Slovenija
21 ogledov

"To ni dobra bančna praksa"

slovenija 27.03.2012 denar, bankovci, Evro, finance, foto: Bostjan Tacol Boštjan Tacol
Novačijo stranke, pogojev pa ne razkrijejo.

"Z Reiffeisen banke, kjer sicer nisem komitent, so mi poslali ponudbo za najem potrošniškega kredita, priložili vlogo za odobritev posojila in preostalo dokumentacijo, nikjer pa ni zapisane obrestne mere in drugih pogojev, pod katerimi bi lahko kredit najel," pravi bralec, ki nam je posredoval dopis bankirjev.

"Nikakor ne gre za dobro bančno prakso. Od banke pričakujemo, da bo potrošniku, če mu že pošilja dokumentacijo za sklepanje kredita, natančno predstavila lastnosti in stroške kredita. Le tako si ta namreč lahko ustvari sliko o tem, ali je zanj primeren, koliko bo zanj plačal in ali se mu ne izplača bolj najeti ga drugje. Še presenetljivejše je, da banka potrošniku svoje ponudbe ne predstavi, čeprav mu v podpis pošlje obrazec za sklenitev kredita, s katerim potrošnik izjavlja, da je sestavljen z vsemi pogoji banke," ravnanje Reiffeisen banke kritizira Boštjan Krisper z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

"Obrestnih mer ni z razlogom"

"Dopis je informativne narave, če stranko ponudba zanima, se lahko vsekakor oglasi v eni od naših poslovalnic, več podatkov pa lahko prejme tudi prek pripisane telefonske številke," pojasnjujejo bankirji in dodajajo: "Obrestne mere so odvisne od vrste kredita (hitri, potrošniški), ročnosti kredita in od tega, ali je stranka komitent naše banke ali ne; to pomeni, da so različne. So pa obrestne mere samo eden od pogojev za pridobitev kredita in dejansko jih stranki glede na vse parametre predstavi tržnik v poslovalnici. Prav zato obrestnih mer posebej nismo navajali."

Nepravilnosti je več

"Enako neprimerna je ponudba banke potrošniku, naj poleg kredita sklene enega od štirih predlaganih zavarovalnih paketov, ki vsebujejo nezgodno in življenjsko zavarovanje. Banka potrošnika spet napeljuje k podpisu, da je s pogoji seznanjen, ne da bi jih kadarkoli prejel. Opis zavarovanj na posredovanem obrazcu nikakor ni dovolj za informirano odločitev o njihovi primernosti," po ogledu dopisa in dokumentacije poudarjajo na ZPS. Z Reiffeisna pa odgovarjajo: "Dokumentacija, ki jo navadno priložimo tovrstnim poštam, je namenjena skrajšanju postopkov – stranka si že doma pogleda in pripravi podatke, ki jih potrebuje oziroma jih mora predložiti v banki, in si tako morda zmanjša število obiskov v poslovalnici."

Komentarjev 2
  • Stolp 22:31 24.november 2013.

    odjaviti. Nobenega kontaktiranja več!Če vas potem še, jih prijavite direkt k Musarci. Plačajo kazen od 1000-12000 EUR. Lahko jih tudi tožite za odškodnino.

  • Stolp 22:31 24.november 2013.

    Evo nasvet nekoga, ki je sedem let delal na področju direktnega markertinga kot se takemu spemanju reče:Pri vsakem spamu v nabiralniku, nadlegovanju po telefonu, po e-mailih po sms-u,... najprej preverite od kod jim podatki o vas. Edino legalno ...prikaži več jih pridobijo s tem da jim jih vi date in podpišete(ja sem sodijo tudi nagradne igre,...piše v drobnem tisku torej pazite kje sodelujete) in pa iz javnih evidenc(to je npr. telefonski imenik - rešitev: odjavite se iz njih). Če so jih pridobili nezakonito jih prijavite Musarci!Potem se po zakonu lahko odjavite od tega spema. Najprej jih pokličete in to zahtevate. Če težijo ali pa vas še nadlegujejo, zahtevajte prenehanje po priporočeni pošti(da imate dokaz da ste poslali). Ne pozabite se odjaviti od vseh vrst reklam in vseh kanalov pošiljanja. Če boste npr. napisali samo: "ne mi pošiljati tega in tega kataloga" bojo pa kaj drugega. Če boste napisali samo: "ne mi pošiljati SMS-ov", vas obodo pa klicali. Od vsega se morate o