Avto
1852 ogledov

235 kilometrov dosega dovolj za cel teden vožnje

Intervju s podpredsednikom Minija Berndardom Körberjem MINI
V letu 2020 na slovenske ceste prihaja Mini nove dobe. Dno vozila prekriva 12 modulov, v katerih so skrite baterije, ki napajajo zmogljiv električni motor. Bili smo na svetovni premieri, podpredsednik Minija pa smo vprašali, koliko časa bodo pri znamki sploh še vgrajevali v vozila dizelske oziroma bencinske motorje.

Ob svetovni premieri prvega električnega Minija cooper SE smo se pogovarjali s podpredsednikom za znamko Mini Berndaom Körberjem. 

Mini je električno vozilo predstavil že leta 2008. Sicer v manjši seriji, ampak na predstavitvi cooperja SE, ki ga oglašujete kot prvo električno vozilo znamke, ste dejali, da je bil odziv strank odličen. Zakaj ste torej čakali več kot deset let, da ste nam zdaj pokazali cooperja SE?
Drži, odziv je bil res odličen. A tisti avto ni imel druge sedežne vrste niti prtljažnega prostora za prtljago. Bil je neke vrste eksperimentalni avtomobil. To je bil avto, ki je bil zabaven za vožnjo, a namenjen zelo omejenemu krogu ljudi. Njegov namen ni bil prodajni, niti ni bil avto za vsakdanjo vožnjo. Zdaj imamo na voljo tehnologijo, ki ne vpliva na proporce vozil mini. Mini mora biti majhno, kompaktno vozilo, ki moram biti znotraj prostorno, hkrati pa mora ostati dinamičen in zabaven avtomobil. Zaradi baterij ga nismo želeli povečati, nismo želeli, da je bistveno težji in želeli smo, da bo vsakodnevno uporaben. Zato smo ga predstavili zdaj, ker imamo celoten paket.

Intervju s podpredsednikom Minija Berndardom Körberjem | Avtor: MINI MINI

Tehnologijo, torej električni motor in baterije, ki jih omenjate, so pravzaprav enake kot pri BMW i3?
Res je, veliko komponent si delimo z i3, kot ste dejali, elektromotor, baterije. Vgradnja in arhitektura pa je povsem drugačna.

Zanimivo je, da cooper SE oblikovno ne odstopa od klasičnega bencinskega ali dizelskega cooperja. BMW i3 pa je oblikovno precej drugačen od preostale palete znamke. 
Želeli smo se držati mini oblike. Oblika je ikonična. Želimo zagotoviti električno mobilnost z ikonično obliko. Na ulici bo dovolj poseben, da boste takoj prepoznali, da gre za električni avtomobil. Dizajn je močan adut in prepoznaven pečat znamke.

Volkswagen ID.3 Električni VW Avto Toliko bo stal novi električni volkswagen za množice!

Omenili ste, da niste želeli, da je bistveno težji. Vseeno je težji, sicer le za 145 kilogramov od trivratnega cooperja z motorjem na notranje zgorevanje. Zaradi baterij položenih v dno je tudi sedenje spremenjeno. Kako vse to vpliva na vozno dinamiko in kako ste zagotovili znani »gokart« občutek?
To je bilo zelo pomembno. Še vedno je »gokart«. Še bolj kot prej. Za to je več vzrokov. Prvič, pospešek. Navor je na voljo že od samega začetka pospeševanja. Težišče avtomobila je zaradi dodatne teže spremenjeno. Zato bo imel voznik med ovinki še bolj dirkaški občutek. Zaradi rekuperacije vam se spreminja tudi zaviranje, tega je manj. Zavirate že tako, da spustite pedalo za plin. 

Zakaj ste uporabili staro baterijo iz i3 in ne novejše z večjo kapaciteto. Ali je vzrok to, da gre le za trivratno različico in ne večji petvratni model?
Kot sem omenil, smo želeli težo ohraniti čim nižjo. Z dodajanjem baterij bi bil avto bistveno težji. To bi negativno vplivalo na vozne karakteristike. Mini se glede uporabe vozila razlikuje od nekaterih drugih znamk, ki jim je pomemben doseg električnega avtomobila. Povprečen uporabnik minija na dan prevozi koli 45 kilometrov, le manj kot odstotek voznikov na dan prevozi več kot 90 kilometrov. To pomeni, da eno polnjenje povprečnemu vozniku dovoljuje vožnjo skoraj ves teden. Če bi povečevali kapaciteto bi morali sprejeti preveč kompromisov na drugih področjih, tega pa nismo želeli narediti. Naša cilja skupina so urbani vozniki.

Mini cooper SE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Menite, da bodo kupci razumeli, da je manj kot 30 kilovatnih ur baterije (neto kapaciteta baterije, bruto je nekaj manj kot 33 kWh), dovolj, če drugi oglašujejo bistveno večji doseg?
Presenečen bi bil, če nam ne bo uspelo. Ne želimo sprejemati neracionalnih odločitev. Navsezadnje bo to vplivalo tudi na ceno. Računamo, da bo vsaj pol kupcev mini cooperja SE tistih, ki že vozijo vozilo naše znamke.

Hyundai kona EV Avto Po Sloveniji od zdaj električni taksiji

Skupina BMW bo imela do leta 2023 25 elektrificiranih modelov v svoji ponudbi, od tega naj bi bila polovica povsem električnih. Kaj lahko pričakujemo od znamke Mini, poleg priključnega hibrida countrymana in zdaj cooperja SE?
O naslednjih modelih žal ne morem govoriti. Lahko povem, da ne načrtujemo petvratnega elektrificiranega modela in kabrioleta. Naslednja generacija Mini vozil pa bo orientirana proti elektrifikaciji. Menimo namreč, da je Mini znamka, ki ima velik potencial na področju elektrifikacije. Gre za urbano vozilo, večina kilometrov se naredi po mestu, kjer električni pogon pride najbolj do izraza. Menim, da bomo že v nekaj letih imeli večji odstotek elektrificiranih modelov od večine preostalih avtomobilskih znamk. Lahko povem samo, da pripravljamo nove modele, katere, pa boste videli.

