Bomo kupovali le še obnovljene rezervne dele?

Foto: ZF
Foto: ZF
Dobavitelji avtomobilskih komponent, kakršna sta ZF ali Vitesco, vse več zaslužka zagotovijo z obnovo rabljenih avtomobilskih delov, vendar pa se na tem področju ne obetajo veliki skoki.
Oglej si celoten članek

Obnova rabljenih avtomobilskih delov je vse bolj popularna industrijska panoga, saj podjetja, ki jih obnavljajo, zaradi teženj k okoljski vzdržnosti in pomanjkanja določenih surovin dobivajo za njih vse več naročil. Vendar pa pri evropski zvezi dobaviteljev avtomobilske industrije CLEPA pravijo, da na tem področju ne pričakujejo dramatične rasti dejavnosti.

Video Kateri avto zdrži dlje brez kapljice olja

Foto: Profimedia Rezervni deli sklopka

Pri ZF-u pravijo, da se je njihova ponudba obnovljenih delov v zadnjih letih stalno povečevala. Trenutno obnavljajo več kot 250 komponent, trend obnove pa se še povečuje. Pri Vitescu k temu dodajajo, da se zaradi rastočih cen surovin in ambicioznih načrtov glede okoljske vzdržnosti povpraševanje po obnovljenih delih konstantno povečuje in domnevajo, da bo tako tudi v prihodnosti.

Slovenija Kupujejo poceni katalizatorje, potem pa šok na tehničnem pregledu

Klasični sektor

Glede na to, da električni avtomobili še vedno razmeroma redko zaidejo v servisne delavnice, v tej dejavnosti še vedno gre predvsem za izdelke za klasični sektor avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Vendar pa se, kot pravijo pri Vitescu, s povečevanjem deleža električnih vozil pripravljajo na dejstvo, da se bo obnova avtomobilskih komponent vse bolj osredotočala na električne avtomobile. Tudi na tem področju namreč narašča povpraševanje.

Foto: Anže Petkovšek avto Vrhovec

Podobno menijo tudi pri ZF-u, kje med drugim obnavljajo menjalnike, volanske mehanizme, preme, pretvornike navora, sklopke, zavorne čeljusti, dele motorjev in podobno. Tudi pri ZF-u se pripravljajo na obnovo komponent za električne avtomobile, vendar pa ima tozadevna dejavnost za zdaj še majhen obseg.

Avto Boj za podatke vse bolj zaostren

Pri ZF-u so sicer obnovi avtomobilskih delov namenili 22 obratov in servisnih delavnic, v katerih je zaposlenih približno 1.800 ljudi. Številka se morda zdi velika, vendar je treba k temu dodati, da ZF zaposluje več kot 150.000 delavcev, torej gre za zelo majhen delež njegove dejavnosti.

Velike rasti ne gre pričakovati

Naraščanje povpraševanja, o katerem poročata obe podjetji, torej izhaja iz majhnih začetnih številk, omejeno pa je le na poprodajo, saj se obnovljene dele načeloma kot rezervne dele vgrajuje le v rabljene avtomobile.

Foto: Federal Mogul nadomestni deli, avtomobilski deli

Študija, ki jo je naročila CLEPA, je pokazala, da je dejavnost obnove avtomobilskih komponent v Evropi leta 2020 obsegala med 2,5 in 2,6 milijarde evrov. Tudi analitiki pri britanskem svetovalnem podjetju Oakdene Hollins ne pričakujejo velike rasti v tej dejavnosti. Do leta 2030 napovedujejo tako rahlo rast kot tudi možnost rahlega padca dejavnosti, ki naj bi segala med 2,0 in 2,6 milijarde evrov.

Dilema Kaj je bolje: strešni kovček najeti ali kupiti?

Domnevajo tudi, da se bo v luči povečanega povpraševanja po obnovljenih delih za električne avtomobile zmanjšalo povpraševanje po tipičnih delih za avtomobile s termičnimi motorji. Po drugi strani za električne avtomobile velja, da imajo manj delov, ki se obrabljajo med uporabo. Ko gre za sektor gospodarskih vozil, pa napovedujejo konstanten obseg okoli 2,1 milijarde evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.