To se zaradi vojne utegne zgoditi z rabljenimi avtomobili

Foto: AMZS
Foto: AMZS
Vojna v Ukrajini je po zdravstveni krizi in pomanjkanju polprevodnikov in čipov avtomobilsko industrijo potisnila v novo krizo, ki pa je povsem drugačna od prvih dveh. To bo imelo vpliv tudi na nakup rabljenega avtomobila. Kakšen? Pozanimali smo se pri različnih ponudnikih rabljenih vozil.
Oglej si celoten članek

Vojna v Ukrajini in sankcije Rusiji že kaže posledice za avtomobilsko industrijo. Logistične poti so prekinjene, proizvodnja je zaradi pomanjkanja materiala za izdelavo vozil marsikje ustavljena. Številni proizvajalci, na primer tudi eden največjih na svetu Volkswagen, je lani proizvedel rekordno malo število vozil v zadnjih 40 letih. Manj novih vozil pomeni večji pritisk na trg rabljenih vozil.

Avto Prodajalec zaračunava testne vožnje, tudi ogled ni brezplačen

Foto: AMZS AMZS portal za rabljena vozila Doberavto

V AMZS so že pred vojno v Ukrajini ocenjevali, da težave v dobaviteljskih verigah, ki so v veliki meri posledica epidemije covida-19, še nekaj časa ne bodo odpravljene, in da se čakalne dobe za nove avtomobile še ne bodo zmanjševale. "V zadnjih mesecih smo večkrat izpostavili, da se bo treba tako s čakanjem na nov avto kot z rastjo cen – sprijazniti. Pričakovanja, da naj bi se cene v prihodnosti ob normalizirani dobavi znižale, se po našem mnenju ne bodo uresničila. Avti se namreč dražijo že zadnjih deset let in se bodo tudi v prihodnje, ne glede na dobave," so prepričani v AMZS, kjer poudarjajo, da bo trenutna geopolitična situacija razmere na trgu le še zaostrila. Avtomobilska industrija se je že v letih pred epidemijo covida-19 soočala z izzivi transformacije, zlasti na področju elektrifikacije in digitalizacije, kar je že samo po sebi za kupce prinašalo določeno mero negotovosti in večje dileme, kakšen avto izbrati.

Nakup rabljenega avtomobila si lahko kupci olajšajo tudi s pomočjo AMZS portala DoberAvto.si, na katerem je poleg avtomobilov s transparentno zgodovino mogoče iskati še avtomobile z značko AMZS Preverjeno, kar pomeni, da je avto pregledal AMZS strokovnjak, ob oglasu pa je objavljeno poročilo o njegovem dejanskem stanju. Iz poročila o podrobnem pregledu 100+ kontrolnih točk na avtomobilu, ki so ga opravili AMZS strokovnjaki in je pripeto oglasu, so namreč razvidne vse ključne informacije, s katerimi naj bi bil kupec seznanjen, da bo lahko sprejel tehtno odločitev o nakupu.

Foto: AMZS DoberAvto

V AMZS zato voznikom svetujejo, naj svoje nakupne odločitve, zlasti pri nakupu rabljenih vozil, še toliko bolj pretehtajo. Pomanjkanje novih avtomobilov namreč vpliva tudi na trg rabljenih avtomobilov, kjer cene prav tako naraščajo. Ker je bila dobava novih avtomobilov v zadnjih dveh letih manjša kot v preteklosti, je trenutno na trgu manj novejših rabljenih vozil. Večje povpraševanje pa po mnenju AMZS, kjer upravljajo s portalom za rabljena vozila s poudarkom na preverjenih vozilih s strani njihovih strokovnih služb, prinaša večja tveganja. "Nobena skrivnost ni, da se na trgu rabljenih avtomobilov pojavljajo tudi avtomobili s prevrtenimi kilometri in skritimi napakami, ki jih laik zgolj z ogledom avtomobila zelo težko opazi. Kupcem priporočamo, naj se nakup rabljenega avtomobila začne s pregledom njegove zgodovine, če pa želijo dobiti celovit vpogled v dejansko stanje avtomobila, naj ga temeljito pregledajo neodvisni strokovnjaki v servisnih delavnicah."

Avto Pripravlja se revolucija na področju rabljenih vozil

Foto: Žurnal24 Spletna dražba vozil Autopoint

Izbire manj, cene višje

Gašper Picelj, direktor podjetja Autopoint, kjer se ukvarjajo s spletnimi dražbami rabljenih vozil glede predvidevanje trga z rabljenimi avtomobili pri nas v letošnjem letu pravi, da se bo glede na napovedane zaustavitve proizvodnje nekaterih proizvajalcev, primanjkovanje novih vozil zagotovo zavleklo. "Po drugi strani pa je vprašanje, koliko bo padlo povpraševanje po vseh vrstah vozil zaradi krize v Ukrajini. Verjetno bodo ljudje postali bolj previdni pri nakupih in jih zamaknili na kasnejši čas. Če bodo razmere u Ukrajini še dolgo negotove, se lahko zmanjša povpraševanje tako po novih, kot tudi rabljenih vozilih," pravi Picelj.

