim logom in enako tankimi led lučmi z značilno Daciino grafiko ter zajetnega vstopnika za zrak, ki je, tako kot ostala plastična zaščita, izdelana iz recikliranega proti praskam odpornega materiala, ki so ga razvili v Daciinih laboratorijih in ima značilno površino s številnimi svetlikajočimi se delci, ki na videz delujejo kot majhni kristali.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Tako kot pokrov motorja je tudi bočna linija zelo visoka in v kombinaciji s precej velikimi kolesi dusterju kljub dodani eleganci da precej grob videz. Za zadnji del boka pa bi lahko rekli, da še najbolj od vseh elementov izdaja, da novi duster oblikovno vseeno izhaja iz uspešnega predhodnika, s katerim si navsezadnje deli tudi dolžino 4,34 metra, pa čeprav je malce širši in malce nižji.

Dokazovanje trpežnosti in digitalizacija

Če na zunanjosti lahko odkrijemo nekaj elementov dusterja prejšnje generacije, to gotovo ne velja za notranjost, ki ma več skupnega z zadnjo generacijo sandera ali joggerja, čeprav je sodobnejša tudi od njiju. Svojo trpežnost hoče duster v notranjosti pokazati predvsem s plastično notranjostjo, ki pa dejstvo, da je plastična, precej dobro skriva predvsem z vstavkom v armaturni plošči, ki je drugačne, prijetno modre barve. Dotik s površino armaturne plošče izda, da so oblikovalci uporabili zelo kvaliteten material.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Prvi stik z notranjostjo novega dusterja je pokazal tudi, da so se pri njegovem razvoju precej posvetili tudi sedežem, ki so tako spredaj kot tudi zdaj postali veliko bolj udobni kot doslej in morda celo boljši kot v sanderu, pa čeprav bi si na naslonjalu morda še vedno želeli malce več opore za hrbet. Ne glede na to, sem si položaj sedenja v novem dusterju lahko nastavil občutno bolje in hitreje kot v prejšnjem. Vsekakor pa je njihove obloge pri različici opreme extreme mogoče sneti in oprati.

Morda je na prvi vtis malce neroden položaj ročice ročnega menjalnika, ki zahteva nekaj privajanja, zato pa je v nasprotju z njo majhna ročica za upravljanje voznih programov na hibridnem dusterju zelo prikladna.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Uporaba sodobne platforme CMF-B je dusterju poleg občutno prostornejše notranjosti omogočila tudi več digitalizacije, ki se v boljših različicah odraža tudi v prilagodljivih digitalnih merilnikih, prav tako pa tudi v velikem osrednjem zaslonu infozabavnega sistema, ki je na voljo v treh različicah.

Bolj točno, zaslon je na voljo v dveh različicah, saj je tudi duster, tako kot jogger in drugi modeli, v osnovni različici na voljo z infozabavnim sistemom Dacia Media Control, pri katerem za zaslon služi kar vaš mobilni telefon, ki ga z avtomobilom povežete preko aplikacije in vstavite v posebni nosilec. V najboljši različici Media Nav pa je na voljo celo zvočni sistem Renaultovega partnerja Arkamysa.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Ostaja soliden terenec

Platforma CMF-B dusterju ni zagotovila le več digitalizacije  in prostornosti, ampak tudi boljše vozne lastnosti z manj nagibanja in precej majhnim obračalnim krogom tudi v štirikolesni različici.

Ta je bila na vozni predstavitvi gotovo najbolj zanimiva in pri Dacii so se potrudili, da so na poligonu tudi pokazali, kaj avto zmore. Duster ima po zaslugi nove platforme tudi več voznih programov od dosedanjih, ki jih do zdaj pravzaprav ni bilo, saj ste z okroglim regulatorjem lahko določali le prednji pogon, samodejno preusmerjanje navora med obema premama in zaklenjeni štirikolesni pogon.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Okrogli regulator je sicer tudi v novem dusterju ostal na istem mestu za prestavno ročico, vendar zdaj z njim lahko izbirate med petero voznimi programi, na sredi pa je še gumb za neposredni vklop pomoči pri spustu s klanca.

Vsakdanji uporabi sta namenjena programa AUTO in ECO, slednji z nastavitvami za varčno in okolju bolj prijazno vožnjo, spolzkim cestam in lahkim terenom sta namenjena programa SNOW in MUD/SAND, grobi terenski vožnji, po kateri je duster znan, pa je namenjen predvsem program OFF-ROAD, ki je povezan tudi s prikazom za terensko vožnjo pomembnih podatkov na osrednjem zaslonu infotainmenta.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kako pa zadeva deluje v praksi? Pred preskusom nas je malce skrbelo, da pri Dacii štirikolesno gnanega dusterja niso več ponudili z dizelskim motorjem. Izkazalo se je, da je strah zaman, saj je duster v prvi zelo kratki prestavi, še vedno je na voljo s podobno nastavljenim šeststopenjskim menjalnikom kot doslej, blagi teren tudi z 1,2-litrskim bencinskim motorjem suvereno premagoval zgolj v prostem teku brez mojega pritiskanja na plin. Videti je celo, da so inženirji motor nastavili tako, da ob majhnih obremenitvah celo sam doda malenkost plina. Ali pa to stori 48-voltni elektromotor, ki opravlja vlogo blagega hibrida.

