Ljudi spreminjajo v robote

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Roboti v avtomobilskih tovarnah niso vsemogoči, zato ljudi "spreminjajo v robote."
Oglej si celoten članek

Več kot tri desetletja po tem, ko je Honda leta 1982 v tovarni v Marysvillu v ZDA izdelala prvi model accord, je danes človek še vedno nepogrešljiv del proizvodnega procesa. In to se še nekaj časa ne bo spremenilo.

Honda ni osamljena, enako velja za Toyoto in številne druge proizvajalce vozil. Mercedes-Benz celo zmanjšuje število robotov in uvaja ljudsko delovno silo, medtem, ko gre Tesla povsem v drugo smer.

LOGOTIPI ŽIVALI Zakaj avtomobilisti uporabljajo živalske oznake?

McKinsey Global Institute je lani decembra razkril zanimive podatke, ki kažejo, da bo moralo kar 375 milijonov ljudi po svetu do leta 2030 zamenjati poklic zaradi avtomatizacije procesov in uvajanja novih naprednih tehnologij v proizvodne procese. 

Tako kot drugi proizvajalci vozil tudi Honda večino robotov v proizvodnem procesu uporablja v lakirnici in montaži, kjer pa morajo roboti še vedno tesno sodelovati s človekom, ki nadzira proces dela, kakovost in opravlja najbolj detajlna opravila, od vstavljanja motorja, koles, do armaturne plošče. Pri Hondi pravijo, da roboti še niso dovolj pametni, da bi s svojimi mehanskimi rokami dosegli prostore okoli vzmetenja. 

Foto: Hyundai Hyundaijevo robotsko okostje

Avto Ali bodo določeni avtomobili preprosto izginili iz slovenskih prodajnih salonov?

Tudi zato so prepričani, da bo sodelovanje robota in človeka v avtomobilski industriji potrebno še veliko let. 

Trend postajajo ljudje-roboti

Po drugi strani pa človek z bioničnimi oblekami postaja robot. Pri Fordu in BMW menijo, da bodo s posebnimi, ojačanimi, oblačili zmanjšali število poškodb. Robotska naprava, oziroma jopič, spominja na oblačilo filmskega junaka Irona Mana, ki je navdahnil izumitelje t. i. "exoskeleta" - mehaničnega robotskega sistema, ki je lahko običajnemu človeku v pomoč pri reševanju velikega števila življenjskih situacij in mu omogoča "nadčloveško moč." Za delovanje ne porablja nikakršne energije, ampak zagotavlja ergonomsko usklajeno podporo rok in zgornjega dela telesa ter ustvarja na videz breztežnostno stanje, ko delavec predmete drži v rokah. S tem so zmanjšali obremenitve in utrujenost delavcev, ki opravljajo delo v stoje, z rokami obrnjenimi navzgor. 

Foto: Ford Fordov eksoskelet EksoVest

Leto 2018 Avtomobili, ki leta 2018 prihajajo v slovenske prodajne salone

Hyundai je lani predstavil H-LEX - "nosilnega asistenta pri hoji." Gre za zelo enostaven koncept - sistem oblečemo kot obleko, robotsko okostje pa nosi človeka. Sistemi napredujejo v smeri, da so vse lažji. Pri Hyundaiu, ki so naredili revolucijo na tem področju, pa pravijo, da je prihodnost bližje, kot si predstavljamo. Prvi zametki podobnih sistemov so se pojavili že konec 19. stoletja, ko je Nicholas Yagn iz St.Petersburga skonstruiral sistem, ki uporabniku pomaga pri teku in smučanju. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja so začeli tovrstne naprave uporabljati v medicini. Kljub temu jih danes primarno uporabljajo v vojski. Vojakom naprave omogočajo nošenje do 80 kilogramov prtljage in to med tekom in prevladovanjem preprek.

Legenda Legenda avtomobilizma: Čim prej kupite teslo

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.