Avto > Testi
1837 ogledov

Električni kandidat za zahtevno publiko

Mercedes Benz EQA 250
1/31
Saša Despot
Suv, premijski in električen. Mercedes-benz EQA je med sebi podobno velikimi še brez prave konkurence.

Ponudba električnih avtov se polni, tako na cenikih kot v posameznih velikostnih razredih. V zadnjih letih hitro rastoči segment kompaktnih premijskih suvov pa šele počasi vstopa v novo dobo. Prvi med električnimi konkurenti je Mercedesov EQA. Obstajajo električni avti, ki za manj denarja nudijo več prostora od EQA, morda tudi več vozne dinamike. S čim torej EQA upraviči svojo cenovno umeščenost? Z zvezdo na nosu, seveda. In vsem, kar to pomeni.

Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Testni avto je bil model EQA 250. Takih boste videli največ. Tako kot modela EQA 300 in EQA 350 ima 66-kilovatno baterijo (uporabna vrednost), a za razliko od omenjenih dveh le en motor in torej samo prednji pogon. Po zunanjem videzu in proporcih se zdi zelo znan. Kako tudi ne, saj je po tehnični plati z elektriko nadgrajen model GLA, po oblikovni pa se zelo navezuje na večjega brata EQC. 4,46 metra dolgi EQA je razpoznaven po gladkem nosu brez zračnih rež, žaromete serijsko povezuje LED letvica.

Svetloba originalno zaznamuje tudi zadek z neprekinjeno povezavo med obema skrajnima točkama, ki se zaključita s kljuko. Ena od prednosti bolj "gladke" zunanjosti v primerjavi z modelom GLA je količnik zračnega upora, ki je na ravni klasičnih kombilimuzin. Pomembno pri hitrejši vožnji.

Mercedes-benz EQA 250

Motor: električni, asinhroni, prednji pogon
Največja moč: 140 kW (190 KM)
Največji navor: 370 Nm
Zmogljivosti: 160 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.463 x 1.834 x 1.620, medosna razdalja 2.729
Prtljažnik (v litrih): 340 - 1.320
Baterija: li-ion,  66,5 kWh neto
Poraba:  19,2 kWh/100 km (kombinirana)
Električni doseg (WLTP): 429 km
Čas polnjenja baterije: 7 h 15 min (AC 11 kW), 32 min (DC 100 kW, do 80%)
Cena v evrih: od 54.900

Hvalimo: udobje, modernost, asistenčni sistemi

Grajamo: doseg bi moral biti boljši

 

Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Vstop v notranjost je trenutek, kjer EQA lahko najbolje dokaže razliko od "mainstream" električnih avtov. Gre namreč za zelo tipični Mercedesov prostor, kjer premijsko počutje ni samoumevno, ampak je plod kombinacije sedenja, volana, pogleda na gumbe in še posebej na ploščad iz dveh 10,25-palčnih zaslonov. Tudi na videz (ne vedno tudi na otip) kvalitetne materiale …

Ambientalna osvetlitev zadnje generacije uporablja trik s perforirano armaturno ploščo, paket revitalizacije lahko voznika in sopotnika med vožnjo poživi s kombiniranim delovanjem (masažnih) sedežev, zvoka in svetlobe. Infozabavni sistem je bogat po vsebini in dovolj enostaven za uporabo, ena najboljših tovarniških navigacijskih naprav pa serijska. Prek modula Mercedes&Me in povezave s telefonom je mogoče imeti popoln nadzor nad vozilom tudi na daljavo.

Upravljanje z avtom in podsistemi je kljub visoki stopnji digitalizacije še vedno preprosto početje, kar je še en dokaz, da je avto namenjen zelo širokemu polju uporabnikov, ki si ga lahko privoščijo.

Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Omejitve pri prostornosti

Glede prostornosti je EQA tipičen kompaktnež, kjer še posebej v drugi vrsti ne gre pričakovati čudežev - dva potnika se bosta počutila OK, morebitni tretji pa se bo spraševal, kaj v električnem avtu počne tako visok sredinski greben. Seveda gre za ostalino platforme, ki si jo deli z GLA.

