Reševanje Hülkenberga obudilo razpravo

Ni
Nesreča dirkača Nica Hülkenberga na dirki formule 1 za VN Abu Dabija je znova sprožila razprave o učinkovitosti varnostnega sistema Halo, ki so ga uvedli na začetku sezone.
Oglej si celoten članek

Sistem Halo naj bi nudil dodatno zaščito dirkačeve glave ob nesrečah s prevračanjem, kakršno je doživel Nemec, a bi lahko tudi nekoliko oteževal izhod iz dirkalnika.

Po trku v uvodnem krogu dirke se je Nico Hülkenberg namreč znašel v položaju, ko prevrjenega dirkalnika ni mogel zapustiti, čeprav se je ta vnel. Iz posnetkov Hülkenbergove komunikacije je razvidno, da je zato prosil za hitro ukrepanje varnostnikov pri osvobajanju iz vozila. Ti so sprva pogasili požar, nato dirkalnik obrnili na kolesa, tako da ga je Nemec lahko sam zapustil.

Posnetek Kdo je v resnici zmagal na zadnji dirki?

V javnosti se je zato sprožilo vprašanje, ali je varnostni sistem Hülkenberga oviral. Vodstvo tekmovanja se je po poročanju britanskega časnika The Guardian že odzvalo in pojasnilo, da je v nedeljo vse delovalo, kot je treba.

Že ob začetku letošnje sezone so se poleg zadržkov o spremenjeni obliki dirkalnikov zaradi sistema Halo v strokovni javnosti sprožile tudi polemike o tem, ali bi lahko ta oviral dirkače pri hitrem zapuščanju vozila. Zaščitni sistem je težak sedem kilogramov, dirkač pa mora dirkalnik po nesreči znati zapustiti v le sedmih sekundah.

Direktor za tekmovanja pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (Fia) Charlie Whiting je po poročanju Guardiana po nesreči v Abu Dabiju zanikal, da je sistem oviral Hülkenberga. Čeprav je trajalo nekaj časa, da so delavci ob progi Nemca osvobodili, je Whiting ocenil, da je bilo ukrepanje pravilno.

Dirkač je v času po trku varnostnikom sporočil, da ni poškodovan, a hkrati prosil za hitro ukrepanje zaradi požara, ki se je vnel. "Spravite me ven - prišlo je do požara," je dejal po radiu in dodal: "Sem nepoškodovan, a tu visim kot krava. Spravite me iz vozila."

Konec sezone Britanec znova slavil, prevračanje Nemca

Delavci ob progi so ravnali pravilno, da so sprva pogasili ogenj in obrnili dirkalnik, je ocenil Whiting. "Vedeli smo, da je nepoškodovan, tako da v tem smislu ni bilo skrbi ... Tako je pravilno ukrepanje v tem primeru, da se dirkalnik previdno postavi na kolesa. Ko se je to zgodilo, ga je lahko sam zapustil. Kar sem videl, je bilo vse zelo nadzorovano in tudi naš zdravstveni nadzornik je bil zadovoljen z ravnanjem."

Po dogodku tudi Hülkenberg ni znal povedati, ali ga je sistem Halo dejansko oviral pri tem, da bi lahko sam zlezel iz dirkalnika, ko je bil ta še prevrnjen. "Ne vem, če me je sistem Halo zaustavil ali ne. Tako ali tako nisem imel veliko prostora na desni. Zato sem počakal, da ukrepajo varnostniki, kar so tudi zelo hitro storili in me spravili iz dirkalnika," je dejal po poročanju časnika.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.