AMZS opozoril na napako, ki jo Slovenija dela na trgu goriv

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
V AMZS so se odzvali na visoke cene goriv. V naši največji nevladni organizaciji na področju varne mobilnosti pravijo, da primerjava cen goriv kaže na (pre)majhno konkurenčnost med ponudniki, hkrati pa so še enkrat pokazali na rezultate ankete, ki so jo med strankami opravili pred volitvami.
Oglej si celoten članek

Avto-moto zveza Slovenije se je z zaskrbljenostjo odzvala na dogajanje na trgu pogonskih goriv. Po velikem skoku cen goriv ocenjujejo, da trg ne deluje na način, ki bi potrošnikom zagotavljal vsaj minimalno možnost izbire. Od države zato pričakujejo, da bo pripravila model določanja cen pogonskih goriv, ki trgovcem ne bo dopuščal izkoriščanja specifične tržne situacije, od trgovcev pa boljše obveščanje potrošnikov o cenah goriv na posameznem bencinskem servisu.

Zastonj gorivo Zastonj gorivo ni bila prvoaprilska šala

Foto: Profimedia bencinska črpalka, gorivo

Potrošniki nimajo izbire

Po tem, ko je vlada zaradi geopolitične situacije in dogajanja na mednarodnem in domačem trgu z naftnimi derivati in velikih nihanj cen, začasno regulirala cene, po mnenju AMZS kažejo, da potrošniki skorajda nimajo izbire oziroma se, četudi se je pojavilo nekaj diskontnih ponudnikov, konkurenca kvečjemu zmanjšuje. Izpostavljajo prodajo OMV-jevih servisov MOL-u, na drugi strani pa ob deregulaciji še nismo dočakali napovedanega vstopa novih večjih trgovcev z gorivom. V AMZS menijo, da se premajhna konkurenčnost izkazuje v primerjavi cen – med obstoječimi ponudniki in tudi na bencinskih servisih istega ponudnika (izjema so servisi na avtocestah in hitrih cestah) se cene zgolj minimalno razlikujejo.

To je razlog Natočila gorivo in pojasnila, zakaj je plačala premalo

Foto: Epa bencin gorivo bencinski servis

Prosti trg da, a le, če deluje

Predsednik Avto-moto zveze Slovenije Andrej Brglez ob tem izpostavlja: »AMZS se vsekakor zavzema za načela delovanja prostega trga, ki praviloma res prinaša prednosti za potrošnike, vendar le ob pogoju, da prosti trg pravilno deluje. Glede na obstoječe razmere na slovenskem trgu z naftnimi derivati pa AMZS ponovno izraža zaskrbljenost, da ta ne deluje na način, ki bi potrošnikom zagotavljal konkurenčnost ponudbe oziroma cen, zato od države pričakuje, da bo ustrezno ukrepala in zaščitila tako interese potrošnikov kot nenazadnje gospodarstva.«

 

Cene gredo v nebo V Italiji je dizel izven AC cenejši kot pri nas. In kako je drugod?

Foto: Anže Petkovšek Andrej Brglez

Napovedali zvišanje cen

V AMZS dodajajo, da so že leta 2016, ko je vlada sprostila cene 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva na bencinskih servisih ob avtocestnem križu in hitrih cestah izpostavili, da se bodo cene teh goriv ob avtocestnem križu in hitrih cestah zvišale oziroma da se ne bodo znižale – že pred deregulacijo leta 2016 so imeli namreč naftni trgovci možnost prodajati goriva po nižjih cenah od določenih, pa tega niso počeli. Praksa je pričakovanja potrdila: cene goriv na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah so bile, sicer minimalno, a vseeno višje kot na drugih bencinskih servisih. Podobna situacija je bila tudi po tem, ko je vlada septembra 2020 sprostila cene še na drugih bencinskih servisih.

Slovenija Zato imamo skoraj enake cene goriva kot v Italiji

Foto: AMZS mobilnost AMZS volitve 2022

Anketa med strankami pred volitvami

Avto-moto zveza Slovenije je pred letošnjimi državnozborskimi volitvami političnim strankam, ki so se potegovale za glasove volivk in volivcev, poslala vprašanja, s katerimi je želela pridobiti njihova stališča, kako reševati izzive na področju prometa in (trajnostne) mobilnosti. Eno od vprašanj je bilo tudi v povezavi s trgom pogonskih goriv, in sicer: Ali menite, da bi, glede na specifičnost slovenskega trga, cene pogonskih goriv morale biti ponovno regulirane? Osem od desetih strank, ki so odgovorile na vprašalnik, meni, da bi morale biti cene ponovno regulirane. »Glede na volilne izide v AMZS pričakujemo, da bo država – tudi na podlagi dosedanjih izkušenj prostega trga – pripravila model določanja cen pogonskih goriv, ki ne bo dopuščal izkoriščanja specifične tržne situacije«, poudarja Brglez.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 18:16 6. Maj 2022.

    Monopol pri gorivih je zrihtal Janša. Kdo bo odgovarjal? Monopol se razbija z vplivom države! ZVK je očitno deloval pod …

  • 11:16 6. Maj 2022.

    vsi so vojni dobičkarji, tudi država, ki dobi davek

  • 21:06 5. Maj 2022.

    Zdaj se pa enkrat odločite kaj hočete. Če vlada zniža trošarine, pravite da bo to treba vse vrniti, če jih …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.