Avto
5781 ogledov

Najcenejši s štirikolesnim pogonom

Dacia duster Andrej Leban
Snežni zameti so najpogosteje trenutek, ko razmišljamo o tem, kako priročno bi bilo imeti štirikolesni pogon. Lahko ga imate tudi za malo denarja!

Misel na avtomobil s štirikolesnim pogonom je največkrat povezana z visoko ceno, a ni nujno tako. Tudi avtomobilski modeli nižjih razredov namreč ponujajo varnost in vsestransko uporabnost pogona na vsa kolesa. Tako kot sami avtomobili, pa se med seboj razlikujejo tudi njihovi pogoni.

Fiat panda 4x4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Panda je vstopnica v svet 4X4, ignis je za petami

Zima je tisti čas v letu, ko se vloge voznikov prestižnih in 'ljudskih' avtomobilov lahko zamenjajo. Medtem ko na zasneženem klancu avtomobili v vrednosti ljubljanskih nepremičnin čakajo na namestitev snežnih verig, se tisti s štirikolesnim pogonom nemoteno vozijo mimo njih. V klub slednjih se lahko včlanite že za 11.990 evrov, kolikor (z upoštevanim popustom) stane fiat panda 4X4. Pogon je v osnovi speljan k sprednjemu kolesnemu paru, ko sistem zazna zdrs pogonskega kolesa, pa se prek elektronsko nadzorovane sredinske sklopke moč prerazporedi še k zadnjemu paru. Po potrebi lahko voznik vklopi tudi elektronsko zaporo diferenciala. Trebuh pande 4X4 je sicer tudi za nekaj centimetrov bolj oddaljen od tal, kar pomeni, da se lahko spopade celo z zmernim terenom. 

Suzuki Ignis | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Le nekaj stotakov več je treba odšteti za prav tako majhen, a občutno novejši suzuki ignis. Stane natanko 12.350 evrov in ponuja podoben pogonski sklop kot panda – v osnovi pogon spredaj, ob zdrsu pa k vsem štirim kolesom, a brez možnosti zapore diferenciala. Tudi karoserija ignisa je z 18 centimetri oddaljenosti od tal nad povprečjem malih mestnih avtomobilov. Ko smo že pri Suzukiju, lahko omenimo še swifta 4X4 za trinajst tisočakov, katerega štirikolesni pogon stane 1.650 evrov (50 več kot pri ignisu). Swift je nekoliko drugačen ravno zaradi manjše oddaljenosti od tal, saj je navzven praktično enak običajnemu.

Lada niva | Avtor: Lada Lada

Resnejši izlet po brezpotju z rusko damo

Po nekajletni odsotnosti, se je pri nas zopet pojavila stara terenska znanka z ruskim potnim listom. Lada niva se pri nas sicer ni pojavila z uradnim zastopnikom, pač pa jo lahko kupite pri podjetju Autobroker (Poslovni najemi), kjer za posodobljeno različico legende zahtevajo 14.850 evrov. Za ta denar niva ponuja štirikolesni pogon stare šole, brez elektronike, z reduktorjem in zaporo sredinskega diferenciala. Pretiranega udobja od lade seveda ne morete pričakovati, a je z rednimi prenovami v osnovi enak avtomobil pri udobju le nekoliko napredoval. Za doplačilo 1.900 evrov lahko izberete celo klimatsko napravo.

Dacia duster | Avtor: Dacia Dacia

Še ena zvezda nekdanjega vzhodnega bloka

Preporod Dacie je začutila in pozdravila celotna Evropa, pri tem pa je imel največjo vlogo Renault, ki je to romunsko podjetje kupil in ji vdahnil novo življenje. Glavni zvezdnik je duster, ki tudi v povsem novi generaciji ponuja dobro razmerje med ceno in dobljenim, preverjene tehnologije in tudi nekaj sodobnih dodatkov. Za primerek s štirikolesnim pogonom in bencinskim motorjem je pri njih treba odšteti vsaj 16.190 evrov, turbodizel pa zahteva še 800 evrov več. Duster ima precej osnoven štirikolesni pogon, ki mu ukazuje elektronika, voznik pa lahko izbira med pogonom na sprednji kolesi, samodejnim vklopom štirikolesnega pogona (ob zdrsu) ali pa stalnim štirikolesnim pogonom. Reduktorja nima, a so inženirji vseeno ponudili kompromis s krajšimi prestavnimi razmerji.

Suzuki jimny | Avtor: Suzuki Suzuki

Pod dvajsetimi tisočaki je še nekaj izbire

Suzuki ima očitno primat med cenovno sprejemljivimi štirikolesno gnanimi avtomobili, saj sta poleg ignisa in swifta v ponudbi še dva tovrstna modela. Jager jimny je sicer nekoliko mlajši od nive, a kljub temu spada med avtomobile, ki jih je treba že vikati. Dve desetletji star model pri nas stane 16.199 evrov, za ta denar pa veliko več od štirikolesnega pogona ne dobite. Na marsikaj lahko kar pozabite, osnovni model še klime in radia nima! A ko gre za plezalne sposobnosti, mu pomehkuženi sodobni crossoverji ne sežejo niti do kolen. Kljub vsemu pa si priznajmo, da večina med nami pravih terenskih sposobnosti ne potrebuje, zato je po tej plati veliko bolj smiselna izbira sodobnejše vitare. Pri tej se s pomočjo motorja vsa kolesa vrtijo že za 16.300 evrov.

Zadnji japonski predstavnik znotraj meje dvajsetih tisočakov je Subaru. Vstopni model impreze stane natanko 19.990 evrov in za ta denar poleg učinkovitega simetričnega štirikolesnega pogona ponuja še samodejni brezstopenjski menjalnik lineartronic.

Subaru impreza | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri križancih 4WD le za vrh ponudbe

Križanci, crossoverji, športni terenci … Recite jim kakor hočete, dejstvo je, da so preplavili trg. A njihov terenski videz pogosto zavaja, saj jih veliko štirikolesnega pogona sploh ne ponuja. Če ga že, pa ta pripada le bolje opremljenim različicam, kar pomeni, da pod dvajsetimi tisočaki ni na voljo.
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.