Avto > Na Štrom
7636 ogledov

Mercedesi bodo dobili revolucionarni "palačinkasti" elektromotor

Yasa aksialni elektromotor Yasa
Čeprav so na prvi pogled elektromotorji skoraj enaki, ni tako, saj je z razvojem možno močno povečati njihove zmogljivosti.

Daimler je prav zato kupil britansko podjetje Yasa, ki  se je posvetilo izključno elektromotorjem z aksialnim magnetnim pretokom, ki tehtajo pol manj in razvijejo štirikrat več navora od radialnih tekmecev.

Prima električni avti Napoved Avto Napoved: Slovenci bodo v prihodnjih letih množično prešli na električna vozila

Večina ljudi misli, da bodo avtomobili, če vsi postanejo električni, precej dolgočasni in uniformni. Pri avtomobilih z motorji na notranje zgorevanje so prav motorji in menjalniki tisti, po katerih se lastnosti avtomobilov posameznih proizvajalcev najbolj razlikujejo in ki avtomobilom zagotovijo značaj. Vendar pa ni tako.

Yasa aksialni elektromotor | Avtor: Yasa Yasa

 

Mercedes-Benz vision EQXX Rekord Avto Padlo je 1.200 kilometrov

Električna revolucija

Revolucija se namreč lahko zgodi tudi v svetu elektromotorjev in se je že marsikdaj zgodila. Zadnji primer je izdelek britanskega podjetja Yasa, ki je razvilo elektromotorje z aksialnim magnetnim tokom, ki jih imenujejo tudi »palačinke«.

Čeprav je načelo aksialnega magnetnega toka znano že od samih začetkov elektromotorjev, ga proizvajalci iz različnih razlogov do sedaj niso uporabljali. Eden od razlogov za to je bilo tudi pomanjkanje močnih permanentnih magnetov.

Ford robotska električna polnilnica Avto Električni avto nam bo napolnil robot

Podjetju Yasa pa je uspelo takšen tip motorja razviti do oblike, ki jo je mogoče uporabiti tudi v avtomobilih. Najprej so ga hoteli vgraditi v hibridni hiperšportnik jaguar C-X75, vendar do tega nazadnje ni prišlo. Yasin aksialni elektromotor se je zato prvič pojavil v švedskem koenigseggu regeri, potem pa tudi v ferrarijih SF90 in 296 GTB, vendar tudi v tem primeru le kot pomožni motor hibridnega sistema. Mercedes-Benz, oziroma njegov športni oddelek AMG, pa ga namerava vgraditi v serijski baterijski električni avtomobil.

Yasa aksialni elektromotor | Avtor: Yasa Yasa

Drugačna geometrija

Kaj je pravzaprav na aksialnem elektromotorju tako briljantnega? Ima predvsem popolnoma drugačno geometrijo od radialnih motorjev, kjer se rotor vrti na sredini statorja. V aksialnem motorju je smer elektromagnetnega pretoka vzporedna z osjo vrtenja. Rotor je celo večji od statorja, saj se vrti ob njem namesto v njem.

Citroën otroški sedež, otroci Avto Električni avtomobili so kot dobra uspavanka

In ker je navor enak zmnožku sile in premera, lahko aksialni motor razvije veliko večji navor. In to kar štirikrat večjega. Poleg tega je tudi okrog 50 odstotkov bolj ozek od radialnega in tudi občutno lažji. Njegova omejitev je le največje število vrtljajev, ki omejuje tudi največjo hitrost, vendar je to mogoče premostiti z menjalnikom ali s kombinacijo aksialnega elektromotorja z radialnimi elektromotorji.

Pričakujemo lahko celo, da bodo pri AMG-ju aksialne elektromotorje poskušali vgraditi kar v pesta koles. Elektromotorji v vseh kolesih bi omogočili brezprecedenčni nadzor nad trakcijo in vodljivostjo avtomobila. Pri podjetju Yasa ob tem zagotavljajo, da so z direktnim oljnim hlajenjem motorju zagotovili neprekinjen razvoj največje moči.

Parkiranje na električnih polnilnicah Preverili smo Avto Našli smo falote na z zeleno označenih parkiriščih
Komentarjev 1
  • ico8 12:24 23.september 2022.

    Stalno poudarjate navor. Zakaj? Navor ni bil nikoli problem pri sedanjih elektromotorjih, ker... Sami si precitajte ustrezno literaturo.