Razkrivamo, kje vozniki najpogosteje kršijo hitrostne omejitve

Foto: Saša Despot Radar v Ljubljani
Foto: Saša Despot Radar v Ljubljani
Iz policije so nam posredovali podatke o prekoračitvah hitrosti pri omejitvah v naseljih, izven naselij in na avtocesti.
Oglej si celoten članek

Na Mestno občino Ljubljana (MOL) in na policijo smo naslovili vprašanja glede števila kazni za prehitro vožnjo za različna območja, kjer velja omejena hitrost vožnje – to so cone za pešce oziroma območje umirjenega prometa, naselja, izven naselja in na avtocesti.

Razkrivamo Razkrivamo: Lokacije, kjer na Hrvaškem prežijo najmodernejši radarji

Iz policije so nam odgovorili, da so v območjih za pešce, območjih umirjenega prometa in območjih omejene hitrosti, pri čemer je bila hitrost višja od dovoljene za od 10 do vključno 20 km/h zaznali 431 kršitev, v naselju kar 44.205 kršitev, izven naselja 4.591 kršitev in na avtocestah ter hitrih cestah (od 40 do vključno 50 km/h) 5.380 kršitev. Največ prehitrih voznikov je pričakovano v naseljih, na policiji pa so nam odgovorili, da podatkov o prekoračitvi hitrosti po posameznih cestah nimajo oziroma jih statistično ne obdelujejo. 

Tu bodo streljali MOL: V sredo vključujemo dve novi lokaciji radarja v Ljubljani

Na mestnem redarstvu MU MOL ne vodijo natančne statistike glede hitrosti prekoračitve na posameznih odsekih. So nam pa posredovali graf, ki razkriva, da število prekrškov na uro že od leta 2017 naprej pada. Če so leta 2017 vsako uro zabeležili več kot pet prekrškov, v prvi polovici leta 2019 beležijo manj kot dva prekrška na uro.

Foto: Saša Despot Radar

Slovensko mesto 2.000 voznikov na dan nevarno drvi mimo šole, radarja pa podarjajo muzeju

Zapisali so, da je nemogoče primerjati prekoračitve v conah z različnimi omejitvami, saj meritve ne potekajo enakomerno na vseh conah. "Primerjave niso smiselne, če ne izvajamo meritev v enakem časovnem obdobju, ob enakih urah, v enaki dolžini, z istim številom merilnih naprav. Problematiko prekoračitev hitrosti lahko statistično prikazujemo le pod vsemi omenjenimi pogoji in tudi pod pogojem, da imamo znan podatek, koliko avtomobilov je peljalo mimo stacionarne naprave v času meritev," so zapisali.

Razkrivamo Razkrivamo: Dve novi lokaciji radarja v Ljubljani

Na MOL so pred kratkim v Ljubljani dodali dve novi lokaciji z ohišji, v katera vstavljajo merilnik hitrosti. Na MOL dodajajo, da izkušnje iz tujine in doma dokazujejo, da število ohišij in označitev krajev izvajanja meritev hitrosti vplivata na spremembo obnašanja voznikov v cestnem prometu. Na ta način lahko vozniki z veliko večjo verjetnostjo pričakujejo, da bo v primeru prekoračitve največje dovoljene hitrosti njihovo početje dokumentirano in tudi sankcionirano, ter se posledično temu primerno odzovejo, praviloma z zmanjšanjem hitrosti, kar je tudi cilj izvajanja meritev.

Ker se povečuje število efektivnih ur merjenja s samodejnimi merilnimi napravami, se s tem povečuje tudi število zaznanih prekrškov (vidno na grafu). Na lokacijah, kjer pa stojijo stacionarni radarji, na dolgo obdobje sicer opažajo trend upadanja prekoračitev hitrosti, kar pomeni, da stacionarne merilne naprave dosegajo svoj prvotni cilj in namen, ki je umirjanje prometa in izboljšanje varnosti v prometu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.