Promo Kako v nekaj klikih prodati avto?

Za zurnal24.si je potrdil, da je izbire med rabljenimi res vedno manj, cene pa še vedno naraščajo. Po njegovih besedah je vprašanje, kaj se bo zgodilo, glede na novonastale razmere. "Dokler ne bo novih, bo tudi rabljenih manj, vprašanje pa je, če se ne bo celoten trg ohladil." Gotovo pa je, da dokler bo povpraševanje po vozilih večje od ponudbe, se bodo dražili tako rabljeni kot novi. 
Picelj težko predvideva, kdaj se bo vzpostavilo ravnotežje med ponudbo in povpraševanjem: "Predvidevanja so bila, da se bodo jeseni začele razmere normalizirati, sedaj pa kaže, da še ne bo tako. Vsekakor si vsi želimo, da čim prej kriza mine in da se stvari vrnejo v normalno stanje, kot je bilo pred korono. Sedaj smo v fazi, ko z ene krize, prehajamo v drugo, razmere so negotove in težko predvidljive."

Foto: Žurnal24 Spletna dražba vozil Autopoint

Izbrskali smo Top rabljeni, ki porabijo malo goriva

"Dosegli smo dno"

Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup, ki se ukvarja z uvozom rabljenih vozil iz tujine, pričakuje, da prav zaradi vnovičnega zapiranja proizvodnje novih avtomobilov povpraševanje po rabljenih oz. malo rabljenih vozilih ne bo popustilo. "Zaradi pomanjkanja novih oz. negotovih rokov dobave ter končnih cen ob dobavi novega vozila (cena ob naročilu novega avta ni več garantirana) so se kupci že zdaj raje odločali za rabljena vozila. Če je stranka pri nas naročila npr. pol leta star avto, je bil ta pripravljen na registracijo v nekaj tednih, cena pa je bila definirana na pogodbi. Tako so se kupci namesto novih vozil raje odločali za uvoz tudi do dveh leti starih," pravi Ferlin in dodaja, da je zaloga pol leta starih avtomobilov že skoraj pošla.

Foto: Odkrit nakup Luksuzni rabljeni avtomobili

Avto Kje je največ avtomobilov s prevrtenimi kilometri?

Pravi tudi, da se je bazen rabljenih vozil, vsak nemški, prenehal prazniti dober mesec nazaj. "Takrat smo opazili najmanj vozil v ponudbi. Mobile.de je imel takrat le malo čez milijon vozil, ki so bila na voljo. Danes je številka za dobrih 10 % višja, trenutno okoli 1,164 mio vozil. Mislim, da je bazen že dosegel svoj minimum in se počasi polni. Upali smo, da se bo polnil hitreje, a bo sedanja situacija povzročila, da bo na tem nivoju še nekaj časa."

Foto: Anže Petkovšek Marko Ferlin

Ferlin še vedno pričakuje največ povpraševanja po vozilih kot so škoda octavia, VW passat, BMW serije 3 in 5. Vedno več je povpraševanja po SUV-jih, odkar jev veljavi novi DMV tudi po bolj športnih vozilih. "Zadnje čase so v porastu športne izvedenke "navadnih" modelov. Torej VW Golf GTI in R, Mercedes-Benz C43 AMG, BMW M3 in podobni. Presenetljivo pa je tudi povpraševanje po najdražjih in najbolj luksuznih še vedno zelo močno (Porsche Carrera, Bentley Continental GT itd.)."

Bogata ponudba Najboljši avtomobili za manj kot 5.000 evrov

Ferlin zaradi ruskih in ukrajinskih dobaviteljev, ki imajo prekinjeno dobavo, sicer pričakuje rešitve, dokler se ne bodo zgodile, pa bodo rabljeni držali cene. To bo po njegovi oceni vsaj še pol leta.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 17:00 29. Marec 2022.

    Avta ne rabim zato, da ga imam v garaži, ampak zato, da se vozim. Drugače ga ne bi imel.

  • 11:29 29. Marec 2022.

    V naslovo članka morate napisat, da gre za EPP, v nasprotnem zavajate bralce.

  • 08:27 29. Marec 2022.

    ja. včeraj je pa tukaj bil objavljen članek kako nemci se odpovedujeo vožnji z avtom. še mal naj zrase cena …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.