Spoznajte novo dacio za sedem potnikov

Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: MatijaJanežič dacia jogger Foto: Dacia dacia jogger Foto: Dacia dacia jogger Foto: Dacia dacia jogger Foto: Dacia dacia jogger Foto: Dacia dacia jogger Foto: Dacia dacia jogger Foto: Dacia dacia jogger
Dacia je z novim joggerjem predstavila svoj novi model, ki prinaša marsikaj novega in tudi zanimivega. Z Daciinimi strokovnjaki smo se pogovarjali o tem, kaj se skriva nad in pod njegovo pločevino.
Oglej si celoten članek

Kaj torej dela joggerja, ki so mu namenili tudi spogledovanje s slabšimi cestami, drugačnega od denimo dusterja. Bo jogger kaj vplival na dusterjev položaj v ponudbi znamke? In kaj je drugače od sandera, iz katerega jogger izhaja?

Veliko novega Od blizu smo spoznali novo poceni dacio za velike družine

Foto: MatijaJanežič dacia jogger

Vodja oblikovanja David Durand je pojasnil, da jogger na dusterjev položaj ne bo preveč vplival, saj je duster predvsem bolj zaresen terenski avtomobil z dobrimi terenskimi zmogljivostmi, z ostrimi vstopnimi in izstopnimi koti, večjimi in močnejšimi motorji in tudi možnostjo štirikolesnega pogona. Torej je precej drugačen avtomobil, ki naslavlja drugačne voznike in ima v znamki tudi poseben položaj.

Ena na ena Prvi vtisi o meganu prihodnosti

Jogger je bolj narejen za dolge cestne poti z družino, psom in drugimi sopotniki. V njem se lahko pelje več ljudi s prtljago, ki se lahko brez skrbi odpravijo tudi na daljše poti. Jogger se sicer zaradi povečane oddaljenosti od tal in velikih koles dobro izkaže tudi na slabših makadamih, vendar pa z njim ne morete na teren. Duster v nasprotju z njim zmore tudi vožnjo po bolj ekstremni podlagi.

Foto: Dacia dacia jogger

Kar se tiče razmerja s sanderom, velja, da je do stebrička B, torej do konca prednjih vrat, jogger povsem enak sanderu. Enaka je zunanja oblika, prav tako pa so v notranjosti enaki armaturna plošča, volanski obroč, sedeži in druge podrobnosti.

Nova platforma?

A za prednjimi vrati se jogger povsem oddalji od sandera in postane križanski enoprostorec. Durand pravi, da je zato v njem več prostora za kolena potnikov na drugi klopi, uspelo ji  je zagotoviti tudi udobje za odrasle potnike v tretji vrsti, jim olajšati vstop in tako naprej. Eden od elementov, ki so drugačni kot pri sanderu, so tudi zadnja vrata, ki so dobrih deset centimetrov daljša.

Foto: Dacia dacia jogger

Na predstavitvi je bilo sicer povedano, da je jogger zasnovan na modularni platformi CMF-B, ki si jo deli s sanderom, cliom, capturjem in drugimi modeli skupine, vendar pa smo pozneje v pogovoru zvedeli, da je vseeno nekoliko drugačna in celo nova.

Leta 2022 Nizkocenovna Dacia piše novo poglavje v svoji zgodovini

Glavni inženir za razvoj joggerja Jerome Pierre nam je namreč pojasnil, da so za joggerja razvili novo različico platforme. Medtem, ko je na dosedanjih uporabnikih platforme CMF-B njen zadnji del stopničast, so za joggerja razvili različico, ki je za motornim prostorom povsem zravnana. Razlog za to je, da so le na ta način lahko v potniški kabini zagotovili ravno dno za vgradnjo treh vrst sedežev.

Foto: Dacia dacia jogger

Ker zato pod prtljažnikom oziroma tretjo vrsto sedežev ni prostora za dodatno vdolbino, so morali denimo rezervno kolo, če ga jogger seveda ima, namestiti pod dno avtomobila. Ker posodo za utekočinjeni naftni plin v joggerju (ali sanderu), ko deluje na ta energent, vgradijo prav v prostor za rezervno kolo, je na joggerju tudi ta pod dnom vozila. Enako velja tudi za baterijo hibridnega pogonskega sklopa.

Poskrbljeno za varnost

Kako pa takšna vgradnja vpliva na varnost avtomobila? Pierre pravi, da glede varnosti posode za plin ni težav, saj so razvili zelo trdno in proti udarcem odporno ohišje, sama posoda za plin pa je tudi zelo močna. Ko pa gre za hibridno različico je vgradnja baterije celo bolj varna kot v cliu. Na hibridnem cliu je namreč baterija precej zadaj in med trkom razdejanje hitro pride do nje. V joggerju je pomaknjena precej bolj naprej, v bližino zadnje preme, zato je ostalo tudi več prostora za odvajanje uničevalnih sil trka. Uničenje mora namreč, preden pride do baterije, premagati dobrih 40 do 50 centimetrov.