Po dodatku plina pa je duster suvereno premagal tudi večje strmine in se, potem ko sem pritisnil gumb na regulatorju, s pomočjo "hill descenda« tudi samostojno spustil. Inštruktor nas je sicer popeljal tudi na precej korenit bočni nagib, duster pa se je dobro znašel tudi na "kameljih grbinah", ki znajo biti precejšen izziv za marsikaterega športnega terenca.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

K solidnemu spopadanju s terenom gotovo pripomore dejstvo, da je dno štirikolesno gnanega dusterja od dna oddaljeno solidnih 21,7 centimetra, in da ima tudi presenetljivo majhen obračalni krog, kar pomeni, da se lahko okoli svoje osi zasuka na zelo majhnem mestu. Duster torej zares ostaja zvest terenski filozofiji predhodnikov.

Dober je tudi na cesti

Ob tem pa se duster bolje kot doslej znajde tudi na asfaltu, še bolj, ko gre za različice s prednjim pogonom. Osnovnega litrskega trivaljnika ECO-G 100, ki deluje na bencin in plin LPG, sicer v Španiji nismo preskusili, zato pa smo se lahko peljali z različico z 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem, ki smo ga prvič spoznali kot del hibridnega pogonskega sklopa v renaultu australu. Za povsem solidnega se je izkazal tudi v dusterju, kjer deluje v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Pomanjkljivosti zaradi Millerjevega ciklusa uspešno zgladi 48-voltni blagi hibrid, 130 'konjev' pa je bilo dovolj moči v starem dusterju in je je očitno dovolj tudi v novem.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Morda še boljša možnost pa je hibridni pogon Hybrid 140, ki je enaka kombinacija 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika, elektromotorja in multimodalnega menjalnika, kot jo poznamo iz dacia joggerja oziroma renaultov clia, capturja in megana conquesta in veliko voženj v mestnem okolju lahko opravi zgolj z elektromotorjem. Tudi baterija je enaka s kapaciteto 1,2 kilovatne ure.

Očitno pa je, da so se inženirji potrudili in pogon za dusterja še malo izboljšali, saj je precej manj hrupen, kot smo vajeni denimo iz joggerja in nekako tudi bolje komunicira z voznikom. Takšen je vsaj prvi vtis, videli pa bomo, kaj bo pokazal daljši preskus.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Predvsem pa tudi velja, da so se vozne lastnosti dusterja v primerjavi s predhodnikom tudi na cesti precej izboljšale in da duster tudi v tem pogledu postaja zelo zrel avtomobil, ki se lahko "obesi na odbijač" marsikaterega precej dražjega tekmeca. Predvsem pa se je občutno povečalo udobje voznika in njegovih sopotnikov.

Nekaj privlačnih posebnosti

Vendar pa ostaja posebnež, kar dokazuje tudi s precejšnjim naborom "smart" dodatkov. Praktične vzdolžne strešne nosilce, ki ih lahko z uporabo zgolj enega ključa hitro postavimo povprek, smo spoznali že na sanderu stepway, nov pa je sistem za pritrditev dodatkov YouClip.

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Gre za nabor štirikotnih pritrditvenih točk za pametni telefon, svetilke, kljue za vrečke, držala za skodelice in podobne pripomočke, ki so razporejeni po vsej notranjosti kabine in prtljažnika. YouClip je sicer prvi dobil duster, pozneje pa bo na voljo tudi v drugih daciah.

In ker gre za terenca, ki se lahko ripelje zares daleč, so pri Dacii za dusterja v okviru programa InNature pripravili tudi paket za kampiranje z zložljivo posteljo, ki vam omogoča, da kabino hitro spremenite v spalnico (oziroma pločevinasti šotor), v predalih in strešnem kovčku pa lahko shranite tudi veliko opreme.

dezurni@styria-media.si

dacia duster 3. generacija | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 4
  • Fregasto 20:31 25.april 2024.

    Za ta denar raje kaj drugega.

  • AnGus 20:10 25.april 2024.

    "...zapeljali novega dacia dusterja". Kaj vi sploh znate slovensko? Koga ali KAJ? Saj avto ni oseba!

  • Toma 15:05 25.april 2024.

    Ni problema, jaz bom pa čisto zadnji, desetomiljardni ;-)