Vpogled v možgane slovenskega kupca avta: kaj ima in kaj želi imeti

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Pomemben signal za prodajalce novih in rabljenih vozil - sentiment pri slovenskih kupcih se ohlaja, najbolj zaželene znamke in energenti pa ...
Oglej si celoten članek

Podjetje Briefd v sodelovanju z agencijo Valicon redno vsako četrtletje meri, kako o avtomobilih razmišljajo ljudje v naši državi. Raziskava je strokovna in temelji na dovolj velikem vzorcu, da je mogoče iz nje slediti gibanju mnenja obstoječih lastnikov vozil, tudi glede njihovih preferenc za prihodnost.

Ker raziskava segmentira tudi po starostnih skupinah, so še toliko bolj zanimive razlike, kako razmišlja mlada generacija Z (11 odstotkov vprašanih), kaj menijo tisti iz nekoliko starejše generacije Y (31 odstotkov), kakšne so želje generacije X (38 odstotkov) in kako o avtih razmišljajo najstarejši člani družbe iz generacije 'baby-boomerjev' - BB (19 odstotkov). 

Raziskava za četrto četrtletje leta 2023 potrjuje dolgotrajni trend glede razmišljanja o nakupu avta, saj je o novem (nov ali rabljen) avtu proti koncu koledarskega leta pripravljeno razmišljati manj ljudi kot pa na začetku leta.

Rabljeni Zanesljivi rabljeni avtomobili do 5.000 evrov

Številni si želijo druge znamke

Ena najbolj zanimivih je primerjava med tem, katero znamko avta uporabljajo zdaj in ki so med prioritetami ob menjavi. Na vrhu po željah so znamke Volkswagen, Škoda, Renault, Kia in Toyota, kar lahko pri določenih znamkah precej odstopa od trenutnega položaja voznega parka in kaže na to, da imajo določene znamke velik potencial.

Slaba novica za prodajalce - treba se bo boriti za kupce

V roku enega do dveh let namerava sicer menjati avto več kot dve tretjini vprašanih, zato pa je upadel odstotek tistih, ki bodo šli v nakupni proces že prej, torej v roku naslednjega pol leta. Gre za najnižji odstotek v zadnjih dveh letih, kar je pomemben poslovni signal za vse trgovce z vozili.   

Glede naslednjega avta jih dobra tretjina razmišlja o povsem novem avtu, ostali imajo v mislih rabljenega. O povsem novem avtu največkrat razmišljata generaciji BB in Y, presenetljivo manj pa vmesna generacija X in pričakovano najmanj generacija Z. Pripadniki te generaciji so daleč najbolj pogosto pripravljeni kupiti avto brez vsakršne garancije oziroma jamstva.

Foto: Profimedia Rabljeni avti prodaja nakup rabljenega

Naslednji da bo že električen? Kje pa ...

Zelo zanimivo postane tudi pri vprašanju, kaj bi poganjalo prihodnji avto. Če sta bila bencin in dizel kot gorivi še nedolgo nazaj poravnana na listi želja, je danes kar 61 odstotkov vprašanih prepričanih, da bo naslednji avto bencinar.

Dizel sicer ohranja visok delež nad 30 odstotki, zanimivo pa je po vmesnem večjem zanimanju znova upadla želja po povsem električnih avtih. Takšnega bi navkljub hitremu trendu elektrifikacije pri novih avtih trenutno izbrala le desetina ljudi v naši državi. Je pa zato zelo veliko vprašanih pripravljeno prestopiti v hibridno tehnologijo. Če danes takšne avte vozita le dobra dva odstotka, bi pri naslednjem avtu skoraj tretjina razmišljala (tudi) o hibridu.

Kot najbolj zaželena karoserijska oblika pa so suvi oziroma križanci prvič od začetka raziskave leta 2022 postali najbolj zaželeni s 33 odstotki. Med več možnimi odgovori visoko priljubljenost ohranjajo tudi karavani, enoprostorci in tudi limuzine. Kabrio in kupejevski modeli pa so dandanes na črni listi.

Kako bi ga plačali?

Lizing ostaja najbolj pogost odgovor, a je delež tega odgovora z 62 odstotki opazno nižji kot še nedavno. Skoraj polovica ljudi ima očitno dovolj sredstev, da bi avto najraje plačala kar z gotovino, dobrih 40 odstotkov pa dopušča tudi možnost bančnega kredita. 

Višje obrestne mere v zadnjem obdobju so pustile posledice tudi glede pripravljenosti po operativnem lizingu oziroma poslovnem najemu. Potem ko je to možnost pred dvema letoma omenjala že desetina ljudi, je zdaj delež upadel le na štiri odstotke.

Zato pa ostaja visok delež takšnih, bi bi bili pri nakupu rabljenega avta poseči po nekem dodatnem jamstvu, ki bi jim kril stroške za primer, da bi šlo nekaj narobe. Občutno in konstantno narašča tudi delež ljudi, ki bi si želeli celotni nakupni proces avta opraviti kar prek spleta. 

Izbor Izbor: Zanesljivi avtomobili do 10.000 evrov

Glede samih navad anketiranih je razvidno, da je generacija Y najbolj povezana z avtomobili, saj je na dnevni rabi najbolj odvisna od tovrstnega prevoza. Ta skupina ima tudi sicer največkrat v lasten avto, ki pa ga pogosto deli še z drugimi člani gospodinjstva. Med vprašanimi je v generaciji Y tudi največ gospodinjstev z dvema avtomobiloma pri hiši, tudi sicer ima 42 odstotkov vseh slovenskih gospodinjstev najmanj dva avta, 16 odstotkov pa tri ali več. Brez lastnega avta so le trije odstotki gospodinjstev. 

Foto: Profimedia nakup avta kupec ženska avto salon

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 21:00 8. April 2024.

    slab nakup je bil edino lansko leto

  • 13:02 23. Februar 2024.

    hecno je da bi ljudje kupili ameriški chevrolet, ki že desetletje ne obstoja več v Europi. in da kar nekaj …

  • 11:50 23. Februar 2024.

    Slaba prodaja, pa vas sprašujejo koliko ste pripravljeni plačati.Ja vse so prodražili,plače pa nizke,to ne gre skupaj

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.