Mercedesov kompaktni SUV za sedem za električno dobo

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB
Daimler je kar nekako po tihem elektrificiral veliko svojih modelov, med katerimi so tudi takšni, ki jih težko najdemo pri drugih znamkah.
Oglej si celoten članek

Za takšnega bi lahko denimo označili mercedes-benz EQB, ki se gotovo uvršča med najbolj terenske električne SUV-je, prav tako pa tudi v določenih različicah med redkimi  ponuja sedmero sedežev. Takšni so morda še tesla model X, Daimlerjev lastni prevoznik mercedes-benz EQV in Stellantisova ponudba električnih kombijev, potem pa se počasi konča.

Za volanom EQA Električni kandidat za zahtevno publiko

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB

Gotovo pa je Daimler pri tem eden redkih, ki sedem sedežev ponuja v avtomobilu, ki vsaj na videz vzbuja občutke, da bi lahko premagal tudi kakšno slabo vzdrževano gozdno cesto. Navsezadnje gre za električno različico mecredesa-benza GLB, ki je bil zasnovan kot večja in bolj groba ter terenski vožnji naklonjena alternativa mercedesu-benzu GLA, in ki tudi v notranjosti ponuja možnost sedmih sedežev.

Avto Mercedesi bodo dobili revolucionarni "palačinkasti" elektromotor

Električni 4WD

In ki vsaj v primeru različice EQB 300, kakršen je bil testni avtomobil, razpolaga s štirikolesnim pogonom, ki ga zagotavljata dva elektromotorja, po eden na vsaki premi. Kljub temu smo lahko precej gotovi, da povprečni mercedes-benz EQB kljub štirikolesnemu pogonu ne bo prav velikokrat zapeljal na zelo slabe ceste, vsaj ne pogosteje od povprečne kombilimuzine, zato pa štirikolesni pogon poskrbi predvsem za ugodne pospeške in vozne lastnosti na asfaltiranih cestah.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB

Kljub temu, da avtomobil prazen tehta za dober cent več kot dve toni, ga elektromotorja s sistemsko močjo 168 kilovatov in navorom  390 njutonmetrov s pomočjo elektronike za nadzor koles do 100 kilometrov na uro pospešita v dobrih osmih sekundah. Morda se na papirju to ne zdi tako impresivno in seveda obstajajo električni avtomobili z veliko boljšimi pospeški, a v oglati kabini jih prav dobro občutite.

Multitalent Avto, ki ga ni mogoče do konca izkoristiti

Predvsem pa v precej visoki kabini hitrost in maso avtomobila čutite, ko greste v ovinek. Avtomobil se sicer na napotke volana sprva odzove zelo ažurno in zelo natančno, potem pa ga premaga masa in dobite občutek težkega prednjega dela, ki sili iz ovinka. K malce negotovemu občutku a svoje doda tudi karoserija, ki se kljub nizkemu težišču zaradi težke baterije na dnu precej nagne. A to so zgolj občutki pri hitri vožnji. Mercedes-benz EQB je namreč predvsem prostoren in avtomobil , ki potnikom med normalnimi vožnjami z zmerno hitrostjo z razmeroma mehkim vzmetenjem zagotavlja precej udobja.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB

Skoraj tako prostoren kot dizelski

Potniška kabina je namreč enaka kot v mercedesu-benzu GLB, z manjšo izjemo. Ker so inženirji visokonapetostno baterijo vgradili pod zadnji del kabine, imajo potniki stopala zadaj malce više, kar pomeni, da so malo bolj pokrčena tudi njihova kolena To se odrazi predvsem med sedenjem na dolgih potovanjih. In tudi prtljažnik je z osnovnimi 495 litri za dobrih 100 litrov manjši kot ga ima mercedes-benz GLB.

Test Test: Volvo XC40 P6 recharge

Kljub temu je v njem precej prostorno in tisti, ki bo vanj nalagal prtljago, se bo moral vedno znova spomniti, da lahko avtomobil obremeni le s 480 kilogrami. Morda pa lahko marsikaj naloži še na prikolico, ki je zavirana lahko težka kar 1.800 kilogramov?

