Vozil sem bZ4X. Kako dober je?

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X Foto: Saša Despot Toyota bZ4X
Vozili smo Toyotin prvi pravi poskus v električni mobilnosti, ki nas je presenetil tako pozitivno kot tudi malce manj pozitivno
Oglej si celoten članek

Čeprav je bila Toyota eden prvih proizvajalcev uporabnega hibridnega avtomobila, v mislih imam seveda prius, in čeprav je zelo soliden električni avtomobil pravzaprav izdelala že za mirai s pogonom na vodikove gorivne celice, je bila pri odločitvi za razvoj pravih baterijskih avtomobilov prav gotovo med najbolj obotavljivimi proizvajalci.

Avto Pomembna prelomnica pri Toyotinih hibridih

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

A v zadnjem letu se je Toyotin odnos do električne mobilnosti precej spremenil. Navsezadnje je tudi Toyotin dosedanji vrhovni šef Akio Toyoda ob svojem odstopu s položaja predsednika in generalnega direktorja podjetja povedal, da kot proizvajalec avtomobilov svoje mesto odstopa človeku, ki bo Toyoto popeljal v obdobje mobilnostnih rešitev prihodnosti. In del tega je tudi elektromobilnost, v njenem okviru pa decembrska napoved, da bo Toyota v naslednjih treh letih predstavila šest novih modelov svoje električne podznamke bZ.

Prvi med električnimi

In  ti se bodo pridružili električnemu križancu bZ4X, ki ga na evropskih cestah lahko vozimo od lanske jesen in je tudi prvi model, ki so ga razvili na osnovi nove modularne električne platforme e-TNGA . Seveda bo na njej slonela tudi vsa omenjena šesterica. A tokrat si poglejmo, kako se na tej platformi obnese toyota bZ4X.

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Ko toyoto bZ4X prvič vidite v živo, še bolj kot na fotografijah dobite vtis, kot da je pred vami vesoljska ladja iz japonskih znanstvenofantastičnih filmov. Navsezadnje je takšno že njeno ime, kratica bZ4X, ki pa ima prav določen pomen. BZ je namreč kratica za »beyond zero« (preko ničle), ki označuje toyotino električno znamko in njeno zavezo k ničelnim izpustom, 4 je oznaka za velikost avtomobila, X pa označuje športnega terenca. Kratica torej ne pomeni nič vesoljskega, ampak dobra osnova za poimenovanja bodočih modelov podznamke bZ.

Naše pojasnilo Bi ga raje imeli z ročnim ali samodejnim menjalnikom?

Ko gre za obliko, so se pri Toyoti s svojim prvim električnima avtomobilom torej zares potrudili. Tukaj je treba povedati, da je Toyota bZ4X razvijala skupaj z lastniško povezanim Subarujem, kjer se skoraj identičen avtomobil imenuje solterra. Tudi zato morda bZ4X deluje še bolj križansko kot bi sicer.

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Futuristično digitalno-analogno

Oblikovni futurizem se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer je voznikov delovni prostor urejen podobno kot Peugeotov i-Cockpit. S tem mislim predvsem to, da se na zaslon z merilniki gleda preko volanskega obroča. Merilniki so v nekakšnem vizualnem tunelu tudi zelo oddaljeni od volana, ki je nasajen na zelo dolgi konzoli, in imajo zelo razločno grafiko, zato težav s preglednostjo ni. Bi pa denimo lahko posredovali več podatkov o delovanju električnega pogona in predvsem o napolnjenosti baterije.

Toyota razkrila Toyota razkrila: V treh letih 6 novih modelov v Evropi

Toyota pri tem sicer še zdaleč ni edina, a prikaz z odstotki napolnjenosti baterije namesto preostalih kilometrov dosega bi bil bolj aktualen. Pred nekaj leti, ko smo bili prezaposleni z dosegom, je to še imelo smisel, danes pa smo si tisti, ki pogosto vozimo električne avtomobile, že pridobili občutek, približno koliko kilometrov z določenim avtomobilom ob trenutnem načinu vožnje in ob določenih odstotkih napolnjenosti baterije še lahko prevozimo. In kdor bo kupil električno toyoto, si bo ta občutek tudi prej ali slej pridobil.

