Avto
25 ogledov

A7 cenejši, a nič bolj športen od A8

Audi A7
1/63
Žurnal24 main
Audi je z A7 znotraj znamke odprl novo poglavje, ki ga že nekaj časa uspešno piše CLS.

Segment se je v tem času več kot obdržal, saj je število kupcev, ki iščejo velik štirivratni kupe z ravno toliko sedeži, tolikšno, da konkurenca (izjema ni niti audi) hiti tudi v tega. V primerjavi s CLS je A7 bolj dinamičen, če ga primerjamo s "hišno" panamero, pa razumljivo nekaj manj. Je pa nerazumljivo, zakaj se ne pelje bolj športno od limuzinskega A8, od katerega je cenejši za okroglih 20 tisočakov. In to ga poleg vse napredne tehnike naredi še bolj mikavnega za nakup.

Odlična kombinacija: trilitrski dizel, S-tronic in quattro
A pomisleki ostajajo. Od malenkost manj kot pet metrov dolgega štirivratnega kupeja pač upravičeno pričakuješ veliko mero športnosti, še posebej, če je govora o modelu audi, ki je podkrepljen še s štirikolesnim pogonom quattro in menjalnikom S-tronic z dvema sklopkama.

V resnici pa se po dinamičnosti zgolj enakovredno kosa z večjim bratom A8, prekaša pa ga ne. Da pa ne bo pomote, A7 se zelo lepo pelje in nudi zgledne vozne lastnosti, poznata pa se mu velikost in teža, še posebej pri vožnji skozi več večkratnih zaprtih ovinkov. Takrat zna avtomobil tudi oddrseti, česar pri A5 nismo bili vajeni.

Nekaj tega sicer lahko pripišemo (zimskim) razmeram na cesti in pnevmatikam, ampak dejstvo je, da se A7 najbolje počuti na odprti (avto)cesti. Tam se izkaže kot idealna potovalna limuzina, velik del tega gre pripisati prilagodljivemu zračnemu vzmetenju, ki v načinu comfort ustvarja zelo lepo "lebdečo" vožnjo. Če voznik želi, pa se z vrtljivim gumbom odloča še za programe normal, sport in individual, kjer pri slednjem nastavlja delovanje oziroma odzivnost volana, stopalke za plin, prestavljanje in trdoto vzmetenja. Razlika med comfort in sport je manjša kot pri bavarski konkurenci (najbližje temu za zdaj je serija pet).

 

Enako kot vzmetenje pozdravljamo tudi trilitrski šestvaljni dizel, ki je A7 pisan na kožo. To pa zato, ker se s sedemstopenjsko S-tronic avtomatiko zelo dobro ujameta, hkrati pa nudita dovolj dobre zmogljivosti in zadostno mero ekonomičnosti. Slednje je še posebej odlika A7, saj se je poraba pri vožnji po avtocesti ustavila pri 7,8 litra plinskega olja, pa nismo bili med počasnimi. Nekoliko bolj dinamična vožnja porabo potisne do še vedno zmernih devet litrov, priganjanje in vožnja po ovinkih pa porabo komajda postavi med dvomestne številke vse tja do 11 litrov. To so inženirji dosegli z uporabo naprednih sistemov, kot je start&stop, ki pa zahteva doplačilo. Enako velja tudi za air suspension, za katerega boste doplačali 2.375 evrov, svetujemo pa vam, da se zanj odločite.

Trilitrski dizel ponudi konkretno mero konjenice, ki se uspešno bojuje z 1.860 kilogrami suhe teže, je pa ta kljub uporabi aluminija večja kot pri CLS z podobnim motorjem. Navora in moči je več kot dovolj v velikem razponu vrtljajev. Če temu ni tako, pa za to poskrbi avtomatika S-tronic, ki je kot vedno odlična. Zvok motorja kljub odsotnosti okvirov stekel v notranjosti nikoli ni pretirano slišen, enako velja za piš vetra okoli karoserije.

