Teslo res lahko naročite v Sloveniji, a ponjo morate 1.100 km stran

Foto: Tesla
Foto: Tesla
Koliko v Sloveniji stanejo tesle modeli 3, S in X, kako sploh priti do avtomobila in kako ga servisirati?
Oglej si celoten članek

Slovenija se je končno uvrstila na Teslin globalni zemljevid, saj je mogoče odslej naročati električne modele tega proizvajalca tudi neposredno iz naše države. Da gre vseeno za zelo nekonvencionalen nakup v primerjavi s trgovsko mrežo "starih" znamk in osebnim stikom s prodajalci, kažejo nekatera pojasnila in prakse Tesle. 

Prva stvar, ki se je mora kupec zavedati, so nedorečene cene, saj v oglaševane na Teslini slovenski spletni strani očitno še niso vključene nekatere dajatve, seveda pa tudi ne slovenska subvencija na električna vozila v višini 7.500 evrov.

KONČNO! Tesla prihaja v Slovenijo!

Model 3

Model 3 glede na spletno stran z izbirnikom opcij starta pri 39.500 evrih, za ta denar pa bi dobili model "standard range" z zadnjim pogonom in dosegom 409 km (WLTP). Že standardna verzija je zelo hitra pospešek do 100 km/h denimo traja le 5,6 sekunde. Na voljo sta še dve različici "dual motor" s 4x4 pogonom, obe imata že standardno "premium" notranjost.  "Long range" starta pri 48.200 evrih, "performance" pa pri 52.900 evrih. Slednji do 100 km/h potrebuje le 3,6 sekunde, oba imata obljubljeni doseg nad 500 kilometrov.

Kupec ima na voljo kar nekaj dodatne personalizacije vozila, med drugim je mogoče namestiti tudi vlečno kljuko, kar je posebnost pri električnih avtih.

Foto: Tesla Tesla model 3

Avto Psst, ne povedat policiji, kaj v resnici zmorejo nove tesle

Avtopilot kot opcija stane 5.300 evrov, kasnejši vklop te funkcije je sicer mogoč, a je dražji. Poleg že znanih lastnosti avtomatizirane vožnje na avtocesti pri Tesli obljubljajo, da bo še letos dodana funkcija avtomatizirane vožnje v mestih, ki bo vsebovala tudi prepoznavo luči na semaforju in "stop" znaka. Kot je znano, so pri Tesli pionirji posodabljanja "po zraku", saj se vse posodobitve programske opreme na parkiranem avtu opravijo kar čez noč.

Foto: Tesla Tesla model X

S in X

Cena za trenutno najstarejši model v ponudbi, model S, se odvisno od različice začne pri 72.600 (long range) ali 85.700 evrih (performance), medtem ko je za križanca model X začetna cena 77.700 evrov (long range) ali 89.600 evrov (performance). Modela Y in roadsterja še ni mogoče naročiti.

Modela S in X imata še naprej zastonjsko polnjenje na Teslinih Supercharger polnilnicah, trenutno so v Sloveniji tri takšne postaje. Prve dobave za slovenske kupce, ki bodo naročili avto v tem trenutku, je začetek leta 2020.

Na oglaševane cene je treba dodati še fiksni strošek 880 evrov za dostavo avta iz ameriške tovarne v Evropo in pripravo dokumentacije. 

Tako se dela! Musk odgovoril v dveh minutah, napaka pri teslah odpravljena v enem dnevu

Foto: EPA Superpolnilnica Tesla

Dostava 1.100 km od Ljubljane

Da zapelje avto na domače parkirišče, pa slovenske kupce čaka še kar nekaj sitnosti in stroškov. Ker Tesla nima dostavnih mest za Slovenijo, Madžarsko, Romunijo in Poljsko, avte dostavijo na svojo lokacijo v nizozemskem Tilburgu. Od tam dalje pa mora prevoz do svoje države v tednu dni zorganizirati kupec sam, kot ve in zna. Avto gre lahko iskat sam (let v eno smer Ljubljana - Amsterdam okoli 150 evrov) ali pa naroči prevoz s tovornjakom, kar vključuje tudi obvezno ureditev ustreznih dovoljenj za prevoz električnih avtov oziroma pooblastil za šoferja, je razvidno iz navodil na Teslini spletni strani.

Avto Ko Euro NCAP električno teslo primerja z varnostjo evropskih znamk

Opcija je sicer tudi, da Tesla avto dostavi na drugo lokacijo, vendar mora v tem primeru kupec najprej položiti depozit v višini 15.000 evrov. Da ga dobi nazaj, mora predložiti dokaze o registraciji vozila v napovedani državi.

Kreditiranja, lizing pogodb ali sistema staro-za-novo pri Tesli za Slovenijo ne ponujajo.

Kako oziroma kje servisirati teslo?

Vprašanje servisnih oziroma poprodajnih storitev za Tesline avte je prav tako nekaj posebnega. Tesla (še) nima servisnega centra v Sloveniji, najbližji so v Gradcu, Salzburgu ali Padovi. Pri Tesli sicer trdijo, da njihovi avti potrebujejo izredno malo vzdrževanja, ker imajo zaradi pametne gradnje in električnega pogona v primerjavi s klasičnimi vozili precej manj kvarljivih sestavnih delov.

Kar 80 odstotkov vseh popravil pa naj sploh ne bi zahtevalo osebnega obiska servisnega centra, temveč naj bi lastnik vse potrebno dobil prek uporabe spletnih popravkov, oddaljene diagnostike ali vnaprejšnjih opozoril na določene spremembe, ki jih nato lahko lastnik v navezi z oddaljenim servisnim osebjem popravi kar sam v menijih. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 07:53 28. Avgust 2019.

    Po eni strani so omejitve hitrosti in kazni vsak dan strožje,po drugi pa se prodajajo iz dneva v dan močnejše …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.