Kot je povedal
Radovan Žerjav, z odločitvijo, ki so jo iz komisije sporočili v ponedeljek, ni
zadovoljen predvsem zato, ker bo ta imela za posledico časovni zamik del. V primeru predora
Markovec gre za izgradnjo izjemno pomembnega objekta na obalni hitri cesti, je spomnil.
Žerjav je ob tem napovedal, da bo od odgovornih zahteval, da čim prej sprejmejo "pametno
rešitev", da bi tako izgubili čim manj časa in bi lahko čim prej začeli z gradnjo.
Minister Žerjav je ob tem poudaril, da bi vseeno želel preveriti vse elemente razpisa, ki je
bil pripravljen leta 2006 in sta ga tako on kot tudi uprava Družbe za avtoceste v RS (Dars)
podedovala. Želel bi preveriti tudi vse razpisne elemente in razpisne pogoje.
Državna revizijska komisija razveljavila odločitev Darsa
Ugotovili so, da italijanski ponudniki niso izkazali potrebnih referenc. Dars lahko zdaj
postopek javnega naročanja za izgradnjo predora Markovec nadaljuje in javno naročilo odda
naslednjemu najugodnejšemu ponudniku, ki izpolnjuje vse razpisne pogoje, lahko pa postopek konča
brez izbire ponudnika in, glede na ugotovljena nova dejstva in okoliščine, postopek javnega
naročanja ponovi. Uprava Darsa bo odločitev o tem sprejela predvidoma naslednji mesec, so sporočili
iz Darsa.
SCT in Primorje prepričala
Državna revizijska komisija se je pri pregledu zahtevka SCT in Primorja ustavila že
pri referencah italijanskega ponudnika.
"Niti ena od priloženih referenc ni ustrezala. Za to izbiro se uporablja še star zakon o javnih
naročilih, po katerem dopolnjevanja ponudbe niso mogoča, tako da italijanski ponudnik ni izkazal
minimalne ustreznosti za izvedbo tega posla," je povedal predsednik državne revizijske
komisije
Samo Červek. Červek meni, da se bo izbira izvajalca, če bo Dars nadaljeval
postopek, zavlekla za dober mesec. Če bodo postopek izbire ponovili, bo trajalo dlje, vendar bi
lahko, če bodo
"hitro ulovili roke in ravnali pametno", stvar izvedli vsaj do začetka jeseni.
V družbi SCT so z odločitvijo komisije zadovoljni.
"Državna revizijska komisija je s svojo odločitvijo sledila zakonodaji, kar je dokaz, da v
Sloveniji gremo po poti pravne države," so v sporočilu za javnost zapisali v družbi SCT.
Na razpisu za gradnjo predora Markovec na odseku hitre ceste Koper–Izola je Dars med tremi
ponudniki izbral skupino italijanskih podjetij v skupnem nastopu (Vidoni, Oberosler cav. Pietro in
Intercantieri Vittadello). Poleg Italijanov sta se za gradnjo potegovala tudi konzorcij, ki ga
sestavljata SCT in Primorje, ter avstrijski Strabag. SCT in Primorje sta marca vložila zahtevek za
revizijo postopka izbire, Dars pa ga je zavrnil z utemeljitvijo, da je to javno naročilo oddal
skladno z načelom dobrega gospodarja.
Žerjav nezadovoljen z odločitvijo
Odločitev Državne revizijske komisije v primeru predora Markovec je treba sprejeti, meni prometni minister Radovan Žerjav. Dodal pa je, da s tem ni zadovoljen.