Jeep je leta 2022 v svojem velikem načrtu razkril, da namerava do leta 2025 predstaviti štiri nove povsem električne SUV-je, vključno z luksuznim grand wagoneerjem in terenskim vozilom recon, ki ga je navdihnil wrangler.
Najpomembnejša ameriška blagovna znamka športnih terencev je kot cilj najavila, da bo do leta 2030 polovico svoje prodaje v ZDA in vso prodajo v Evropi zagotavlja le še s povsem električnimi vozili. Vmesna pot pa je tudi delna elektrifikacija. Jeep se v veliki meri osredotoča tudi na priključna hibridna električna vozila, ki poleg tradicionalnega motorja z notranjim zgorevanjem ponujajo povsem električno vožnjo. In takega predstavnika smo imeli na kratkem testu - grand cherokeeja z oznako 4xe, kar pomeni, da gre za priključni hibrid s štirikolesnim pogonom. Seveda ta ni navaden, namenjen je tudi tistim bolj zahtevnim voznikom.
Velik in udoben
Jeep grand cherokee je v svoji peti generaciji sploh prvič na voljo tudi kot priključni hibrid. In to je najmočnejša izvedenka. Jeep ga označuje za najbolj zmogljiv in tehnično napreden model.
Tako vozilo preizkusimo zelo redko, zato si zasluži nekaj uvodnega nagovora. Jeep grand cherokee je prava legenda. Od leta 1992, ko je na svet prišla prva generacija in na novo zapisala zgodovino terenskega udobja, je »veliki« cherokee našel več kot sedem milijonov kupcev. Novi grand cherokee je bil premierno predstavljen v 7-sedežni različici z oznako L s tremi vrstami sedežev, kasneje pa je prišla še klasika. Je pa prvič v priključno-hibridni različici 4xe. Vendar je ne zamenjujte s tehnologijo, ki se uporablja v compassu ali renegadu 4xe. Priključni grand cherokee ima popolnoma drugačno arhitekturo električnega pogona.
Kabina je zelo digitalna, vseeno pa je gumbov in različnih stikal zaradi nabitostjo z novimi tehnologijami v obilju. Da govorimo o luksuzu, pričajo tudi vgrajeni materiali, na primer lesena obloga na armaturni plošči. Govorimo o pravem lesu, ki hitro pritegne poglede. Vsak model je opremljen z 10,25-palčnim digitalnim voznikovim zaslonom, 10-palčnim zaslonom na dotik, svoj zaslon ima tudi sopotnik. Sedeži so ogrevani in prezračevani.
Zasnova ima jasna razmerja športnega terenca s praktično navpičnim prednjim delom in visokim pokrovom motorja, vendar je za jeepa videti presenetljivo urejeno in aerodinamično. Sprednja maska s sedmimi režami je ožja in slogovno podobna manjšemu cherokeeju. V primerjavi z grand cherokeejem L je največja oblikovna razlika vidna na zadku. Primer so različno oblikovani stebri. In seveda so tudi dimenzije različne. Grand cherokee je dolg 4,91 metra, kar je skoraj 30 centimetrov manj, medosna razdalja je z 2,8 metra krajša za 12,7 centimetra. Kljub temu je velikan, čeprav v hierarhiji znamke stoji le za reinkarniranim wagoneerjem. Za aerodinamiko so značilni nižja streha v primerjavi s prejšnjo generacijo (-10 mm), aktivne letvice za dovod zraka in strešni spojler.
V kabini grand cherokee kljub grobim koreninam dobesedno razvaja posadko. Ima več prostora v vseh smereh, materiali so odlični. Različica summit reserve prinaša usnjeno oblazinjenje in vrhunski zvok, ki ga je uglasil McIntosh z močjo 950 W in 19 zvočniki.
Zaslon instrumentov in osrednji zaslon na dotik sta razmeroma dobro grafično podprta, vendar se ne odzivata najhitreje na vnose, tudi Jeepov infotainment sistem ni najbolj intuitiven. Prostora za potnike, tako za glavo kot kolena, je zadaj veliko. Tudi potniki zadaj lahko poskrbijo za prezračevanje, imajo štiri priključke USB za polnjenje. Prtljažnik ima volumen 475 litrov, poleg tega je na voljo še 39 litrov prostora za shranjevanje pod tlemi.
