Znana je usoda vseevropske vinjete

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Nemški transportni minister Andreas Scheuer je poleti dvignil veliko prahu z vseevropsko vinjeto. oziroma poenotenje modela cestnin za vožnjo praktično po vseh avtocestah v EU za avtomobile in tovorni promet.
Oglej si celoten članek

Nemčija si je namreč želela v času svojega predsedovanja svetu EU nastaviti sistem avtocestne cestnine, ki bi veljal v vseh članicah, skupaj z njo pa sta v trojki odločujočih držav še Portugalska in Slovenija, ki bo svoj polletni ciklus nastopila med julijem in decembrom 2021. Dokument, ki ga je agencija Reuters pridobila letos poleti je predvideval, da bi morale v skladu s predlogom vse članice svoje obstoječe sisteme prilagoditi v osmih letih po nastopu veljavnosti direktive.

Leta 2021 Pomembna novost, ki jo s seboj prinaša elektronska vinjeta

Predlog je po Evropi dvignil veliko prahu, saj številne članice še ne poznajo cestnin za določene kategorije vozil. V Nemčiji je vožnja po avtocesti zastonj za osebna vozila, na Nizozemskem trenutno še vedno za tovornjake. Težave je Scheuer imel že v "domači hiši", saj so njegove ideje na ostro opozicijo naletele že v koalicijski vladi CDU-SPD, saj ga je nemško ministrstvo za okolje, ki je v rokah socialdemokratov, takoj označilo za "napačno smer". Izrazili so skrb glede obdavčevanja glede na ogljični odtis vozila, časovno omejeno cestnino (zdajšnji vinjetni sistem) pa označili kot nagrado za pogoste voznike.

Leta 2021 Se bodo vinjete pocenile?

Foto: Saša Despot vinjeta

Scheuer je zdaj moral priznati poraz. Automotive News Europe piše, da je nemški minister za promet zavrnil načrte za enotno cestnino v Evropi. "Razprave o iskanju kompromisa za razširitev obstoječih cestninskih sistemov na vsa vozila v času nemškega predsedstva ne bodo obravnavane," so na poslansko vprašanje opozicije odgovorili z nemškega ministrstva za promet.

Avto Takšna bo zadnja klasična vinjeta

To odpira pot širši razpravi o direktivi EU, katere namen je večji poudarek nameniti zaščiti podnebja in cestnino tovornjakov prvič utemeljiti na emisijah CO2.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.