En cent vredne napravice ustavile Volkswagen, avtoindustrija se spet trese

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Zaradi težav pri dobavi čipov podjetja Nexperia Volkswagen ustavlja proizvodnjo, medtem ko japonski proizvajalci opozarjajo na globalne posledice. Evropske vlade posredujejo v sporu med Kitajsko in Nizozemsko, grozijo višje cene za nove in rabljene avte ter servise.
Oglej si celoten članek

Evropska avtomobilska industrija se znova spopada s krizo v dobavnih verigah. Nizozemski proizvajalec čipov Nexperia, ki je bil donedavnega v lasti kitajskega koncerna Wingtech, je zaradi političnih in logističnih zapletov opozoril stranke, da ne more več zagotavljati redne dobave. To že povzroča zaskrbljenost med evropskimi in azijskimi avtomobilskimi podjetji.

Kaj se je zgodilo?

Nizozemsko podjetje Nexperia je globalni dobavitelj čipov, ki jih vgrajujejo v številne avtomobilske komponente, kot so elektronske krmilne enote za motorje, menjalnike, zavore, zračne blazine ali klimatske naprave. Njihove čipe najdemo tudi v zaslonih, grelnikih sedežev in regulatorjih oken. Vendar je v lasti kitajske družbe Wingtech, kar je povzročilo, da so ZDA pod vodstvom predsednika Donalda Trumpa Nizozemsko uvrstile na črno listo držav in zagrozile s sankcijami. 

Nizozemska vlada je zato 30. septembra objavila prevzem Nexperie, kar je na drugi strani sprožilo reakcijo Kitajske, ki je uvedla nadzor nad izvozom Nexperiinih tovarn in podizvajalcev. Trenutno potekajo pogovori med nizozemsko vlado in Pekingom o rešitvi krize, poroča Automobilwoche. 

Nexperijini čipi, ki so povzročili novo krizo v avtoindustriji, niti niso posebej zakomplicirani tehnološki izdelki, saj posamezen čip stane le okoli cent, piše Automobilwoche. Vendar pa gre za zelo množično proizvodnjo. 

Ker gre za razmeroma preprosto tehnologijo, strokovnjaki upajo, da bodo lahko druga podjetja hitro prevzela izdelavo teh malih, a zelo pomembnih napravic.

Foto: Profimedia Proizvodnja avtomobilov, tovarna Volkswagen, Wolfsburg

Škoda je bila že narejena, avtomobilska industrija se po nekaj letih znova spopada s krizo pomanjkanja čipov. Trenutno je očitno najbolj izpostavljen koncern Volkswagen. V matični tovarni v Wolfsubrgu so začeli zmanjševati proizvodnjo. S petkom tako povsem stoji linija njihovega paradnega modela golf. Čipe, ki so še na voljo, želijo namreč pri znamki uporabiti v avtih z višjimi prodajnimi maržami, kot sta tiguan in passat. 

Kot so sporočili iz Volkswagna, se podjetje pogaja z novimi dobavitelji, ki bi zmogli nadomestiti izpad Nexperijinih čipov. Nemško ministrstvo za gospodarstvo je že sklicalo srečanje industrijskih predstavnikov, kjer so se dogovorili, da bo Nemčija posredovala med Nizozemsko in Kitajsko.

Vendar pa utegne val težav že prej zajeti tudi druge proizvajalce. Japonsko avtomobilsko združenje JAMA je v sporočilu za javnost zapisalo, da jih je Nexperia obvestila o nezmožnosti izpolnjevanja dogovorjenih obveznosti. Toyota, Nissan, Honda in Mitsubishi po besedah njihovih predstavnikov skrbno spremljajo razvoj dogodkov. 

Višje cene za nove, rabljene in servise?

Evropski proizvajalci, predvsem Volkswagen, BMW in Stellantis, opozarjajo, da bi daljše motnje povzročile daljše dobavne roke, manjšo razpoložljivost modelov in rast cen. Že prejšnja čipovska kriza med letoma 2020 in 2023 je pokazala, kako hitro lahko omejena ponudba povzroči skok cen novih in rabljenih vozil.

Če bo pomanjkanje trajalo, bodo cene vozil ponovno zrasle, saj bo manj popustov in večje povpraševanje po obstoječih zalogah. Tudi servisi bi lahko občutili vpliv, ker številni rezervni deli vsebujejo iste čipe, ki zdaj postajajo redki. Kupci bodo morali računati na daljše čakalne dobe, trgovci pa na pritiske glede doseganja prodajnih ciljev.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 14

  • 09:09 25. Oktober 2025.

    Čip po 1 cent izdelano na Norveškem. Zamenjali direktorja zaradi pritiskov iz Washingtona (nacionalna varnost) kje je tu EU nacionalna …

  • 21:12 24. Oktober 2025.

    Tega traktorskega VW itak ni škoda!!

  • 20:55 24. Oktober 2025.

    čip po en cent, čipov stotnija, cena vseh en euro, avto pa plačamo v desetine tisočih eurih. a se mi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.