Avto
11 ogledov

Anglo-indijski aristokrat od 86 tisoč dalje

1/21
Žurnal24 main
Povsem nova največja hišna limuzina in prvi model izpod taktirke novega vodstva prinaša nadaljevanje tradicije izdelovanja prestižnih vozil, nadgrajuje pa jo z obilico napredne tehnologije.

Motorjevo paleto obsegajo šest- in osemvaljniki, karoserijski različici sta dve: standardna in takšna z daljšo medosno razdaljo. Za prvo zahtevajo najmanj 86 tisočakov, daljša različica je vsaj 4.600 evrov dražja.

Klasična poslovna limuzina
Jaguarjev paradni konj v dolžino meri 5112 milimetrov (5247 mm pri podaljšani verziji), medosna razdalja pa znaša 3032 milimetrov (3157 mm pri podaljšani verziji). To v praksi pomeni zadostno mero prostora za potnike v obeh vrstah, pri podaljšani različici so razlike opazne v drugi vrsti, kjer se sedi kraljevsko. Velikost prtljažnika ne glede na različico meri 520 litrov. Pri obeh različicah meri 520 litrov. Celotna karoserija je narejena iz aluminija, za nekatere dele pa so uporabili tudi magnezijeve zlitine in še nekatere druge materiale. Skupna masa vozila znaša od 1796 kg do 1892 kg (odvisno od motorja).

Notranjost preveva angleški prestiž
Vstop v notranjost preseneti, saj ne gre za klasičen angleški videz notranjosti, ampak se tradicija prepleta s sodobnim pristopom oblikovanja in napredno tehniko. Prvo, kar ob vstopu opazite, so virtualni instrumenti in moderno zasnovan voznikov kokpit, kakor tudi moderna sredinska konzola s podaljškom med prednjima potnikoma. Še vedno samosvoje je stikalo za upravljanje avtomatskega menjalnika, ki ob zagonu skoči iz ležišča, sedeži pa so razkošni in udobni. Vrnitev h klasiki predstavlja volanski obroč, ki je oblikovan v retro slogu, kljub temu pa z detajli in stikali dveh od treh krakov deluje sodobno.
Tako prednji kot zadnji sedeži so lahko tako ogrevani kot aktivno hlajeni (kar pomeni, da sistem ne le sesa topel zrak, ampak tudi piha). Avtomatska klimatska naprava je vedno dvoobmočna, pri daljši različici in bolje opremljenih krajših pa imata ločeno upravljanje tudi potnika na zadnjih sedežih. Na voljo so tudi številni zmogljivi avdiosistemi, višek ponudbe pa pomeni Bowers&Wilkinsov sistem s kar 1.200W moči in 20 zvočniki.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Posebnost predstavljajo virtualni instrumenti pred voznikom, ki se prižgejo ob zagonu, 8-palčni zaslon na sredinski konzoli pa poleg upravljanja na dotik ponuja tudi funkcijo split view, ki omogoča, da voznik vidi vse informacije, vitalne za vožnjo, medtem ko lahko sopotnik istočasno gleda uporabne in zabavne vsebine, ne da bi pri tem drug drugega motila.

Med napredno tehniko velja omeniti prilagodljivi tempomat (ACC) s samodejnim omejevalnikom hitrosti (ASL), sistem za nadzor mrtvih kotov, dinamične biksenonske žaromete, ki tudi samodejno prilagajajo višino snopa, ter zaščito pešcev, saj sistem ob trku prilagodi kot pokrova prtljažnika in s tem ublaži posledice nesreče.

Na voljo je 14 karoserijskih barv, 10 platišč velikosti do 20 palcev, 11 vrst lesenih oblog in 14 kombinacij notranjega oblazinjenja.
 
Trije motorji moči od 202 do 375 kW
Na voljo so trije motorji, in sicer dva bencinskaa V8, ki zmoreta 283 oziroma 375 kilovatov, slednjemu je v pomoč turbopuhalo. Na dizelski strani pa najdemo še trilitrski V6, ki razvije 202 kilovata moči in 600 Nm navora, obljublja pa porabo sedem litrov in izpuste 184 gramov na kilometer poti. Pri vseh treh je največja hitrost elektronsko omejena na 250 km/h, do stotice pa XJ pospeši v 6,4 sekunde (dizel) oziroma 4,9 sekunde, če se v nosu vrti turbobencinski agregat. Menjalnik je vedno šeststopenjski avtomatski z menjalnima naperkoma na volanu, lahko pa izbirate tudi med načini prestavljanja avtomatike: drive, sport ali automatic.

Pri turbo V8-različici je možno naročiti tudi aktivno upravljanje zadnjega diferenciala, kjer vozne lastnosti že sicer zelo lepo vozne limuzine še izboljša. Način trac DSC pa vozniku dopušča več svobode, saj zagotavlja višji prag za poseg DSC-sistema.

Nekaj tisočakov dražji od konkurence
Cene za XJ se začnejo pri 85.900 evrih, kolikor stane krajši dizelski luxury, premium luxury je pet tisočakov dražji. Enako opremljeni V8 stane najmanj129.700, s portfolio paketom je dražji za deset tisočakov. XJ supersport z V8-turbakom v nosu in 510 KM (375 kW) pa stane najmanj 179.300 evrov. Razlika za daljšo različico znaša od 4.600 (3,0 D premium luxury) do 16.000 evrov (5,0 V8 premium luxury).

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.