"To ni dobra bančna praksa"

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Novačijo stranke, pogojev pa ne razkrijejo.
Oglej si celoten članek

"Z Reiffeisen banke, kjer sicer nisem komitent, so mi poslali ponudbo za najem potrošniškega kredita, priložili vlogo za odobritev posojila in preostalo dokumentacijo, nikjer pa ni zapisane obrestne mere in drugih pogojev, pod katerimi bi lahko kredit najel," pravi bralec, ki nam je posredoval dopis bankirjev.

"Nikakor ne gre za dobro bančno prakso. Od banke pričakujemo, da bo potrošniku, če mu že pošilja dokumentacijo za sklepanje kredita, natančno predstavila lastnosti in stroške kredita. Le tako si ta namreč lahko ustvari sliko o tem, ali je zanj primeren, koliko bo zanj plačal in ali se mu ne izplača bolj najeti ga drugje. Še presenetljivejše je, da banka potrošniku svoje ponudbe ne predstavi, čeprav mu v podpis pošlje obrazec za sklenitev kredita, s katerim potrošnik izjavlja, da je sestavljen z vsemi pogoji banke," ravnanje Reiffeisen banke kritizira Boštjan Krisper z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

"Obrestnih mer ni z razlogom"

"Dopis je informativne narave, če stranko ponudba zanima, se lahko vsekakor oglasi v eni od naših poslovalnic, več podatkov pa lahko prejme tudi prek pripisane telefonske številke," pojasnjujejo bankirji in dodajajo: "Obrestne mere so odvisne od vrste kredita (hitri, potrošniški), ročnosti kredita in od tega, ali je stranka komitent naše banke ali ne; to pomeni, da so različne. So pa obrestne mere samo eden od pogojev za pridobitev kredita in dejansko jih stranki glede na vse parametre predstavi tržnik v poslovalnici. Prav zato obrestnih mer posebej nismo navajali."

Nepravilnosti je več

"Enako neprimerna je ponudba banke potrošniku, naj poleg kredita sklene enega od štirih predlaganih zavarovalnih paketov, ki vsebujejo nezgodno in življenjsko zavarovanje. Banka potrošnika spet napeljuje k podpisu, da je s pogoji seznanjen, ne da bi jih kadarkoli prejel. Opis zavarovanj na posredovanem obrazcu nikakor ni dovolj za informirano odločitev o njihovi primernosti," po ogledu dopisa in dokumentacije poudarjajo na ZPS. Z Reiffeisna pa odgovarjajo: "Dokumentacija, ki jo navadno priložimo tovrstnim poštam, je namenjena skrajšanju postopkov – stranka si že doma pogleda in pripravi podatke, ki jih potrebuje oziroma jih mora predložiti v banki, in si tako morda zmanjša število obiskov v poslovalnici."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 22:31 24. November 2013.

    odjaviti. Nobenega kontaktiranja več!<br /><br />Če vas potem še, jih prijavite direkt k Musarci. Plačajo kazen od 1000-12000 EUR. Lahko …

  • 22:31 24. November 2013.

    Evo nasvet nekoga, ki je sedem let delal na področju direktnega markertinga kot se takemu spemanju reče:<br /><br />Pri vsakem …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.