Zabave v avtohišah je konec

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Obdobje, ko je povpraševanje presegalo ponudbo, se končuje. Prodajalci avtomobilov se morajo pripraviti na sušne mesece. To je dobro predvsem za kupce, ki se lahko končno nadejajo tudi kakšnega popusta na nov avtomobil.
Oglej si celoten članek

Avtohiše se morajo prilagoditi na sušne mesece. Možno je, da se nemški trg ne bo nikoli vrnil na staro moč, piše specializiran nemški avtomobilistični portal z dobrimi viri v avtomobilski verigi in prodajnih salonih Automobilwoche.

Doberavto Želje Slovencev: VW, BMW, Audi in Mercedes

Izkazalo se je, da so časi krize za tovarne lahko tudi dobri časi. Tudi, če so prodali manj vozil, so ob koncu leta šteli rekordne dobičke. Marže so bile rekordne, kupcem ni bilo treba ponuditi popustov za nakup avtomobila, saj je bilo povpraševanje daleč nad ponudbo, kupci pa so bili in so še vedno pripravljeni na svoja nova vozila čakati tudi po leto dni ali več. Temu primerna je bila tudi rast cen. Nemški avtomobilski klub ADAC je objavil študijo, po kateri so se nekateri modeli avtomobilov v zadnjih petih letih podražili kar za 44 odstotkov! Enako velja za rabljene avtomobile. Zabava se zdaj bliža koncu, piše spletni portal.

Foto: Profimedia Nakup avtomobila

Daljša kriza

Hkrati je vse večja je bojazen, da bi lahko razočaranje avtomobilskih tovarn in trgovcev z vozili trajalo dolgo. Martin Benecke, tržni strokovnjak pri S&P Global, je kot optimist dolgo upal, da se bo prodaja v drugi polovici leta okrepila. "Od tega upanja se moramo posloviti."

Benecke zdaj v Nemčiji pričakuje prodajo 2,68 milijona avtomobilov, kar je na ravni leta 2021 (2,63 milijona avtomobilov). Upanja industrije so bila drugačna: na začetku leta so številni še pričakovali, da se bodo stvari normalizirale. Predvidevali so, da bodo leta 2022 prodali med 2,9 in 3,0 milijone avtomobilov, s čimer bi se nemški trg vrnil v normalno stanje.

Slovenija Analiza: Ali bodo cene rabljenim avtomobilom padle?

Benecke je pesimist. "Mislim, da se industrija naslednje leto ne bo dvignila kot feniks iz pepela," pravi. "Okrevanje bo trajalo do leta 2024." Še več, povpraševanje se v doglednem času ne bo vrnilo na raven iz predkriznih let, ko je bil nemški trg letno velik med 3,3 in 3,6 milijona novih avtomobilov.

V prihodnjih mesecih avtomobilski analitiki opozarjajo tudi na zaostrene gospodarske razmere. Indeks poslovne klime Ifo kaže, da razpoloženje strmo pada. Julija je indeks padel na 88,6 točke, kar je najnižja vrednost v zadnjih dveh letih. "To je vsekakor povezano s strahovi, da bi lahko prišlo do redukcije pri oskrbi s plinom, kar bi še posebej močno prizadelo energetsko intenzivne industrije," pravi strokovnjak Ifo Oliver Falck.

Foto: Profimedia Nakup avtomobila

Slaba potrošniška klima

Kitajska in koronavirus prav tako uničujeta obete na boljše čase. "Avtomobilska industrija uporablja veliko energetsko intenzivnih primarnih proizvodov, kitajski trg pa je eden najpomembnejših tujih trgov za nemško avtomobilsko industrijo. Zgoraj omenjeni pomisleki še posebej vplivajo na nemško avtomobilsko industrijo," pravi Falck.

Razkrivamo Najbolj "vroči" avtomobili, ki bodo zapeljali na slovenske ceste

Skeptičen je tudi Guido Baldi, ekonomski strokovnjak na nemškem inštitutu za ekonomske raziskave (DIW), ki je za Automobilwoche povedal: "Žal se bodo gospodarske razmere v prihodnjih mesecih verjetno še slabšale. Potrošniška klima je na dnu in poslovna pričakovanja podjetij so temu primerna."

