To je prinesel sestanek med Mercatorjem in Ljubljanskimi mlekarnami

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Za skupno mizo so sedli predstavniki podjetij Mercator in Ljubljanske mlekarne. Iskali so rešitev za zaplet, ki je nastal, ko so v Ljubljanskih mlekarnah ustavili dobavo izdelkov, ker Mercator ni želel sprejeti dviga veleprodajnih cen, zvišal pa je cene izdelkov.
Oglej si celoten članek

Poslovodstvi Mercatorja in Ljubljanskih mlekarn sta se na današnjem sestanku dogovorili za iskanje rešitev, ki bodo njunim skupnim kupcem zagotovile nemoteno in konkurenčno ponudbo izdelkov, so sporočili iz obeh družb. Ljubljanske mlekarne so namreč pred dnevi ustavile dobave Mercatorju, ker ta ni pristal na zvišanje cen mleka.

Poslovodstvi na čelu z direktorjem Ljubljanskih mlekarn Tomažem Žnidaričem in predsednikom poslovodstva Mercatorja Tomislavom Čizmićem sta potrdili, da sta družbi pomembna poslovna partnerja. "Sklep delovnega srečanja je bil, da bosta našli rešitve, ki bodo njunim skupnim kupcem zagotovile nemoteno in konkurenčno ponudbo izdelkov," so zapisali v skupni izjavi za javnost.

V Ljubljanskih mlekarnah so kot razlog za nedavno zaustavitev dobave izdelkov Mercatorju navedli nesoglasje okrog cene. "Partner ni sprejel v začetku novembra napovedanega dviga veleprodajnih cen, ceno izdelka na polici pa je kljub temu dvignil," so pojasnevali prek Twitterja. Prepričani so bili, da bodo dosegli dogovor. 

Foto: Anže Petkovšek Ljubljanske mlekarne

V Mercatorju pa so za STA v ponedeljek pojasnili, da jim je francoska multinacionalka Lactalis, pod okrilje katere sodijo Ljubljanske mlekarne, v zadnjem letu poslala 20 različnih cenikov oz. zahtevkov za dvig cen svojih izdelkov, pri čemer so povišanja cen dosegala rasti tudi do 74 odstotkov na letni ravni.

"Vse zahtevke so vedno podkrepili tudi z grožnjo o zaustavitvi dobave blaga," so izpostavili. Za zadnjega so v Mercatorju ocenili, da je povišanje neutemeljeno, in sicer zaradi umirjanja oz. padanja cen osnovne surovine in ker noben drug proizvajalec mlečnih izdelkov v Sloveniji ni napovedal oz. zahteval povišanja cen.

Kot so dodali, so sprejeli 19 Lactalisovih zahtevkov, pri čemer pa vseh niso neposredno prenašali v povišanje maloprodajnih cen, ker so želeli zagotavljati dostopnost izdelkov in vzdrževati konkurenčne cene za kupce. "Mercator je zato lansko leto pomembno zmanjševal svojo maržo in na maloprodajne cene ni prenesel kar 19,6 odstotka zahtev za višanje cene," so poudarili.

Mercator

Zatrdili so, da Lactalis po prekinitvi dobave ni želel ali poskušal doseči dogovora, ter da Lactalisove poteze v zadnjem času "bistveno odstopajo od dolgoletnih uveljavljenih, strokovnih in tržnih zakonitosti, ki veljajo v poslovnem okolju".

Ob tem so zagotovili, da so izvedli vrsto ukrepov, da bodo v najkrajšem času svojim kupcem zagotovili tudi izdelke Ljubljanskih mlekarn po konkurenčnih cenah, ter se vprašali, ali je Lactalisovo ravnanje glede na to, da imajo Ljubljanske mlekarne prevladujoč položaj na slovenskem trgu, skladno s slovensko zakonodajo.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 22

  • 08:46 18. Januar 2023.

    LM delajo tudi mleko za mečkatorjevo trgovsko znamko. Meni se zdi isto, samo embalaža je druga. Je tudi kar precej …

  • 07:23 18. Januar 2023.

    pregovor pravi :kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima. lepo bi bilo da bi enkrat končno imel dobiček kupec. ampak.. …

  • 21:33 17. Januar 2023.

    grem raje v mlekomat kot da kupim ta gnil mlek

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.