Infotainment UConnect 5 prvič prinaša do tri zaslone, vključno z zaslonom pred sovoznikom z diagonalo 10,6-palca. V vmesniku ne manjka glasovni pomočnik amazon alexa, ali zrcaljenje pametnega telefona prek Apple CarPlay in Android Auto. Za varnost skrbi dolga plejada asistenčnih sistemov, vključno s sistemom vzdrževanjem vozila na voznem pasu, asistentom za prehitevanje, asistentom za vožnjo v prometnih zastojih in različnimi opozorili ter zaznavanje utrujenosti voznika.
Le kot priključni hibrid, a zelo zmogljiv
Ta hip je pri nas na voljo le različica 4Xe. Tehnološko se bistveno razlikuje od že obstoječih priključnih hibridov compass in renagarde, ki imata v bistvu pogon na »sprednji kolesi« z dodatnim zadnjim elektromotorjem. Grand cherokee se stvari loteva drugače. Ohranja prvotno distribucijo 4×4, vendar je njegov turbobencinski 4-valjni dvolitrski motor iz družine agregatov Global Medium Engine koncerna Stellantis povezan z zmogljivim starter-generatorjem in tudi drugim električnim motorjem-generatorjem, nameščenim med zgorevalno enoto in 8-stopenjskim menjalnikom.
Kljub manjši prostornini je moči veliko. Njegova sistemska moč je nastavljena na 380 KM in ponuja tudi največji navor 637 Nm. Baterija s kapaciteto 17 kWh, vgrajena v popolnoma novo talno ploščad, omogoča, kot smo izmerili v hladnejšem delu leta električni okoli 40 kilometrov, pri čemer smo lahko v EV načinu pospešili vse do hitrosti 135 km/h. Sistem deluje v načinih Hybrid, EV in eSafe. Zahvaljujoč pomoči elektromotorja, ki je tudi vir rekuperacije pri zaviranju, naj bi bil, tudi v teoriji, grand cherokee najvarčnejša različica. Ko se baterija izprazni, preklopi v hibridni način. Takrat se dvolitrski motor težje sam kosa z veliko maso, temu primerna pa je tudi poraba goriva. Če redno ne polnite baterije, bo poraba v takem terencu hitro 10 litrov na 100 kilometrov. To je tudi hiter avto, saj je pospešek od 0 do 100 km/h nekaj več kot šest sekund.
Ostaja plezalec
Kar je najpomembneje za znamko pa je, da priključni hibrid ostal zvest nepremagljivemu slovesu na področju plezalnih sposobnosti. Na voljo so tri možnosti štirikolesnega pogona – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II in Quadra-Drive II. Že prvi lahko spreminja pogonski navor v območju od 0:100 do 100:0 med posameznimi osmi. Quadra-Trac II dodaja reduktor, Quadra-Drive II pa tudi elektronsko zaporo zadnjega diferenciala eLSD. Na terenu je v pomoč sistem načinov vožnje, ki jih voznik izbira prek krmilnika Select Terrain. Izbirate lahko med načini Auto, Sport, Rock, Snow in Mud/Sand. Vendar pa se Grand Cherokee tudi tu ne konča. Doplačate lahko za pnevmatsko vzmetenje Quadra-Lift, tudi to je imel testni primerek, ki spreminja višino podvozja v petih stopnjah. Najvišji sega kar do 287 mm. Zahvaljujoč temu lahko grand cherokee premaga 610 mm globoke vodne prepreke. Tudi tu se ne ustavi. Različica Trailhawk doda terenske pnevmatike, zaščitne plošče, večje pristopne kote šasije, terensko kamero in celo snemljive stabilizatorje. Različica 4Xe lahko vleče tudi prikolico, težko 2.320 kg.
Tak prestižni priključni jeep grand cherookee na ceniku stane 96.990 evrov.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Ameriski luksuzni terenec…em Jeep je pod taktirko Stellantisa…in posledicno ni v zda narjena niti skica vozila ampak je vse po …