Avto
4281 ogledov

Audi omejil proizvodnjo električnega SUV-a. Krivi Nizozemci?

Audi e-tron Saša Despot
Nekateri analitiki blizu avtomobilske industrije že dolgo časa opozarjajo, da pri načrtovani elektrifikaciji avtomobilov lahko pride do primanjkljaja baterij. Brez njih izdelava električnega avtomobila preprosto ni mogoča. A vzrok se lahko skriva tudi v NIzozemcih.

To dokazujejo tudi najnovejši dogodki v Audijevi tovarni v Bruslju, kjer so morali omejiti proizvodnjo elektirčnega SUV e-tron. To se je zgodilo pred vrati Evropske komisije, ki pritiska na avtomobilsko industrijo k pospešenemu prehodu na elektro mobilnost.

Audi e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid Avto Je na temno stran električnih avtov posvetilo nekaj svetlobe?

Audi je moral naredi nekaj večjih kadrovskih sprememb v svoji bruseljski tovarni, kjer izdelujejo električni SUV e-tron quattro, odpustili 145 agencijskih delavcev nične izmene, dolgoročno pa je ogroženo 250 delovnih mest, je objavila belgijska tiskovna agencija. Agencija kot razlog navaja težave dobavitelja pri dobavi delov, potrebnih za vgradnjo akumulatorjev v električne suve. Belgijski časopis L'Echo pa je bolj natančen in domneva, da se vprašanje dobave tiče na baterije, ki jih dobavlja LG Chem, ki ima tovarno na Poljskem. D'Hoore pravi, da morajo zagotoviti stabilne zaloge, da bi proizvodnja lahko naprej tekla nemoteno.

Verjetno pa gre vzrok za manjšo proizvodnjo iskat v potezi nizozemske vlade, ki je s 1. januarjem letos spremenila obdavčitev električnih avtomobilov, in sicer navzgor. Pred novim letom so nizozemska podjetja z nakupi poskrbela, da se je električna tesla model3 zavihtela na tretje mesto po prodaji vozil v Evropi, takoj za golfa in clia, saj so želela prehiteti novi zakon, ki predvideva, da so električni avtomobili pod 45 tisoč evrov obdavčeni z 8 odstotki, lani pa so bila električna vozila s ceno pod 50 tisočakov, obdavčena zgolj s 4 odstotki. Tako tudi belgijski mediji ugibajo, da bo letošnje povpraševanje po električnih avtomobilih na Nizozemskem, ki velja za enega največjih trgov slabo, zato tudi odločitev Audija o zmanjšanju števila proizvedenih e-tronov.
 

Audi e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

PRIMA test električnih avtomobilov Avto Kaj se zgodi, ko doseg baterije pade na 0 kilometrov?

L’Echo navaja vire iz Audija, da pri električnih avtomobilih sodelujejo s 300 dobavitelji, zato se soočajo z nepričakovano situacijo, zaradi katere so morali sprejeli ukrepe za stabilizacijo zalog, je za belgijski časnik dejal tiskovni predstavnik Audijeve tovarne Peter D'hoore. Zaradi težav se bo število proizvedenih vozil e-tron v Bruslju v prvem četrtletju zmanjšalo za 4.100 vozil na skupaj 5.700 proizvedenih vozil. 

Audi e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi e-tron Avto Audijev revolucionarni avto je tudi slovenski

Audi ni edini proizvajalec, ki ima težave pri zagotavljanju baterij za proizvodnjo vozil. Po nedavnem poročilu medijev naj bi tudi Daimler močno zmanjšal prodajne cilje za mercedes EQC do leta 2020 - predvsem zaradi pomanjkanja baterij. Proizvajalec to zanika in pravi, da se za zdaj drži svojih prvotnih načrtov.
 

Komentarjev 2
  • fowler 12:24 30.januar 2020.

    Bencin - dizel - bencin - dizel - hibrid - dizel - elektrika........... Isti ljudje vedno služijo, raja plačuje.... Nima ekologija nobene veze tukaj zraven. Denar sveta vladar....

  • Snežinko 12:18 30.januar 2020.

    Proizvodnja elektro avtomobilov je šele na začetku, pa je že težava pri baterijah. Bognedaj, da bi bila proizvodnja e-avtov večinska. Ni variante, da se naredi toliko baterij... Pa tudi - cene gredo že gor: višanje davkov, višanje cene polnjenja... ja,natanko ...prikaži več to se dogaja, kar že od začetka "trobimo" realisti: toliko in toliko procentov ljudi bodo "peljali scat", nato pa povišali cene... ne vem, zakaj ljubiteljem elektrike ni jasno, da je tu samo denar, ekologija pa je proizvajalcem španska vas