Ekonomski barometer DIW za tretje četrtletje 2022 kaže krčenje gospodarske proizvodnje v Nemčiji. Povsem jasno je, da to vpliva tudi na avtomobilsko industrijo: "Predvidevamo lahko, da bodo potrošniki trajne potrošne dobrine, kot so pohištvo, mobilni telefoni in avtomobili, kupovali manj pogosto."

Naročila padajo

Ker so naročilnice večine proizvajalcev vozil za nove avtomobile s strani kupcev zaradi dolgih dobavnih rokov bistveno bolj polne kot prejšnja leta, bo kriza avtomobilsko industrijo doletela kasneje. Čeprav se je stanje v zadnjem času nekoliko izboljšalo, morajo kupci še danes na številne modele še vedno čakati šest mesecev ali več.

To se bo v prihodnjih mesecih verjetno spremenilo. Proizvajalci to že občutijo. Naročila padajo. Proizvajalec avtomobilov BMW ima preglavice, zlasti v Evropi. "Imamo zaostanek pri naročilih, zlasti pri električnih vozilih," je v začetku avgusta ob predstavitvi polletnih poslovnih rezultatov povedal šef BMW Oliver Zipse. "Naše knjige naročil so dobro zapolnjene več mesecev. Najprej moramo odpraviti ta zaostanek naročil."

Avto Toliko stane, da nov avto dobavijo v 30 dneh

Toda avtomobilski proizvajalec iz Münchna se je moral posloviti od prvotnih pričakovanj za tekoče leto. Kmalu po objavi polletnih podatkov je zmanjšal svoje prodajne cilje za nemški trg. V celotnem omrežju so ambicije znižali za 10 odstotkov. "Veliko premalo," za Automobilwoche pravi prodajalec BMW, ki ne želi biti imenovan. "Predvidevam, da bo sledila še ena prilagoditev."

Foto: Žurnal24 Nakup avtomobila preko interneta

Prazni saloni v maloprodaji

Trgovci že nekaj časa čutijo vse večji skepticizem kupcev. Že na začetku poletja so poročali o manjšem obisku v salonih. Z vsakim mesecem so bili saloni bolj prazni. K temu so gotovo pripomogli tudi meseci negotovosti glede subvencioniranja električnih vozil v Nemčiji. Kupci ne vedo, ali in koliko jim bo država v prihodnje finančno pomagala pri nakupu električnega avtomobila.

Še večja negotovost povzroča inflacija, ki je v takšnem obsegu v Nemčiji ni bilo že desetletja. Številni mlajši potrošniki inflacije še nikoli niso občutili. Več kot polovica potrošnikov v Nemčiji (57 odstotkov) se boji za osebno ekonomsko prihodnost. To so ugotovitve raziskave inštituta za tržne raziskave GfK iz julija, v kateri je sodelovalo 1000 potrošnikov.

Zaradi strahu pred podražitvijo, zlasti energentov in hrane, ljudje ne želijo zapravljati denarja. »V prihodnje si vsi ne bodo mogli in želeli privoščiti drugega ali tretjega avtomobila pri hiši,« pravi analitik Benecke. Zaradi sprememb, ki jih vsiljuje koronavirus, toliko vozil na družino v nekaterih primerih sploh ni več potrebno. »S trendom dela od doma in e-koles bo veliko družin svoj vozni park omejilo le na eno vozilo,« je prepričan Benecke. Rezultat: "Del trga trajno izginja."

Avtomobilski trgovci pod pritiskom

Težke gospodarske razmere so prišle v zelo neugodnem času za trgovce, ki si ne upajo napovedovati dolgoročne prihodnosti. Vseeno morajo trgovci z avtomobili trenutno sprejemati daljnosežne odločitve, saj so del preobrazbe avtomobilske industrije. To velja za vse znamke, čeprav v različni meri. Nekateri strokovnjaki predvidevajo, da se bo število neodvisnih trgovcev z avtomobili v Nemčiji do konca desetletja prepolovilo s 6800 na 3800. Nekateri trgovci bi se lahko kmalu soočili z velikimi težavami, še piše Automobiwoche.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 17:34 22. September 2022.

    Bedaki plačajo vsako ceno, pametni počakajo…

  • 15:18 22. September 2022.

    najprej so podražil, potem so se bahal kolk so profitiral in zdej ljudje šparajo za kruh ( nemci pa za …

  • 10:05 22. September 2022.

    Koncno! Prihajajo normalne cene.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.