Prtljažnik je zaradi baterije konkretno manjši, s 340 litri osnove je manjši od kombilimuzinskega, pod prednjim pokrovom pa ne gre iskati dodatnih litrov. Kot da evropski proizvajalci za razliko od korejcev ali američanov pri električnih avtih še ne prepoznajo koristnosti "frunka." Zadnja električna vrata so serijska. 

Vozniku in voznici med vožnjo pomaga cela plejada asistenčnih sistemov. Med njimi so mnogi serijski, posebej izpostavljam kvalitetno vzvratno kamero, ki se skriva pod zadnjim logotipom. Med serijskimi pomagali pa ni radarskega tempomata, zanj je treba obvezno doplačati. Žal  tovarna električnemu EQA niti med doplačili ni privoščila opcije svojih odličnih matričnih žarometov, ki bi nočno vožnjo dvignili na povsem drugo raven. Ima jih celo model GLA. Menda je razlog za izostanek iz EQA v racionalizaciji. Mercedes?!

Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vsakdanjik in vožnja

Kot omenjeno, je EQA za upravljanje prijazen avtomobil. Kdor je že prej vozil mercedesa, se bo počutil zelo domače, kdor ga še ni, se bo hitro privadil nekaterim posebnostim, kot je obvolanska ročica "menjalnika". 

Elektromotor v EQA 250 ima 140 kilovatov, kar je že zajeten zalogaj moči. Predvsem je dobrodošla prožnost pogona, ki avto z mesta pospeši do stotice v 8,5 sekunde, še bolj pride do izraza pri pospeševanju pri srednjih hitrostih. Premijska izdelava pokaže rezultat v boljši zatesnjenosti pred pišem vetra, kot smo vajeni pri nekaterih drugih električarjih, je pa lahko v določenem območju prisoten tudi visokofrekvenčni zvok pogona. 

Mercedes Benz Citan Avto Preskusili smo Mercedes cenovno dosegljiv za številne obrtnike

EQA tehta več kot dve toni, kar je za okoli četrtino več kot bencinski GLA. Že ta podatek pove, da se mora na praktično enakem podvozju EQA precej bolj truditi za ohranjanje ravnovesja. Neravnine zato pobira nekoliko trše, slabosti pa se skupaj z nekoliko preveč mehkobnim volanom pokažejo pri poskusu hitrejšega ubiranja čez podeželske ovinke. Kjer pa tako ali tako ni njegov življenjski rajon, saj je EQA prvenstveno urbani avto.

Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Glede polnjenja ni pripomb, na domači polnilnici se bo izpraznjena baterija napolnila v času povprečnega spanca, na ultrahitri polnilnici, kar v primeru Slovenije največkrat pomeni moč 50 kW, pa v dobri uri. Večje pa je bilo odstopanje med obljubljenim in dejanskim dosegom. Poraba je namreč v kombiniranem režimu mesto-primestje-avtocesta v hladnih razmerah krepko presegla 20 kWh na 100 km in je bil obljubljeni WLTP doseg okoli 400 kilometrov zgolj pobožna želja. Če bi z EQA vozili večino le po avtocesti, bi bil doseg pod 250 kilometri. Poleti gre vendarle pričakovati boljše vrednosti. 

Med pozitivne lastnosti električnega EQA 250 ne gre mimo dejstva, da lahko nanj priklopimo do 750 kilogramov težko prikolico, ima tudi strešne sani. 

Mercedes razred V Multitalent Avto Avto, ki ga ni mogoče do konca izkoristiti

EQA 250 ima ceno postavljeno pri slabih 55 tisoč evrih. Je sicer že serijsko bogato opremljen, a za nekaj tisočakov doplačil mu ne uide. Kdor se spogleduje z električnim avtom za okoli 60 tisočakov, se gotovo sprašuje, ali ne bi morda dal prednosti več prostora (bogato opremljeni VW ID.4 ali škoda enyaq iV), nemara celo tudi zmogljivostim in raznoterim sposobnostim (tesla model Y, kia EV6, hyundai ioniq5, lexus UX 300e, tudi večji audi Q4 e-tron …).

Odločitev za EQA se morda zdi manj racionalna in bolj čustvena. A prav to je tudi smisel tiste zvezde na nosu. 

Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz EQA 250 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 07:08 09.maj 2022.

    Ostali s podobno ceno nudijo boljše zmogljivosti. Torej je namenjen za manj zahtevne, ki jim je važno le, da imajo nišan na haubi.