Svet
23 ogledov

Poškodbo na krilu letala sanirali z lepilnim trakom

letalo 24sata
Bralec, ki je z letalsko družbo Germanwings letel iz Berlina v Zagreb, je hrvaškemu portalu 24sata poslal fotografijo letalskega krila, zalepljenega z lepilnim trakom. To ni nič nenavadnega, pravijo strokovnjaki.

Gre za Germanwingsov Airbus na katerega so se potniki v Berlinu vkrcali 27. januarja letos. "Povzpel sem se po stopnicah, nato pa se ustavil. Poškodba na krilu je bila jasno vidna. Zakriti so jo skušali z lepilnim trakom. Nisem vedel, ali naj vstopim v letalo ali ne. Na koncu sem vendarle vstopil," razlaga pretreseni bralec, ki je na uredništvo 24sata poslal tudi fotografije.

"Poškodbe ni videl nihče od ostalih potnikov, imel pa sem občutek, da osebje na krovu za lepilni trak ve. Uslužbenci, ki so bili na stezi in pripravljali letalo za vzlet, so škodo lahko videli, vendar niso rekli ničesar,"  še razlaga bralec.

Josip Milošević, sodni izvedenec za letalske nesreče, pravi, da je mehanik, ki je preveril letalo, najverjetneje menil, da bo lepilni trak med letom zdržal. 

V civilnem letalstvu je sicer običajno, da manjše poškodbe na trupu letala začasno sanirajo s posebnim lepilnim trakom, ki je certificiran prav v ta namen, je za 24sata pojasnil Milošević. Tak lepilni trak je odporen na zunanje vplive, poškodbe pa sanirajo kasneje, med rednim servisom v hangarju. "Glede na fotografije, bi v tem primeru bilo potrebno zamenjati tesnilo na stiku med krilom in trupom," še razlaga Miloševič.

Slovenski strokovnjak: Strah popolnoma neutemeljen

Govorili smo s slovenskim strokovnjakom za varnost potniških letal. Ob ogledu fotografije je potrdil navedbe Miloševića, da je šlo najverjetneje zgolj za zaščito, ki ni imela nobenega vpliva na potek leta in varnost.

Kot je za zurnal24.si pojasnil strokovnjak, ki ni želel biti imenovan, je ta predel letalskega krila negibljiv in gre za aerodinamičnio prehod med krilom ter trupom letala. Na tem mestu je tudi tesnilo, ki so ga verjetno pred poletom sanirali. Da bi ga zaščitili pred vlago, preden se lepilo ne dokončno posuši, pa so ga oblepili z zato certificiranim trakom, ki se kasneje odstrani, meni strokovnjak. "To je popolnoma standardiziran postopek," dodaja.

Komentarjev 6
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 00:36 28.marec 2015.

    No mogoče sem mal narobe razumel. Verjetno imaš prav. Ampak vseeno mi ne da miru to vetrobransko steklo. Rekl so da je kopilot dihal ko je pilot poskušal udret v kabino. Ampak kaj pa če se mu je kej zgodil...kaj ...prikaži več če je mel kap..kaj če nevem kaj... Mislm ja ok to je sam ugibanje sam...čudno mi je da če je hotel se ubit al pa ubit druge..da je to počel 18 minut. Da ni nevem..direkt pikiral dol al pa neki. Nevem..neki mi ne da miru pr tej trenutni verziji zgodbe....

  • mijaliza 17:19 27.marec 2015.

    Kaj mi gre na k**** ljudje, ki so strokovnjaki na vseh področjih, vse vedo in vse obvladajo, skratka so najbolj pametni......Dragi moji če bi bili ljudje seznanjeni z vsaj 50% kako deluje letalska industrija si nebi nihče več upal letet. ...prikaži več A pa vi mislite da je pilot v kabini za to da opravlja letalo? Že zelo dolgo je pilot v kabini, da se takšni veleumi kot je oseba ki je poslala fotografijo počutijo bolj varne. V resnici letalo že dalj časa leti računalnik, ker pilot preprosto ni več sposoben opravljat tako zapleten stroj.

  • Papaja Popi 15:51 27.marec 2015.

    Čisto lahko da je letalska družba obdolžila kopilota namerno, da ji v tem primeru ne bo treba plačati odškodnine ker, če bi bilo z letalom tehnično kaj narobe, bi bile odškodnine ogromne in bi letalsko družbo lahko kar zaprl..