Mala občina v 14 dneh rešila težavo, Ljubljana vztraja pri cesti iz 80. let

Foto: Primož Cimerman/Facebook
Foto: Primož Cimerman/Facebook
Občina Škofljica je v približno 14 dneh preplastila Dolenjsko cesto, dela pa niso kaj dosti ovirala prometa, saj so potekala le v nočnem času. Močno potrebna prenova ceste od Rudnika do Ljubljane je oddaljena še nekaj let, del pa ne bodo opravljali ponoči, pravijo na Mestni občini Ljubljana.
Oglej si celoten članek

Dolenjska cesta je ena večjih vpadnic v središče Ljubljane iz smeri Kočevja ter Ribnice, vozišče pa je bilo zaradi velike obremenitve s prometom precej poškodovano. 

Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) in občina Škofljica z županom Primožem Cimermanom na čelu sta v 14 dneh preplastili Dolenjsko cesto vse od Škofljice do konca Lavrice. Občani so s prenovo zelo zadovoljni, nad načinom, kako se je preplastila, pa so lahko navdušeni tudi vsi, ki se vsak dan vozijo po tej cesti, saj ni povzročila nobenih zastojev. Ko je vreme to dovoljevalo, je večina del potekala ponoči. 

V sklopu prenove oziroma vzdrževanja so preplastili celotno cestišče, medtem ko bi celovita rekonstrukcija, ki bi vključevala tudi menjavo komunalne infrastrukture in ureditev pločnikov, zahtevala ločen projekt, pridobivanje številnih soglasij in bistveno večja finančna sredstva. Poleg zaključka asfaltiranja je bila izvedena še obnova talne signalizacije in semaforskih zank v vozišču.

Foto: Občina Škofljica Občina Škofljica Omenjen odsek je sicer državna cesta in se prenavlja v okviru vzdrževanja in plana, ki ga ima DRSI, je pojasnil župan Cimerman. Poudaril je, da občina s prenovo ni imela nobenega dodatnega stroška.

Nočno delo ni predstavljalo dodatnih stroškov

DRSI je sicer za prenovo omenjenega odseka namenil 1.120.000 evrov. Sredstva za izvedbo del so bila zagotovljena v okviru programa rednega vzdrževanja državnih cest. Ker gre za dela znotraj koncesijske pogodbe, ki jih koncesionar izvaja v okviru gospodarske javne službe, nočna izvedba del ni povezana z višjimi stroški. Nočno delo namreč ni opredeljeno v normativih in razpisni dokumentaciji koncesijskih pogodb, so pojasnili.

"Dolenjska cesta je zelo prometno obremenjena, zato obsega del podnevi ne bi bilo mogoče izvesti v enaki meri kot ponoči. Zaradi tega je koncesionar dela izjemoma opravljal ponoči," so odločitev za nočno delo dodatno utemeljili na DRSI. Razložili so še, da je izvajanje del v nočnem času dovoljeno le v primeru, da sta o tem predhodno obveščena okoliško prebivalstvo in pristojna občina. V konkretnem primeru sanacije Dolenjske ceste je bilo dela možno izvajati ponoči, saj je šlo za ukrep preplastitve, kar pomeni, da ni bilo izvedenih globinskih sanacij, ki bi povzročale večji del hrup pri rezkanju. Prav tako zaradi narave del ni bilo treba uporabiti dodatne mehanizacije, ki bi povzročala več hrupa.

Foto: Primož Cimerman/Facebook škofljica prenova "Nočna prenova bistveno olajša izvajanje del, predvsem zaradi manjšega obsega prometa ponoči. Ker je prometa manj, udeleženci v prometu ne občutijo tolikšnih zamud kot ob dnevni prenovi, izvajalcem pa nočno delo omogoča hitrejše in obsežnejše delo – na primer zaprtje več pasov ali podaljšan delovni čas – kar skrajša skupni čas prenove," so dejali na DRSI in dodali, da je Dolenjska cesta dodatno obremenjena tudi s kamionskim prometom, zato v dnevnem času ne bi mogli izvesti toliko dela kot ponoči.

Enakega mnenja je tudi župan, ki je med drugim poudaril, da so bili s to potezo zadovoljni vsi vozniki in prebivalci. "Vsi naši skupni dogovori in napori, da bo čim manj problemov, so obrodili sadove in moram posebej izpostaviti, da so bili vsi deležniki v tem dogovoru izjemno kooperativni in se vsem res zahvaljujem, da je teh problemov izjemno malo."

Po podatkih, s katerimi razpolaga župan Cimerman, je dela izvajala gospodarska družba GGD Gorenjska. Ponoči naj bi delalo okoli 40 ljudi, kar je blagodejno vplivalo na hitrost dela.