Štirikolesni pogon quattro "sliko" pogonskega sklopa lepo dopolni, ima pa v najnovejši različici sredinski diferencial s kronskimi zobniki in selektivnim krmiljenjem pogonskega momenta za vsako kolo posebej.

Znotraj enako udoben kot A8
Oblikovno je A7 tipičen audi, pa naj to velja za svetila v LED-ksenon tehniki, obliko motorne maske ali videz boka in zadka vozila. V primerjavi z A8 streha proti zadku hitreje pada, vendar ne toliko, da bi ogrozila centimetre, namenjene glavam potnikov v drugi vrsti. Tu se bosta sicer dobro počutila tudi dva višja potnika, tretji je povsem odveč. Zadek z streho lepo najde konturo, samodejno dvižni spojler pa mu ne pristoji tako lepo kot pri A5 ali TT-ju.

 

 

Podobnost z A6 ali A8 se nadaljuje tudi znotraj, kjer uporabnika pričaka velika mera prestiža, ki pa je v neposredni povezavi z globino vaše denarnice. Med dodatki s seznama doplačil so prišli usnje milano in zelo všečni elementi iz jesenovega lesa, na sredinski konzoli pa se je bohotil velik pomični zaslon, ki prikazuje delovanje vseh vitalnih sistemov avtomobila za doplačilo 4.261 evrov, pa tudi navigacijski sistem MMI plus, ki se ponaša z touch funkcijo (predstavili jo bomo v samostojnem članku) in se prek SIM-kartice poveže tudi z google maps. Delovanje slednjega je odlično, še posebej zaradi zmožnosti vnašanja podatkov s pomočjo "risanja" po posebni drsni plošči.

Prednja, komfortna sedeža upravičita besedo v imenu, saj sta izdatno nastavljiva v vse smeri, tudi v smislu bočnega oprijema in dolžine sedalnega dela. Ergonomija in kakovost izdelave sta na zelo visokem nivoju, všečni sta tudi ambientalna in celotna notranja osvetlitev s pomočjo LED-diod. V drugi vrsti je prostora pričakovano manj, enako pa ne velja za ta segment ogromen prtljažnik v izmeri 535 litrov, ki ima obenem še veliko odprtino, ki olajša nalaganje v vozilo.   

V ospredju glede napredne tehnike, pa čeprav za doplačilo
Opreme je veliko že v osnovi, kljub temu pa verjamemo, da bodo stranke vsaj  pogledale seznam doplačil. Ta je skoraj neskončno dolg, na njem pa najdemo tudi naslednje sisteme: radarski tempomat, sistem pre sense, ki zazna nevarnost naleta in temu primerno reagira, asistenco za noči vid, ki ponuja tudi funkcijo zaznave pešcev in opozarjanje voznika nanje. Kot rečeno, ponuja tudi MMI+ navigacijo z funkcijo touch in stop&go sistem. Vse našteto in še štiriobmočno klimatsko napravo, bluetooth telefon, kamero za vzvratno vožnjo in odlično delujoč sistem adaptive light je imelo tudi testno vozilo, kar pa ga je podražilo za nič kaj sramežljivih 27 tisočakov.

Tako lahko rečemo, da A7 ponuja dober kompromis športnosti in udobja za mnogo nižjo ceno kot A8. Z dodatki cena sicer hitro naraste, ampak tako je tudi drugje, s to razliko, da nekaterih sistemov pri konkurenci ne dobimo niti z doplačilom. Kljub temu pa bodo prodajne številke še vedno dovolj butične, kar bodo stranke, ki posežejo po takšnem vozilu, prav tako znale ceniti. Za ostale pa imajo v hiši pripravljeno panamero.

Audi A7 sportback 3.0 TDI quattro
Motor: 2.967 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski V-zasnove
Moč: 180 kW (245 KM)/pri 4.000–4.500 vrtljajih na minuto
Navor: 500 Nm/med 1.400 in 3.250 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,2 litra/100 km, 158 gramov CO2
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,5 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.969x1.911x 1.420, medosna razdalja 2.914, prtljažnik (v litrih): 535
Cena: 60.800/87.809 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.