Kolutne zavore so v teoriji zelo preproste. Hidravlični tlak iz zavornih vodov preko batov potisne zavorne ploščice na čeljustih na zavorne kolute, sila trenja upočasni kolesa in avtomobil se nazadnje ustavi.
Vendar pa ploščice pri tem opravljajo izjemno delo, zato servisne delavnice strankam običajno svetujejo menjavo vse štirih zavornih ploščic hkrati. Pri tem ne gre za nikakršno trgovsko zaroto, ampak se vse štiri ploščice hkrati zamenja, da bi se zagotovilo uravnoteženo zaviranje in enakomerno obrabo ostalih komponent, denimo zavornih kolutov. Na dolgi rok je zato to lahko celo bolj gospodarno.
Vendar pa je res tudi, da menjava vseh štirih zavornih ploščic ni vedno nujna. Večina avtomobilov hitreje izrabi prednje ploščice, saj nanje med zaviranjem deluje večja sila. Mehaniki zato pravijo, da je tudi menjava zgolj prednjih ploščic običajno povsem sprejemljiva, pomembno pa je, da se hkrati zamenja obe ploščici na isti premi, saj se s tem ohrani simetrija zaviranja in obrabe. Simetrija se sicer podre le ob divjem menjavanju voznih pasov in eratičnem zaviranju, česar pa večina voznikov ne počne.
Če imajo torej ploščice na zadnji premi še dovolj obloge, je smiselno menjati le prednji ploščici, saj se s tem prihrani nekaj denarja, ne da bi ogrozili varnost zaviranja. Ko je večina avtomobilov zadaj še imela bobnaste zavore, se tudi ni obravnavalo obeh prem hkrati.
Večina delavnic sledil pravilu 80 odstotkov. To pomeni, da zavorne ploščice večinoma menjajo tedaj, ko je na njih ostalo še približno 20 odstotkov tornega materiala in se še ne zajedajo v kolut. Navadne zavorne ploščice ob normalni uporabi zdržijo od 50 do 60 tisoč, keramične pa od 80 d0 100 tisoč kilometrov, na hitrejšo obrabo pa lahko vplivata agresivna vožnja in vožnja s pogostim ustavljanjem.
Menjava zgolj prednjih zavornih ploščic je torej povsem dopustna in vsekakor je to bolje, kot da se ne stori nič. Vožnja z izrabljenimi zavornimi ploščicami namreč ni le neprijetna zaradi cviljenja zavor, ampak je tudi nevarna. Izrabljene zavorne ploščice lahko povzročijo pregrevanje zavor, zmanjša se učinkovitost zaviranja, s tem pa se poveča tudi zavorna razdalja.
Še bolj nevarno pa je, če se vozimo s povsem izrabljenimi ploščicami. V tem primeru je vožnja še bolj nevarna, saj se učinkovitost zaviranja popolnoma zmanjša, kovina zavornih ploščic pa se drgne ob kolute, ki jih uniči in razmeroma poceni zamenjava zavornih ploščic a se na koncu sprevrže v zelo drago popravilo celotnih zavor.
Tudi vulkanizer vam bo povedal ob menjavi pnevmatik, da so diski na koncu ali je treba kaj zamenjati pa pojdite k mehaniku.
Odkrivanje tople vode?? Vsako os se menja v celoti…kar pomeni 4 ploscice!