Nočno delo je sicer zahtevnejše in tudi bolj stresno, zahteva večjo pozornost, previdnost, pripravljenost, koordinacijo in logistiko. Povzroča tudi druge izzive, med njimi obvezne počitke voznikov kamionov in drugih oseb, vpletenih v nočno delo, kar se pozna kot primanjkljaj kadra v dnevnem času, so pojasnili na DRSI.

Za varnost delavcev so poskrbeli z dodatno označitvijo delovišča, dodatno razsvetljavo na strojih in vozilih ter z uporabo reflektorskih luči in opozorilnih utripalk. Ob vsem tem pa ne gre zanemariti tudi motečega vpliva na javni red in mir oziroma hrupnega onesnaževanja v urbanih naseljih in okolici predelovalnih obratov.

Za čas sanacije je bil pripravljen prometni elaborat za ureditev zapore med izvajanjem del, v katerem je bila predvidena delna zapora ceste z izmeničnim enosmernim vodenjem prometa, reguliranim z dvema semaforjema.

Foto: Primož Cimerman/Facebook škofljica prenova Kaj pa preostali del Dolenjske ceste?

Državna cesta, nad katero bdi DRSI, sega le do glavnega križišča z avtocesto in Jurčkovo cesto, nadaljevanje Dolenjske ceste proti Rudniku pa je v pristojnosti Mestne občine Ljubljana.

Na občini so nam zatrdili, da je celovita obnova predvidena v letih 2027 in 2028, šele po končani obnovi Jurčkove in Hladnikove ceste. Zaradi vodenja prometa obnova Jurčkove namreč ne more potekati hkrati z obnovo Dolenjske ceste. V proračunu MOL imajo trenutno zagotovljena sredstva za projektiranje, groba ocena stroškov prenove cestišča pa je 10 milijonov evrov.

Natančnega podatka, kdaj je bila nazadnje v celoti prenovljena cesta, ki ob vožnji spominja na vlakec smrti, ljubljanska občina nima. Predvidevajo pa, da je bila cesta celovito prenovljena v 80. letih prejšnjega stoletja, torej, 45 let nazaj.

Mestna občina Ljubljana v okviru rednega vzdrževanja sproti odpravlja večje poškodbe vozišča. Zagotavljajo, da bo še letos izvedena sanacija udarnih jam, ki pa je po njihovih besedah že naročena. "Celovita prenova ceste je v načrtu ravno zato, ker se zavedamo, da je prenova potrebna. Ob tem je treba upoštevati tudi stanje ostalih cest na področju Ljubljane in glede na to dela izvajati," so zatrdili.

Dodatno so še pojasnili, da najbolj poškodovane in dotrajane ceste celovito prenovijo oziroma izvedejo rekonstrukcijo, pri čemer pri obnovi upoštevajo prednost za pešce, kolesarje in javni prevoz ter jih urejajo skladno z načeli trajnostne mobilnosti, sadijo pa tudi drevesa in drugo zelenje. V sodelovanju s strokovnimi službami, uporabniki ter s koncesionarjem za pregled stanja in vzdrževanje cest nato določijo, katere ceste imajo prednost pri prenovi.

Foto: Žurnal24 rudnik gneča Možnost nočnega dela izključena

Pri prenovi sicer ne nameravajo slediti zgledu občine Škofljica, "ker se izogibamo nočnemu hrupu v stanovanjskih območjih. Delavci pa običajno delo opravljajo ves svetli del dneva". Čez dve oziroma tri leta bodo z delno zaporo Dolenjske ceste omogočali pretočnost prometa, prav tako pa bo obvoz zagotovljen tudi po vzporednih cestah in avtocesti.

Župan Škofljice na drugi strani zagotavlja, da so bili odzivi prebivalcev predvsem pozitivni. V prihodnosti pričakujejo tudi začetek nadgradnje železniške postaje in podvoza, "ki pa bo še zadnji košček v ureditvi prometnega problema skozi center Škofljice in Lavrice". Poudaril je še, da so ljudje, ko vidijo, kako se drugi trudijo ponoči, veliko bolj strpni, saj vedo, da se stvari premikajo na bolje. "Čuti se pozitivno vzdušje pri takšnem problemu, zato je tudi veliko lažje potrpeti, ker se je več kot 20 let obljubljalo, tokrat pa vidijo, da bo," je še povedal ter se za konec vsem zahvalil za strpnost in razumevanje.

ksenja.znidarsic@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 35

  • 00:23 30. November 2025.

    od endera in mahatma2 mami tudi delata ponoči na cesti sta zelo delovni Baje noge držita narazen na vroče položenem …

  • 16:52 29. November 2025.

    V petek dopoldne so cestarji opravljali "pregled cest" na črnuški obvoznici. Videti je bilo kot, da se nekdo dobesedno zajebava …

  • 15:13 29. November 2025.

    V glavnem danes je 29 november , nekoč največji praznik bivše Jugoslavije in zame je še vedno največji praznik , …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.