Enoprostorec ujet v podobi suva

Foto: Žurnal24 3008 je križanec med kombilimuzino, enoprostorcem in suvom, čeprav je terenskost Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Rast segmenta TT2 ali razreda crossoverjev se je med letoma 2006 in 2008 povečala za 360 odstotkov. To pa je več kot dovolj dober razlog, da se je v tem segmentu namenil preizkusiti tudi Peugeot, in sicer na samosvoj način.
Oglej si celoten članek

3008 po videzu sicer povsem spada med konkurente, kot so ford kuga, VW tiguan in recimo nissan qashqai, se pa od njih kljub temu razlikuje v eni pomembni podrobnosti: nima namreč štirikolesnega pogona. Tako je 3008 prej kot suv enoprostorec, bo pa čez dve leti dobil tudi različico hybrid4, ki bo poleg večje ekološke sprejemljivosti, vnovič na svoj način, ponudila tudi tega.

Francoska oblikovalska šola
Oblikovno 3008 uspešno združuje Peugeotov oblikovalski slog s trendi oblikovanja med suvi, vse skupaj pa je zavito v tančico francoske uglajenosti. Poteze na sprednjem delu so zelo skladne, a kljub temu dinamične, svetila se tipično zajedajo globoko v karoserijo, ogledala počivajo na bokih. Tudi uporabljenega kroma je veliko, več kot pri konkurentih. Povsem samosvoja je oblika zadka, kjer najdemo trikotne luči, ki svetijo s pomočjo LED-diod, s tem pa je 3008 močno prepoznaven avtomobil. Nad potniki se lahko razteza tudi velika panoramska streha CIELO, ki meri kar 1,02 kvadratnega metra, s tem pa velikost steklenih površin naraste na kar 5,34 metra.

Novosti: head up display in distance allert
Še bolj sveža kot zunanjost pa deluje notranjost 3008, ki preseneti z notranjo ureditvijo sredinske konzole, kakor tudi stikal in vzvodov. Tu je kar nekaj samosvojih prijemov, kot je vrsta stikal pod osrednjima zračnikoma, celotna armaturna plošča pa je nagnjena pod strmim kotom in rahlo obrnjena proti vozniku, sredinski tunel pa postavljen še nekoliko višje, s čimer so ustvarili poseben občutek udobja. 3008 je s 4,365 metra (kar je osem centimetrov več kot model 308) v razrednem povprečju, a je vedno le petsedežnik, ponuja pa pričakovano več prostora in udobja. Pri notranjem prostoru je treba dodati še besedo modularnost, saj ima novinec poleg klasičnih odlagalnih prostorov še predale na tleh v drugi vrsti, prtljažnik pa se ponaša z dvonivojskim odpiranjem, ki ga poznamo že iz modela 4008. Spodnji del vrat ima tako nosilnost 200 kilogramov, pod prtljažnega prostora pa lahko po potrebi nastavljamo na tri različne višine, s čimer določamo višino nakladalnega prostora in seveda velikost površine. Ta se tako giblje od 512 litrov preko 1008 pri podrti zadnji klopi, v najboljšem primeru pa je prostora za 1.604 litre. Kar nekaj novosti pa 3008 ponuja tudi na področju napredne tehnike, in sicer so kot prvi v tem razredu predstavili head up display, sistem prikazovanja podatkov, potrebnih za vožnjo, ki se projicirajo na zaslon pred voznikom, kar pripomore k temu, da vozniku za te informacije ni treba odvrniti pogleda s cestišča. Svojevrstna novost pa je tudi sistem distance allert, ki meri razdaljo med vami in vozilom pred vami ter voznika opozori, če je vaše vozilo prekoračilo minimalno razdaljo, ki ste jo pred tem nastavili. Sistem deluje med 70 in 150 km/h, kjer se dobro odreže, manj razumljivo pa je, zakaj nima tudi funkcije zaviranja kot v primeru radarskega tempomata, saj bi to dodatno pripomoglo k večji varnosti. So pa pri Peugeotu zagotovili, da bo ta funkcija čez čas prav tako mogoča, saj jo že razvijajo. Čez dve leti pa bo po njihovih besedah nared tudi hibridna različica, kjer bo klasičnemu bencinskemu motorju v pomoč še elektromotor, ki bo poganjal zadnji kolesni par, ki bo s prvim elektronsko povezan (by wire), s čimer bo ponujal možnosti štirikolesnega pogona. Celotni pogonski sklop naj bi ponujal okoli 200 konjskih sil, elektronska povezava pa bo pripomogla k manjšim izgubam, teži in zato manjši porabi, prihranek pa naj bi v povprečju znašal 35 odstotkov. Ima pa 3008 še dva sistema, in sicer dynaming rolling control, kjer gre za hidravlično povezavo zadnjih dveh amortizerjev prek osrednjega modula, s pomočjo katerih sistem omogoča, da je nagibanje vozila v ovinkih občutno manjše, avto pa deluje, kot da ima veliko nižje težišče, in se pelje kot denimo navadna podobno velika kombilimuzina. Drugi sistem pa je grip control, kjer gre za pet možnih načinov delovanja sistemov, kot je ESC, kjer lahko voznik izbira med programi za sneg, pesek in druge. Vse to je prineslo 3008 tudi zelo dobre ocene na preizkusnih trčenjih Euro NCAP, kjer je že dobil oceno pet zvezdic, tudi po novem načinu ocenjevanja.

Cene se začnejo pri 19.950 evrih, kolikor stane 1.6 VTi confort pack. © Miha Pečoler

 

Znana ponudba motorjev, kasneje še hibrid

Pričakovana paleta motorjev ponuja dva bencinska agregata, in sicer 1.6 VTi in 1.6 THP, med dizli pa najdemo 1.6 HDi- in 2.0 HDi-agregata. Vsi so že dodobra znani, močnejši dizel že zadošča standardom Euro5 o čistosti izpustov in ima tudi FAP-filter. Menjalnik je pri VTi-bencinarju petstopenjski ročni, povsod drugje ima prestavno razmerje več. Pri močnejšem od obeh dizlov si lahko stranka omisli tudi šeststopenjsko avtomatiko.

Dobra založenost z opremo
Opremski paketi so trije, in sicer confort pack, premium in premium pack, v osnovi pa to pomeni šest varnostnih blazin in zaves, ESP- in ASR-sistema, ročno klimo, potovalni računalnik, usnjen volan in 17-palčna platišča. Premium primakne še tempomat, avtomatsko nastavitev klime, senzor za dež in lita platišča (17"). Premium pack pa pomeni višek ponudbe, saj ponuja še head up display, distance allert, parkirna pomagala, stekleno streho in senzor tlaka v pnevmatikah. Ne pa tudi usnje, kot bi mogoče pričakovali. To je na voljo za doplačilo (tudi integralno usnje), kakor tudi ksenonska svetila, zmogljiva navigacija in 18" platišča. Zanimivo pri tem pa je, da ne ponujajo sistema lane assist, ki ga manjši in cenovno nižje uvrščeni 308 ima. Cene se začnejo pri 19.950 evrih, kolikor stane 1.6 VTi confort pack, za enako opremljenega 1.6 HDi dizla pa morate imeti na računu 21.900 evrov. Najbolj prodajan model naj bi predstavljala različica 1.6 HDi premium, ki stane 24.150 evrov. Letos želi uvoznik prepričati 285 strank in s tem doseči šestodstotni tržni delež.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.