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Na sredinski konzoli vas najprej gotovo pritegne velik, razločen in haptično uporaben zaslon infozabavnega sistema. Ko pa se bolje ozrete naokoli, ugotovite, da je notranjost toyote bZ4X pravzaprav zelo analogna, saj so volanski obroč, sredinska konzola in ostale površine okoli voznika kar posejani s fizičnimi gumbi.

In fizični je tudi krožni regulator za upravljanje pogona, ki ima pravzaprav le en osnovni program. Oziroma dva, če upoštevamo še gumb ECO. Ali pa trije, saj je toyota bZ4X dobila majhno darilce od Subaruja, njegov zelo učinkovit program za terensko vožnjo X mode.

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Dobro poskrbljeno za potnike

Potniki se med vožnjo ne bi smeli pritoževati, ne le zato, ker ima bZ4X precej solidno podvozje, ki učinkovito blaži pomanjkljivosti ceste, in ker je zaradi električnega pogona v kabini precej tiho, ampak tudi zato, ker je potniški prostor odmerjen zelo razkošno. Ne le za voznika in sovoznika, ampak tudi za potnike na zadnji klopi, ki imajo veliko prostora za noge. Je pa zato s 425 litri precej majhen in predvsem nizek prtljažnik. Zanimivost je tudi, da pred sovoznikom ni običajnega predala za rokavice, je pa res, da je ostalih odlagalnih površin povsem dovolj.

Avto Odstopil je predsednik Toyote

Vožnja s toyoto bZ4X je z vozniškega vidika zelo predvidljivo početje, k čemur pripomorejo ne le natančen volan in učinkovito podvozje, ampak predvsem nizko vgrajena baterija, zaradi katere je nizko tudi težišče avtomobila. Ni sicer športna, a moči je po zaslugi dveh elektromotorjev s skupno močjo 160 kilovatov povsem dovolj za dinamično vožnjo. Le malce preveč rada imata elektrone.

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Dosega je za…

Pri Toyoti sicer trdijo, da je elektrike v bateriji s kapaciteto 71 kilovatnih ur dovolj za več kot 400 kilometrov vožnje, a preskus v začetku novembra je pokazal, da se bo treba žal zadovoljiti s približno 250 kilometri. Je pa polnjenje na hitri polnilnici z enosmernim tokom lahko precej hitro, saj je možno do moči 150 kilovatov, kar pa  primeru testnega avtomobila ni veljalo za polnjenje z enosmernim tokom, saj je vgrajeni polnilec zmogel le moč 7 kilovatov. A to je le začetna pomanjkljivost, saj bo na voljo tudi 11-kilovatni polnilnik.

Avto Prva športna Toyota praznuje okroglo obletnico

Koristna je tudi aplikacija za pametni telefon, ki za zdaj sicer ni tako izčrpna kot pri kateri drugi znamki, a ponudi povsem dovolj podatkov o avtomobilu, predvsem pa vozniku omogoča učinkovit nadzor nad polnjenjem baterije, da mu ni bujno treba »dežurati« pri avtomobilu.

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Toyota bZ4X kaže kar nekaj začetniških slabosti na področju električnega pogona, vendar pa to gotovo ne velja za električno platformo e-TNGA, ki so jo zastavili dobro in  bo gotovo služila kot dobra osnova za prihodnje električne avtomobile.

Najcenejša Toyota Test: Toyota z drznim malčkom vztraja v mestih

S ceno najmanj 56.900 evrov za dvokolesno gnano različico in najmanj 59.800 evrov za štirikolesno je toyota bZ4X nekje na ravni tekmecev in v marsičem jim je tudi kos. In gotovo bi lahko bila predvsem s štirikolesnim pogonom in terenskim programom X mode zelo zanimiv avtomobil, če bodo pri Toyoti le spravili v red pomanjkljivosti električnega pogona.

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Toyota bZ4X 4WD

Motor: 2 x električni

Največja moč: 160 kW

Največji navor: 168,5 + 168,5 Nm

Zmogljivosti: 160 km/h, 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.690 x 1.860 x 1.650, medosna razdalja 2.850

Baterija: li-ion, 71,4 kWh

Poraba:  15,95-17,95 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km

Električni doseg (WLTP): 467-415 km

Cena v evrih: od 59.800

Foto: Saša Despot Toyota bZ4X

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.