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB

Štirje potniki bodo morda morali malce varčevati pri masi prtljage, se bodo pa zato lahko odpeljali kar daleč, preden bo prišel čas za daljšo malico zaradi polnjenja baterij. Baterija z bruto kapaciteto 79,8 in uporabno kapaciteto 66,5 kilovatne ure namreč v skladu s ciklusom WLTP zadostuje za 395 do 423 kilometrov vožnje. In pri tem je lahko voznik precej brezskrben, saj vsaj 300 kilometrov lahko tudi zares prevozi.

Avto Audi nove dobe na testu

Vsaj takšen je bil občutek, ko sem se v vročih dneh prvega letošnjega vročinskega vala odpeljal v Maribor. Pravzaprav najprej v Slovensko Bistrico in ker sem moral na sestanek v Mariboru malce čakati, vmes še do Špitaliča pri Žički kartuziji in pod pobočji Boča do Ptujske gore od tam pa v Maribor. In seveda nazaj v Ljubljano. Ter ugotovil, da bi lahko vso pot opravil tudi brez dodatnega polnjenja baterije, čeprav sem si tega iz ljubega miru privoščil.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB

Električno upravljanje

Električno upravljanje je tudi edino, kar voznikov delovni prostor loči od delovnega prostora v mercedesu GLB ali nenazadnje vsakem drugem sodobnem mercedesu. Tudi ročica za nadzor vožnje je tam, kjer je sicer ročica samodejnega menjalnika, torej ob volanskem obroču, vse ostalo, tudi izbirnik voznih programov, pa ob drsni ploščici na sredinski konzoli. Obvolanski ročici pa omogočata nastavljanje rekuperacije.

Rekord rekordov To je najdražji avto vseh časov

Ki je lahko majhna, da imate občutek kot da bi vozili običajni avtomobil s termičnim motorjem, ali pa močna, ko je vožnja skoraj podobna vožnji z enim pedalom, torej zgolj s pedalom plina. A le skoraj, saj rekuperacija tik pred tem, ko bi se avtomobil ustavil, popusti in pritisniti morate zavorni pedal. Razen, če je vklopljen aktivni tempomat, ki avtomobil pred semaforjem ali v zastojih tudi ustavi in spelje. Žal pa se mi je delovanje sistema zdelo precej hektično, zato ga nisem uporabljal,  z izjemo avtoceste, kjer deluje odlično in je vozniku zares v pomoč.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB

Iz napisanega torej lahko sklepamo, da je mercedes-benz EQB precej uporaben električni avtomobil , ki veliko dobrih stvari povzema po mercedesu-benzu GLB, od katerega se zunaj dejansko razlikuje le po malce zaobljenih linijah in elementih, ki mu močno izboljšajo aerodinamiko, kakršna je denimo polna maska. Ni sicer poceni, vendar pa za svojo ceno ponuja veliko tega, česar drugje še ni mogoče dobiti.

Napovedovalec prihodnosti Lešnik: Avtomobili bodo povsem drugačni

Mercedes-benz EQB 300 4matic

Motor: 2 x električni

Največja moč: 168 kW

Največji navor: 390 Nm

Zmogljivosti: 160 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.684 x 1.834 x 1.667, medosna razdalja 2.829

Prtljažnik (l): 495-1.710

Baterija: li-ion, 79,8 kWh (neto 66,5 kWh)

Poraba:  18,1-19,4 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km

Električni doseg (WLTP): 395-423 km

Slovenija Smeti nam bo kmalu odvažal električni tovornjak

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQB

Avto Prenova za kompaktna mercedesa

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 09:58 3. November 2022.

    Po moje,da kupci kar kampirajo pred prodajalnami😂🤣

  • 07:46 3. November 2022.

    Manjka cena: 62.900 EUR

  • 07:16 3. November 2022.

    ja to je važno da pospeši kot raketa, ki gre na luno. komu to mar ? no komu ? in …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.