Mini cooper SE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Platformo pa si boste delili z BMW?
Tehnično in strokovno gledano bi bilo nesmiselno, če ne bi delili tehnologije. Drugo pa je vgradnja in elektronika, ta je specifična. Tudi pri cooperju SE so baterije v dno vozila, razvrščene v 12 modulov v obliki črke T, kar je drugače kot pri BMW, kar vpliva tudi na drugačno vozno izkušnjo. Tudi pri modelih z motorji na notranje zgorevanje si delimo platforme z BMW, vendar pa tam dajemo poudarek na stikalih, notranjem dizajnu. Poskušamo najti pravo razmerje, pri čemer mora mini ostati mini. Enako velja za električnega minija.

Dokaz Avto Z električnim smo hoteli na Vršič in vmes storili napako

Na nedavnem kongresu v Münchnu so šefi koncerna poudarili, da bodo dizelski motorji preživeli še vsaj 20 let, bencinski pa še desetletje dlje. Predvsem tudi na račun priključnih hibridov. Je pri Miniju drugače. Utegne, tako kot Smart pri Daimlerju, Mini postati zgolj proizvajalec električnih avtomobilov?
Ne morem zanikati ambicij, da bo zasuk pri znamki Mini prišel prej kot pri BMW. Zaradi ciljne skupine. Elektrifikacija se bo najprej množično pojavila v mestih in urbanih naseljih, zato želimo biti na tem področju pomemben igralec. Kljub temu se pri Miniju, vsaj na začetku, ne bomo še odrekli motorjem na notranje zgorevanje. To se mi niti ne zdi smiselno. V Evropi bodo še mnogo let kupci povpraševali bodisi po priključnih hibridih, tudi dizelskih motorjih. Zelo presenečen bi bil, če se trg ne bo segmentiral. Mini pa bo verjetno med prvimi znamkami, ki bo imel velik delež prodaje električnih vozil.

Mini cooper SE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kakšen bo delež električnih minijev prihodnje leto, ko bo na trg prišel cooper SE?
Težko rečem, saj je povpraševanje po trgih zelo različno, zato tudi tako usmerjamo proizvodnjo. Proizvodnja bo odvisna od subvencij, davčnih obdavčitev v različnih državah. Od tega so odvisne tudi cene. Na Norveškem na primer računamo, da bo znamka Mini prodala 70 odstotkov električnih avtomobilov. Nekje drugje bomo prodali le 10 odstotkov. Trg električnih vozil je trenutno še tako nerazvit, da ni neke ustaljene prakse pri prodaji in je tudi težje planirati. Veliko je odvisno tudi od razvoja infrastrukture, ki se različno hitro odvija v različnih državah. Predvidevamo lahko samo prodajo na trgih, kjer že imajo določeno neko strategijo in razvit trg.

Na tiskovnih konferencah že slišimo, da primanjkuje materiala za proizvodnjo baterij. Da poteka »mala vojna« med proizvajalci avtomobilov, da si zagotovijo dovolj velike količine baterij za proizvodnjo električnih avtomobilov. Koliko vozil sploh lahko proizvedete?
Želimo biti zelo fleksibilni in realistični. Nismo si postavili ciljev v proizvodnji, vendar pa želimo pospešiti proizvodnjo v vsakem trenutku, če se na določenem trgu pokaže večje zanimanje za nakup naših električnih vozil. ZA naslednje leto nam bo dobavitelj prav gotovo zagotovil dovolj baterij, da proizvodnja vozil ne bo omejena. Še pred proizvodnjo smo dobili več kot 40.000 naročil, kar je več kot smo pričakovali.

Mini cooper SE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Lahko pričakujemo tudi klasične hibride?
Ne, če mislite na blage hibride oziroma mikro hibride. Menimo, da to ni tehnologija, ki bi bila primerna za našo znamko.

Vse več volumenskih, ljudskih proizvajalcev vozil, kot sta Ford, Mazda in tudi drugi poudarjajo, da so premium znamke. Ford je ob predstavitvi križanca Puma kot neposrednega tekmeca izpostavil countrymana. Kje so vaše prednosti?
Teh je več. Najprej dediščina. Mini je kultna znamka. Drugo so emocije, ki jih druge znamke ne pričarajo tako. Tretja je ikonični dizajn in četrta vozne lastnosti. To je unikaten paket.

Mini cooper SE Avto Med prvimi na svetu smo preizkusili minija nove dobe in izvrtali ceno

Za konec, nam lahko poveste, koliko bo električni cooper SE stal v Sloveniji?
Nič lažjega. Začetna bo 33.400 evrov, brez upoštevane subvencije v vaši državi. Imeli pa bomo samo tri stopnje opreme. Želimo, da bo kupec s tremi kliki izbral vozilo po svoji meri. Ne želimo komplicirati nakupa s konfiguratorji in individualnimi opcijami.

Komentarjev 4
  • maresem 11:04 14.julij 2019.

    Jaz niti iz službe več ne pridem.

  • Skipi 10:57 14.julij 2019.

    Za mene je to 2dni v službo in nič več.

  • kvasetotidogajamona 09:23 14.julij 2019.

    valda ja, za ceu teden ce se voziš samo v trgovino, ko pa moreš otroke peljat v vrtec itd in naredis okoli 50km na dan bom pa kurac zdrzal ceu teden