3008 po videzu sicer povsem spada med konkurente, kot so ford kuga, VW tiguan in recimo nissan
qashqai, se pa od njih kljub temu razlikuje v eni pomembni podrobnosti: nima namreč štirikolesnega
pogona. Tako je 3008 prej kot suv enoprostorec, bo pa čez dve leti dobil tudi različico hybrid4, ki
bo poleg večje ekološke sprejemljivosti, vnovič na svoj način, ponudila tudi tega.
Francoska oblikovalska šola
Oblikovno 3008 uspešno združuje Peugeotov oblikovalski slog s trendi oblikovanja
med suvi, vse skupaj pa je zavito v tančico francoske uglajenosti. Poteze na sprednjem delu so zelo
skladne, a kljub temu dinamične, svetila se tipično zajedajo globoko v karoserijo, ogledala
počivajo na bokih. Tudi uporabljenega kroma je veliko, več kot pri konkurentih. Povsem samosvoja je
oblika zadka, kjer najdemo trikotne luči, ki svetijo s pomočjo LED-diod, s tem pa je 3008 močno
prepoznaven avtomobil. Nad potniki se lahko razteza tudi velika panoramska streha CIELO, ki meri
kar 1,02 kvadratnega metra, s tem pa velikost steklenih površin naraste na kar 5,34 metra.
Novosti: head up display in distance allert
Še bolj sveža kot zunanjost pa deluje notranjost 3008, ki preseneti z notranjo
ureditvijo sredinske konzole, kakor tudi stikal in vzvodov. Tu je kar nekaj samosvojih prijemov,
kot je vrsta stikal pod osrednjima zračnikoma, celotna armaturna plošča pa je nagnjena pod strmim
kotom in rahlo obrnjena proti vozniku, sredinski tunel pa postavljen še nekoliko višje, s čimer so
ustvarili poseben občutek udobja. 3008 je s 4,365 metra (kar je osem centimetrov več kot model 308)
v razrednem povprečju, a je vedno le petsedežnik, ponuja pa pričakovano več prostora in udobja. Pri
notranjem prostoru je treba dodati še besedo modularnost, saj ima novinec poleg klasičnih
odlagalnih prostorov še predale na tleh v drugi vrsti, prtljažnik pa se ponaša z dvonivojskim
odpiranjem, ki ga poznamo že iz modela 4008. Spodnji del vrat ima tako nosilnost 200 kilogramov,
pod prtljažnega prostora pa lahko po potrebi nastavljamo na tri različne višine, s čimer določamo
višino nakladalnega prostora in seveda velikost površine. Ta se tako giblje od 512 litrov preko
1008 pri podrti zadnji klopi, v najboljšem primeru pa je prostora za 1.604 litre. Kar nekaj novosti
pa 3008 ponuja tudi na področju napredne tehnike, in sicer so kot prvi v tem razredu predstavili
head up display, sistem prikazovanja podatkov, potrebnih za vožnjo, ki se projicirajo na zaslon
pred voznikom, kar pripomore k temu, da vozniku za te informacije ni treba odvrniti pogleda s
cestišča. Svojevrstna novost pa je tudi sistem distance allert, ki meri razdaljo med vami in
vozilom pred vami ter voznika opozori, če je vaše vozilo prekoračilo minimalno razdaljo, ki ste jo
pred tem nastavili. Sistem deluje med 70 in 150 km/h, kjer se dobro odreže, manj razumljivo pa je,
zakaj nima tudi funkcije zaviranja kot v primeru radarskega tempomata, saj bi to dodatno pripomoglo
k večji varnosti. So pa pri Peugeotu zagotovili, da bo ta funkcija čez čas prav tako mogoča, saj jo
že razvijajo. Čez dve leti pa bo po njihovih besedah nared tudi hibridna različica, kjer bo
klasičnemu bencinskemu motorju v pomoč še elektromotor, ki bo poganjal zadnji kolesni par, ki bo s
prvim elektronsko povezan (by wire), s čimer bo ponujal možnosti štirikolesnega pogona. Celotni
pogonski sklop naj bi ponujal okoli 200 konjskih sil, elektronska povezava pa bo pripomogla k
manjšim izgubam, teži in zato manjši porabi, prihranek pa naj bi v povprečju znašal 35 odstotkov.
Ima pa 3008 še dva sistema, in sicer dynaming rolling control, kjer gre za hidravlično povezavo
zadnjih dveh amortizerjev prek osrednjega modula, s pomočjo katerih sistem omogoča, da je nagibanje
vozila v ovinkih občutno manjše, avto pa deluje, kot da ima veliko nižje težišče, in se pelje kot
denimo navadna podobno velika kombilimuzina. Drugi sistem pa je grip control, kjer gre za pet
možnih načinov delovanja sistemov, kot je ESC, kjer lahko voznik izbira med programi za sneg, pesek
in druge. Vse to je prineslo 3008 tudi zelo dobre ocene na preizkusnih trčenjih Euro NCAP, kjer je
že dobil oceno pet zvezdic, tudi po novem načinu ocenjevanja.
|
Cene se začnejo pri 19.950 evrih, kolikor stane 1.6 VTi confort pack. © Miha
Pečoler
|
Znana ponudba motorjev, kasneje še hibrid
Pričakovana paleta motorjev ponuja dva bencinska agregata, in sicer 1.6 VTi in 1.6 THP, med dizli pa najdemo 1.6 HDi- in 2.0 HDi-agregata. Vsi so že dodobra znani, močnejši dizel že zadošča standardom Euro5 o čistosti izpustov in ima tudi FAP-filter. Menjalnik je pri VTi-bencinarju petstopenjski ročni, povsod drugje ima prestavno razmerje več. Pri močnejšem od obeh dizlov si lahko stranka omisli tudi šeststopenjsko avtomatiko.
Dobra založenost z opremo
Opremski paketi so trije, in sicer confort pack, premium in premium pack, v osnovi pa to pomeni šest varnostnih blazin in zaves, ESP- in ASR-sistema, ročno klimo, potovalni računalnik, usnjen volan in 17-palčna platišča. Premium primakne še tempomat, avtomatsko nastavitev klime, senzor za dež in lita platišča (17"). Premium pack pa pomeni višek ponudbe, saj ponuja še head up display, distance allert, parkirna pomagala, stekleno streho in senzor tlaka v pnevmatikah. Ne pa tudi usnje, kot bi mogoče pričakovali. To je na voljo za doplačilo (tudi integralno usnje), kakor tudi ksenonska svetila, zmogljiva navigacija in 18" platišča. Zanimivo pri tem pa je, da ne ponujajo sistema lane assist, ki ga manjši in cenovno nižje uvrščeni 308 ima. Cene se začnejo pri 19.950 evrih, kolikor stane 1.6 VTi confort pack, za enako opremljenega 1.6 HDi dizla pa morate imeti na računu 21.900 evrov. Najbolj prodajan model naj bi predstavljala različica 1.6 HDi premium, ki stane 24.150 evrov. Letos želi uvoznik prepričati 285 strank in s tem doseči šestodstotni tržni delež.