Lotili smo se tretjega poglavja Nissanove uspešnice

Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai Foto: Anže Petkovšek Qashqai
Vozili smo novi nissan qashqai, ki v primerjavi s predhodnikom prinaša veliko novega. Je z novo generacijo res postal boljši?
Oglej si celoten članek

Kdo bi si mislil, da avtomobil, ki so ga pred desetletjem in pol poimenovali po nomadskem plemenu iz jugozahodnega Irana, postal uspešnica med sodobnimi asfaltnimi nomadi, ki je Nissan popeljala iz precejšnje krize identitete in postala tudi znanilka novega avtomobilskega razreda, ki je danes med prevladujočimi na evropskem avtomobilskem trgu.

To jesen Nissan juke k nam prihaja s pomembno novostjo

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Vendar pa je bilo tako in nissan qashqai se je ob lanskem prihodu v tretjo generacijo lahko pohvalil, da so ga v poldrugem desetletju izdelali v kar petih milijonih primerkov. Zanimivost: kar tri milijone so prodali v Evropi, kjer Nissan kljub svoji dolgoletni prisotnosti pred tem ni nikoli veljal za zares močno znamko.

Nissan Nissan razvil motor, ki bo porabo goriva znižal za četrtino!

Drugačni naslednik dveh modelov

Vrnimo se malce v zgodovino. Začetki qashqaija segajo v leto 1999, ko je po utemeljitvi zavezništva Renault-Nissan Nissanov vrhovni šef ukazal prevetritev znamkine evropske identitete. Pri tem je imel v mislih predvsem almero, ki se kot golfova tekmica nikakor ni mogla zares uveljaviti, in tudi malce bolj uspešno primero, ki tudi ni izkazovala briljantnih prodajnih številk. Nissan je torej potreboval nekaj povsem novega.

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Decembra 2002 je končno padla odločitev, da ne bodo razvili niti kombilimuzine niti enoprostorca, ampak manjšega brata murana, njihovega precej uspešnega svetovnega velikega križanca torej, ki bo po merah manjši tudi od tedaj že uveljavljenega X-traila. Zamislili so si torej razvoj evropsko orientirani avtomobil, ki bo po privlačnosti, praktičnosti in prilagodljivosti blizu terencem, po velikosti, dinamiki in stroških lastništva pa kombilimuzinam in enoprostorcem spodnjega srednjega razreda. In uspeli, saj njihov izdelek ni le dosegel visokih prodajnih številk, ampak je, skupaj s podobnimi avtomobili, ki so nastali pol njegovem zgledu, praktično uničil razred enoprostorcev in  precej omejil kombilimuzine in karavane.

Avto Nissan je predstavil športnika, ki se z golo močjo upira električnemu času

Podatki o vozilu (nissan qashqai 1.3 158 CVT tekna)

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm

Največja moč: 116 kW (158 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 270 Nm pri 1.800-3.750 vrtljajih

Zmogljivosti: 199 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.425 x 1.835 x 1.625, medosna razdalja 2.665

Prtljažnik (v litrih): 504—1.447

Poraba: 6,3 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 142 g/km

Cena v evrih: 35.810

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Nič čudnega torej,  da si pri Nissanu od njega po dveh uspešnih generacijah veliko obetajo, pa čeprav ima veliko več tekmecev kot v začetku, ko je bil praktično sam. In zato so se razvoja tretje generacije temeljito lotili in jo zasnovali neodvisno od predhodnika. Lahko rečemo, da je ostala enaka le qashqajeva idejna zasnova.

Legenda Avtomobilski svet žaluje

Pod pločevino veliko novosti

Pod pločevino je namreč marsikaj drugačno kot doslej. Ena najpomembnejših novosti, ki jih je qashqai dobil s prehodom iz druge v trejo generacijo, je gotovo koncernska modularna platforma CMF-C, ki je Nissanovim inženirjem poleg zboljšanja voznih lastnosti omogočila tudi vgradnjo novih tehnologij. Med njimi je izboljšani sistem za pomoč pri vožnji ProPILOT, ki je sicer že do sedaj vozniku pomagal s popravki smeri, v novem qasqaiju pa naj to počne še učinkoviteje, saj avtomobila ne drži e v smeri, ampak vozniku celo prepreči manever, če s pomočjo radarjev zazna, da se v mrtvem kotu nahaja drugo vozilo. 

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Preskus je pokazal, da se lahko, če sistemu zares zaupate, v vožnji precej sprostite, saj bo avtomobil povsem solidno upravljal na avtocesti, prav tako pa tudi v jutranjih zastojih med vožnjo v službo. A pozor: če menite, da boste tako kot kakšen nespameten lastnik tesle lahko vožnjo povsem prepustili avtomobilu in zlezli na zadnji sedež, se motite. Ključno za dobro delovanje avtomatizirane vožnje je, da držite volanski obroč. Če sistem ne zazna vašega dotika, vas bo najprej nekajkrat opozoril, če se zanj še naprej ne zmenite, pa vas bo odpeljal na varno in ustavil.

