Mazdin dizel: Na prvi pogled gre za čisto provokacijo

Foto: Mazda
Foto: Mazda
V času, ko se avtomobilski proizvajalci odpovedujejo dizelskim motorjem, Mazda na trg prihaja s 6-valjnim dizelskim agregatom s prostornino 3,3 litra! Emisijski standard Euro 7? »Ni težav," pravijo Japonci.
Oglej si celoten članek

Mazda ne sledi trendom. Razkrili so nekaj novih podrobnosti v povezavi s svojim dizelskim motorjem. Lahko bi zapisali celo, da jih vodi zdrava pamet. V času, ko je vladal downsizing (zmanjševanje prostornine motorjev) in so svet zavzeli prisilno polnjeni 3-valjniki, so Japonci ostali zvesti večjim atmosferskim motorjem. Poleg tega so razvili revolucionarni motor 2.0 Skyactiv-X, ki mu pravijo tudi "bencinski dizel". To je zato, ker uporablja homogeno zgorevanje. Zdaj so avtomobilski svet šokirali s popolnoma novim dizelskim motorjem. Gre za vrstni 6-valjnik. Kot, da ne bi opazili, kaj se dogaja v svetu okoli njih. Na prvi pogled se zdi, da je danes razvoj novega dizla samomor. Šokira tudi prostornina motorja - 3,3 litra!

Foto: Mazda Mazda 3.3 e-Skyactiv D

Sveži podatki Kako nizko je padel dizel v Sloveniji!

Japonci pravijo, da je pri tem motorju vse povezano z učinkovitostjo. Tako lahko izpolnjuje tudi strogi prihajajoči emisijski standard Euro 7! Dizelska novost, ki bo predstavljen v modelu CX-60, kljub velikemu motorju zmore "le 147 kW" v šibkejši in 186 kW v močnejši izvedbi. Velika prostornina motorja ima svoje korenine v visokem toplotnem izkoristku nad 40 %, ki je dosežen v daljšem časovnem obdobju. Na drugi strani imamo že pri 1.400 vrtljajih na minuto velikanski navor 450 Nm, ki ga manjši motor ne bi zmogel.

Premiera Mazda je predstavila novega velikana

5 litrov plinskega olja na 100 kilometrov

Skrivnost je v specifičnem zgorevalnem procesu DCPPCI (Distribution Controlled Partially Premixed Compression Ignition), ki se zgleduje po tehnologiji bencinskega motorja Skyactiv-X. Zaradi tega je Mazda razvila popolnoma novo obliko batov in zgorevalne komore. V njem je mešanica dizla in zraka razdeljena na dve območji, kar omogoča zgorevanje revne mešanice.

Foto: Mazda Mazda 3.3 e-Skyactiv D

Kmalu Zdaj je uradno: Prepovedali bodo vozila na bencin in dizel

Poleg tega je Mazda uporabila neposredni vbrizg pod tlakom do 2500 barov. Odmerek je razdeljen na dve različno dolgi fazi. "Ustvarili smo dovolj redko, a homogeno zmes, da jo lahko aktiviramo točno takrat, ko jo potrebujemo," je povedal Heiko Strietzel, vodja razvoja motorjev pri Mazdi.

Nov predlog? Električni avtomobili: "Evropa dela samomor"

Poleg tega je motor povezan z 48 V blagim hibridnim sistemom. Zaganjalnik z močjo 12,4 kW in navorom 154 Nm je nameščen neposredno v novem 8-stopenjskem avtomatskem menjalniku z elektronsko krmiljeno večlamelno mokro sklopko. Deluje v kombinaciji z majhno li-ion baterijo, ki ima kapaciteto le 0,33 kWh. Tudi to je nenavadno, a Strietzel pravi, da je to povsem dovolj. »Gre za kompaktnost in učinkovitost,« dodaja. Rezultat kombinacije teh tehnologij naj bi bila neverjetno nizka poraba goriva. Šibkejša različica CX-60 e-SkyActiv D200 potrebuje le pet litrov dizla na 100 km. Ob tem do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde in doseže največjo hitrost 212 km/h. Novi motor bo Mazdi pomagal zmanjšati emisije voznega parka v Evropi in preživeti tudi uvedbo Euro 7, so prepričani Japonci.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 11:48 22. Februar 2023.

    @sandi76. Na Youtube obstaja kar nekaj objav, ko se je testiralo Cx-60 3.3 diesel 200KM v Španiji. In poraba je …

  • 09:29 22. Februar 2023.

    mene malo skrbi tsta sisteza vseh sklopov, bo to hudič vzdrževat. ampak, nekaj drugega je treba vzet v račun. tile …

  • 09:24 22. Februar 2023.

    Najbolj so mi všeč tisti podatki o porabah, ki se jih lahko doseže samo v laboratorijih, v realnem življenju pa …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.