Avto
55 ogledov

"Alkoholna ključavnica je investicija"

Karl Pihl Andrej Leban
Obstaja proizvajalec tovornjakov, po zaslugi katerega njegovi vozniki veljajo za bolj varne. Isti proizvajalec slovi tudi po reklamah, ki vedno znova zanetijo splet. Volvov tovornjak FH 500 je nedavno ponosno stal sredi Trga republike v Ljubljani, iz njega pa je z nasmeškom in priznanjem zlezla tudi evropska komisarka Violeta Bulc. Zakaj? Pogovarjali smo se z vidnim človekom globalnega podjetja Volvo Trucks, Karlom Pihlom.

Volvo Trucks formalno nma prav veliko skupnega z znamko avtomobilov Volvo, saj so njuni lastniki povsem različni. Vseeno pa obe švedski znamki povezuje visoka zavezanost k varnosti na cestah, za kar se zavzemajo z zelo varnimi tovornjaki in vrsto tehnologij, pri čemer so eden redkih proizvajalcev, ki na željo kupcev že v tovarni vgradijo alkoholne ključavnice.In prav ob nedavni razpravi o koristnosti uvedbe teh naprav v Sloveniji, ki je bila v državnem zboru organizirana na pobudo agencije za varnostv prometu (AVP) in Evropskega sveta za prometno varnost (ETSC) je bil na obisku Karl Pihl, znamkin direktor za komuniciranje. Volvo Trucks namreč že leta dejavno sodeluje z ETSC pri ozaveščanju o prometni varnosti. 

Violeta Bulc | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Med drugim smo ga vprašali, kako jim uspeva biti med najbolj prodornimi znamkami pri marketingu, saj so po zaslugi svojih reklam dobro znani milijonom ljudi, ki s tovornjaki sicer nimajo nikakršnega opravka. Nazadnja so v roke štiriletne deklice Sophie porinili daljinec, s katerim je upravljala večdesettonski gradbeni tovornjak po gradbišču. Je mogoče bolj všečno dokazati njegovo trdoživost?

Ampak velika večina nesreč se zgodi zaradi dejanj voznika in prav pijani vozniki za volanom so še posebej v središču strategije Volvo Trucks. 

Zakaj toliko poudarjate varnostne tehnologije, kot je alkoholna ključavnica?

Pri Volvu je varnost eden izmed temeljev našega dela in izdelkov. Statistično je jasno, da je še vedno v 90 odstotkih hudih nesreč kriv voznik. Gre za različne vzroke kot so hitrost, utrujenost in tudi alkohol. Na cestah EU je alkohol prisoten pri četrtini vseh najhujših nesreč, kar je zelo visoka številk, zato smo prepričani, da je potrebno nekaj storiti na tem področju.

Kako?

Leta 2002 smo tako že ponudili možnost vgradnje alkoholne ključavnice za naše stranke kot dodatek iz poprodaje, od 2005 pa jo ponujamo kot tovarniško opremo. Leta 2008 smo se združili z kampanjo  Evropskega sveta za prometno varnost, v kateri na različnih dogodkih skušamo vplivati na snovalce politik in tudi na širšo javnost za spremembe, saj gre v resnici zgolj za nujno potrebo po spremembi dojemanje nevarnosti alkohola.

Na Švedskem je denimo že okoli 30 odstotkov vseh tovornjakov opremljenih z alkoholno ključavnico, ta tehnologija je povsem sprejeta. V drugih državah, kjer morda do alkohola na cesti vlada večja toleranca. Morda do takšnih ključavnic vlada tudi večja sumničavost, češ, da kdor jo ima vgrajeno, je gotovo že imel težave z vožnjo pod vplivom. Sami na to gledamo drugače, vidimo jih bolj kot nek mehanizem lastnikov tovornjakov, da na ta način navzven izkazujejo svojo zavezanost k varni vožnji svojih voznikov. 

Je mogoče ključavnice vgraditi naknadno?

Da, seveda, saj smo tako tudi sami pričeli. V današnjih vozilih pa je že vgrajena vsa potrebna inštalacija in tudi vmesnik je že prilagojen za vgradnjo ključavnice.

Koliko znaša začetni stroške za lastnika, če želi vgraditi ključavnico?

Okoli tisoč evrov.

So kjerkoli po svetu kakšne državne spodbude na voljo za tiste lastnike, ki vgradijo alkoholno ključavnico?

Ne da bi vedel. Je pa mogoče na to gledati tudi kot na investicijo, s kateri je moč pridobiti naziv varnega tovornjakarja, podobno kot to obstaja na področju ekologije.

Kaj še snujete za bodočnost, na katerih tehnologijah delate?

Omenil bi tehnologijo, ki bi prepoznavala še druge opojne substance poleg alkohola, torej droge. A tehnologija še ni nared, veliko pa je odvisnega tudi od proizvajalcev alkoholnih ključavnic, gotovo pa je ta smer zelo zaželjena.

Glede drugih tehnologij bi omenil različne asistenčne sisteme, ki so že danes na voljo in nekateri od nedavnega tudi obvezni, denimo samodejno zaviranje v sili, ki deluje s pomočjo stereo kamere in radarja.

Na katerih področjih sodelujete z znamko avtomobilov Volvo?

Avtomobilski del smo prodali že leta 1994, a še vedno sodelujemo na področju varnosti in na področju povezljivosti, denimo pri raziskovanju možnosti cestnih vlakov. Že aprila bomo v Roterdamu prikazali nov način povezovanja avtomobilov in tovornjakov. Nas pa čaka še veliko dela pri ocenah, v kolikšni meri to vpliva na varnost, na varčnost …

Volvo je zelo znan po najboljših reklamah in promociji za svoje tovornjake, vaša uradna reklama za Epic Split feat. Van Damme ima kar 84 milijonov zadetkov na Youtubu. Kaj stoji za tem, kako vam uspeva?

Prav gotovo gre glavna zasluga ljudem z veliko dobrimi idejami. Čeprav morda nimamo izdelkov za široke množice, pa želimo, da ljudje vedo za nas. In seksi reklame se nam zdijo pravi način. Jean-Claude van Damme je s svojo ‘špago’ med dvema vzvratno vozečima tovornjakoma navdušil številne, ki sicer o teh vozilih ne vedo ničesar.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • alojzr 16:44 19.februar 2016.

    Karl ga pa Pihle.

  • Ferluci 11:13 17.februar 2016.

    V cvičkovi deželi imajo boljšo verzijo. Avto ne vžge, če je manj kot 0,5.

  • Skippy 07:40 17.februar 2016.

    Čemu spet tako navdušenje nad novo neumnostjo? Vsakih par let uvedemo celi kup novih prepovedi (češ, samo to se uvedemo, in vsi problemi bodo rešeni), rezultati česa so samo nova birokracija in stroški za državljane.