Avto
643 ogledov

Zakaj avtomobilisti uporabljajo živalske oznake?

Ferrari 812 superveloce
1/14
Ferrari
Konji, kače, levi so najpogostejše upodobitve na avtomobilskih logotipih. Z njimi želijo avtomobilske znamke simbolizirati moč ali hitrost.

Zelo pomemben del vsakega avtomobila je njegov logotip. Gre za podpis proizvajalca, s katerim simbolično predstavljajo karakteristike svojih avtomobilov.

Med več kot 100 avtomobilskimi znamkami je precej takih, ki imajo na svojih logotipih živali. Najpogosteje so to zveri, kot so divje mačke, konji in krilate mitske zveri in druge ptice ujede. 

Živali povezujemo s čustvi

Privlačno oblikovani emblemi v obliki živali lahko vplivajo čustveno na kupca vozila in izboljšajo dojemanje znamke. Zato je pogost motiv lev - kralj živali. Močna, elegantna in nevarna žival je večji magnet kot mucek. Si predstavljate, da bi Peugeot namesto leva upodobil mačko, Ferrari namesto črnega konja zajčka, Lamborgini namesto bika ježa, Abarth pa namesto škorpijona ...

Prav zaradi tega je logotip pomemben del oglaševalske strategije. S časom so se logotipi spreminjali in prilagajali času. Grafika in barva pa sta ostali nespremenjeni. Črni konj, ki se povzpenja na zadnji nogi je simbol za Ferrari in je morda najbolj prepoznaven logotip v svetu avtomobilizma, Jaguar uporablja srebrnega jaguarja, Fordov športni model mustang je prav tako prepoznaven po konju, ki teče. Poleg znanega Peugeotovega leva in Abarthovega škorpijona so se na logotipih znašle še številne druge živali (kraljevska kobra, oven in celo jelen. 

Tudi mitološka bitja

Na ameriških tovornjakih Mack obstaja edini pes v avto industriji in to ne katerikoli pes, ampak pit-bull. Francoska Matra je imela simbol galskega petelina, britanski Arash pa sokola. Posebej zanimiv je logotip nemškega proizvajalca Gumperta, ki na maski razkazuje mitskega griffina ali grifona, legendarnega bitja s telesom, repom in zadnjimi nogami leva; glava in peruti so orlova; in orlovimi kremplji na prednjih nogah.

Kljub številnim živalim na avtomobilih pa sta se našla tudi dva homo sapiensa. Logotip češke Škode imajo mnogi za enega najbolj originalnih in oblikovno čist, pravo remek oblikovalsko delo. Čeprav je njegov nastanek zavit v tančico skrivnosti, njegov avtor naj bi bil takratni direktor Škode, se predpostavlja, da je bil narejen leta 1926. Strela s krili naj bi v resnici simbolizirala glavo Indijanca, ki nosi kapo s petimi peresi. Na motornem pokrovu slavnega Rolls Roycea “ponosno” stoji srebrna dama, Silver Lady, Flying lady, Spirit of Ecstasy - oziroma Emily. Nastala je po resnični osebi Eleanor Velasco Thornton in je simbol večne ljubezni, na emblemu oa je nagnjena naprej, tako, da njena obleka simbolizira krila.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.