Avto > Avto nasveti
2330 ogledov

Držite levo nogo vseskozi na sklopki? Ne počnite tega!

menjalnik Profimedia
Danes so ročni menjalniki v avtomobilih vse redkejši,a kljub temu še niso povsem izginili. Spominjamo na pravila, ki smo se jih nekoč morali držati vsi vozniki.

Ročica ročnega menjalnika in pedal sklopke še vedno ostaja nekaj, kar voznika poleg volanskega obroča še najbolj povezuje z avtomobilsko mehaniko. A preveč sproščeno ravnanje z njo lahko povzroči marsikatero težavo, ki smo jo v avtomobilih s samodejnimi menjalniki že nekako pozabili.

Leva noga nikakor ne spada na pedal sklopke

To je morda ena bolj redkih napak, a nekateri vozniki tudi med vožnjo nogo obdržijo na pedalu sklopke. Če leve noge po speljevanju in menjavanju prestav ne umaknemo s pedala, lahko minimalno razklenemo stik med vztrajnikom in lamelo, zato zaradi slabega stika drsita. To lahko povzroči prehitro obrabo lamele, poškoduje pa se lahko tudi potisni ležaj, ki je v tem primeru preveč izpostavljen obremenitvam. Če torej noge ne umikamo s pedala sklopke, lahko povzročimo predčasno drago menjavo njenih delov.

menjalnik | Avtor: Profimedia Profimedia

Pravočasno prestavljanje navzdol

S pospeševanjem pri prenizkih vrtljajih motorja, denimo s 50 kilometrov na uro v peti ali celo šesti prestavi, ne bomo preobremenili le sklopke, ampak celotni pogonski sklop, predvsem pa motor. Če namreč – največkrat v želji po čim manjši porabi goriva – v visoki prestavi pritisnemo na plin, da bi hitro pospešil, lahko močno preobremenimo celotni pogonski sklop z motorjem kot njegovim srcem. Dober primer je vožnja kolesa. Tisti, ki je kdaj poskusil speljati s previsoko prestavo, gotovo ve, da je za to porabil vse svoje moči, učinka pa je bilo malo ali pa je celo moral ustaviti. Enakim obremenitvam je izpostavljen motor, ki lahko prav tako povsem "poide sapa".

"Obešanje" na sklopko

Nikoli se v želji po hitrem startu ne "obešamo na sklopko". Ta postopek, pri katerem delno popustimo sklopko, da lamele drsijo med seboj in nam zato denimo tudi med postankom na klancu ni treba zategniti ročne zavore, močno obremenimo tako lamele kot tudi potisni ležaj sklopke. Posledica je močnejša obraba in predčasna draga popravila. Med postanki torej uporabimo zavore in ročno zavoro, saj so temu namenjene.

menjalnik | Avtor: Profimedia Profimedia

Nevtralni položaj pred semaforjem

Ko stojimo pred rdečim semaforjem, vedno prestavimo v prosti tek in popustimo pedal sklopke. Če tega ne storimo, se obrablja predvsem potisni ležaj sklopke, saj je ves čas postanka brez potrebe izpostavljen obremenitvam, za katere ni bil narejen.

Naslanjanje roke na prestavno ročico

Ko ne prestavljamo, pustimo ročico menjalnika pri miru. Če se z roko naslanjamo na ročico, lahko povzročimo preveliko obrabo zobnikov in okvaro menjalnika. Sicer pa bi med vožnjo morali z obema rokama tako ali tako držati volanski obroč, zato ni razloga, da desnica počiva na menjalniku, ali pa navsezadnje levica na vratih.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • Avatar Ladislav Tekavčič
    NickMason 10:20 28.april 2025.

    Bolj je narod butast bolj enostavnega vozijo,odlična izbira jim je električni avto ,ki jim še navodila daje,bognedaj takemu dati potem avto z menjalnikom.

  • munja 09:15 28.april 2025.

    Novinarji naučite se pisat, pa preberite za seboj, kakšen je to naslov članka????