Osvežitev Osveženi dacia duster moderniziral priljubljeni recept

Seveda potniki v tretji sedežni vrsti sedijo precej blizu zadnjih vrat, kar pa je žal značilnost večine sedemsedežnih avtomobilov te vrste. Kako pa se jim je uspelo na zadnjih sedežih izogniti klavstrofobičnim občutkom potnikov? Tako, da sedijo precej nizko in skozi okna vidijo okolico, in da imajo po zaslugi vdolbine v tleh zagotovljen tudi prostor za noge. To je bila, pravi Pierre, precej zahtevna operacija, saj so morali na razmeroma tesnem prostoru zagotoviti prostor za potnike in njihove noge, prostor za baterijo in premo in druge elemente, kar so dosegli z natančno optimizacijo vseh elementov. Je pa zanimivo, pravi Pierre, da jim je v joggerju kot precej manjšem in cenejšem avtomobilu uspelo zagotoviti toliko prostora, kot ga je denimo v peugeotu 5008.

Foto: Dacia dacia jogger

Durand dodaja. Da so ste danes na avtomobilskem trgu, če ste recimo velika družina ali družina z dvema ločenima staršema s po dvema otrokoma in iščete sedemsedežni avtomobil, zelo hitro v območju z zelo dragimi avtomobili. Danes nihče več ne ponuja cenovno dosegljivih sedemsedežnikov, zato bo imel jogger na trgu poseben položaj.

Prva dacia s hibridom

Jogger je denimo tudi prvi Dacijin avtomobil s hibridnim pogonom. Zakaj so se odločili za takšen pogon? Durand pravi, da po eni strani zato, ker gre za večji in prostornejši avtomobil, po drugi strani pa tudi za avtomobil , ki je zaradi svoje velikosti težji in so z uporabo hibridnega sklopa laže ustregli okoljskim predpisom.

Preskok Test: Kaj danes ponuja poceni avto?

Sandero ima drugačne kupce, ki se jim poskušajo približati tudi s cenovno bolj ugodno tehniko. Zaradi manjše velikosti in mase pri njem s tradicionalno tehniko tudi laže dosežejo okoljske zahteve. To je razlog, da bodo pri sanderu čim dlje poskušali vztrajati s tradicionalno pogonsko tehniko.

Foto: Dacia dacia jogger

A tako jogger kot tudi sandera je mogoče prilagoditi tudi drugim pogonskim možnostim, če bo to v prihodnosti seveda potrebno. Jogger je poleg tega na voljo tudi z novim turbobencinskim trivajnikom. Ta ni le močnejši, ampak je drugačen tudi tehnično. Kot pravi Dacijin inženir Yannick Guillouzic, gre za sodobnejši motor, ki ga sicer poznamo že iz megana, jogger pa je prva dacia, ki so jo opremili z njim.

Evropska uspešnica Najbolje prodajan v Evropi ni več golf, ampak Romun

Glavna razlika med obema motorjema je, da je starejši trivaljnik v sanderu opremljen s posrednim vbrizgom goriva v sesalni vod, v joggerju pa je motor z neposrednim vbrizgavanjem goriva v zgorevalne komore. Električno gnan turbo polnilnik mu 90 odstotkov navora zagotovi že pri 1.700 vrtljajih na minuto, torej se laže spopada s povečano maso avtomobila. Petsedežna različica joggerja je namreč dobrih 80, sedemsedežna pa 110 kilogramov težja od sandera.

Prihaja športni sandero?

Od te novosti bo sicer imel koristi tudi sandero. Pierre nam je namreč prišepnil, da pripravljajo tudi novo različico sandera, ki bo opremljen s tem motorjem in bo baje precej športno dinamičen avtomobil. Vsekakor ga z veseljem pričakujemo.

Avto Renault: edina kratkoročna rešitev so baterijski električni avtomobili

Ko gre za stisnjeni naftni plin LPG, je v joggerja vgrajen popolnoma enak sklop kot v sandera. Motor za plin LPG se namreč laže spopada s povečano maso joggerja, saj mu alternativni energent poleg malce čistejšega izpuha prinaša tudi prirastek pri moči in navoru.

Foto: Dacia dacia jogger

Kot je dodal Durand, lahko joggerja (in sandera) v primeru, da se nenadoma zaostrijo okoljski predpisi, predelajo tudi na priključno-hibridni ali električni pogon, vendar se to verjetno ne bo zgodilo kmalu. Kaj pa je torej v razmerju do joggerja vloga električne dacie spring?

Dacia spring je razvita na povsem drugačni namenski platformi za električne avtomobile. Springova prednost je, pravi Durand, da je majhen in lahek avtomobil, zato vam lahko soliden doseg zagotovi že z majhno baterijo. Odličen je predvsem za uporabo v velikih mestih, kjer velik doseg, motorna moč in hitrost ne pridejo tako zelo do izraza.

Avto Iz česa je sestavljen pogon Renaultovega hibridnega avtomobila?

Kratkotrajne izkušnje kažejo, da takšen avtomobil težko pričakujejo predvsem »car sharing« podjetja, saj bodo po njegovi zaslugi prišli do poceni električnega avtomobila za razvoj flot za delitvene sheme. Spring torej nagovarja povsem drugačno vrsto kupcev kot jogger, zato si tudi v primeru, da bi bila oba električna, ne bi bila napoti, enako pa velja tudi za sandera.

Foto: Dacia dacia jogger

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.