Vozili smo Taki dostavniki bodo vladali mestnim ulicam

Z novo platformo so prišle tudi izboljšane vozne lastnosti. Qashqai je sicer v obeh dosedanjih generacijah veljal za avtomobil,  ki se tudi lepo pelje, zdaj pa se še malo bolje. Vožnja je namreč zelo dinamična in nevtralna, vzmetenje je udobno, volan pa tudi natančen in komunikativen.

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Soliden je tudi motor. Čeprav ravno ne razmetava z močjo, saj ima navsezadnje opraviti s kar velikim in temu primerno težkim avtomobilom, 1,3 litrski turbobencinski štirivaljnik v kombinaciji z menjalnikom CVT, ki precej dobro prikriva svoje tehnično poreklo, dovolj suvereno opravlja svoje delo. O motorju kaj veliko novega ne moremo povedati, saj je kot produkt sodelovanje že dodobra znan iz nissanov, renaultov, dacij in mercedesov, vsekakor pa se je doslej izkazal kot soliden izdelek tudi v qashqaju je takšen. V osnovi je sicer na voljo z močjo 103 kilovatov, testnega qashqaja pa je poganjal 116-kilovatni. Omenimo še, da mu k ugodni porabi pomaga tudi 12-voltni blagi hibrid.  Če pa vam moči morebiti ni dovolj, lahko še vedno počakate na hibridni pogonski sklop, ki bo predvidoma na voljo poleti in bo na ceste prenašal sistemsko moč 140 kilovatov.

Napoved Naslednik micre kot napoved veliko cenejših električnih vozil

Prostornost

Nova platfoma pa ni prinesla le boljših voznih lastnosti in več asistenčne tehnike, ampak tudi bolj prostorno kabino. Qashqai sicer v primerjavi s predhodnikom ni močno zrasel, saj je od njega daljši le 31, širši pa 29 milimetrov. A številke varajo, saj takoj ko sedete v avto konkretno občutite, da je postal večji. Občutek na sprednjih sedežih je zelo dober, k čemur gotovo pripomore 10 dodatnih milimetrov v ledvenem delu. Tudi zadaj so potnikom v primerjavi s prednikom namenili kar nekaj dodatnega prostora, kar potrjuje tudi podatek o dveh centimetrih dodatne dolžine pred zadnjo klopjo. Opazite tudi 74-litrski prirastek prtljažnika, ki zdaj razpolaga z osnovnimi 504 litri, povečati pa ga je mogoče na solidnih 1.447 litrov.

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Precej boljši so tudi materiali, v primerjavi s predhodnikom pa je veliko bolj digitalizirano tudi okolje. To niti ni bilo tako težko, saj je bil qashqai prejšnje generacija na tem področju že zelo podhranjen. Qashqai je z novo generacijo gotovo preskočil v povsem digitalizirano dobo, kar se odraža predvsem v 12,3-palčni digitalni armaturni pološči, ki omogoča dve osnovni nastavitvi pogleda in kopico bolj natančnih nastavitev predvajanih podatkov.

Izraelci Izraelci z velikim prevzemom vstopajo na slovenski avto trg

Velik ter  predvsem odziven in visoko ločljiv je tudi zaslon infozabavnega sistema NissanConnect, pregleden pa je tudi večfunkcijski volanski obroč, ki lepo sede v roko. Opremljen je tudi s klasičnimi gumbi, kar velja tudi za vse ostale gumbe, saj qashqai ni podlegel novi modi haptičnih stikal. Ročica menjalnika sicer ni zelo majhna in jo na grebenu gotovo opazite, vendar pa kljub temu manjša kot doslej in preko električne povezave z menjalnikom seveda dobro opravi svoje delo.

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Morda bi lahko še kaj rekli o obliki novega qashqaija. Predvsem, ko ga gledate z boka, hitro opazite, da so oblikovalci vendarle izhajali iz njegovega predhodnika. Čemu bi le bilo drugače, saj je predhodnik ostal ob koncu proizvodnje skoraj enako svež kot na začetku. A opazite tudi, da gre za bolj mišičasto in elegantno delujoč avtomobil. K temu gotovo pripomorejo tudi najbolj očitne novosti, kakršne so velika V-maska in tanki žarometi v led tehniki ter vodoravne zadnje luči, ki precej pripomorejo k širokemu vtisu zadka.

Preverili smo Gremo z električnim lahko v hribe?

Novi nissan qashqai je torej po zgledu predhodnikov predvsem solidno uravnotežen avtomobil, ki tistih z željo po izrazitih športnosti sicer ne bo navdušil, vsi drugi pa bodo z njim lahko zelo zadovoljni, saj tako kot njegovi predhodniki zares slabih lastnosti nima, prinaša pa skoraj vse, kar si od sodobnega avtomobila želimo. In tudi cena 35.810 evrov za dobro opremljeni avtomobil s paketom tekna je povsem sprejemljiva. Skratka: nissan qashqai je z novo generacijo zares postal še malce boljši avtomobil.

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Foto: Anže Petkovšek Qashqai

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 08:31 14. April 2022.

    samo dražji

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.