Avto > Avto nasveti
16065 ogledov

Tako lahko uničite dvosklopčni menjalnik!

DSG menjalnik Volkswagen
Menjalniki z dvojno sklopko združujejo prednosti ročnih in samodejnih menjalnikov, zato so zelo priljubljeni. Vendar pa je treba pri njihovi uporabi malce paziti.

Velika prednost menjalnika z dvojno sklopko je bliskovito in gladko menjavanje prestav, pri katerem voznik ne občuti izgube moči motorja. Po drugi strani so njihove slabe strani višja nakupna cena, v kateri se odražajo zahteve po natančni izdelavi in ustreznih materialih.

Danes jih imajo svoje različice dvosklopčnih menjalnikov v ponudbi praktično vsi avtomobilski proizvajalci, Honda pa jih denimo ponuja tudi na motociklih. Dvosklopčni menjalniki so se doslej izkazali za različno zanesljive, vendar pa so, pravijo strokovnjaki, ne glede na proizvajalca najbolj zanesljivi tisti, ki se jih redno vzdržuje.

Samodeji menjalnik DSG | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Kaj je treba paziti?

To je še posebej pomembno v primeru, ko kupujete rabljen avtomobil. Paziti je treba predvsem na izrabljenost sklopke in dvomasnega vztrajnika. Pomembna je tudi pravilno izpolnjena servisna dokumentacija, ki pokaže, če so bili izvedeni vsi servisi.

Strokovnjaki pravijo, da je bolje kupiti avtomobil z 250 tisoč prevoženimi kilometri, ki so mu pravočasno zamenjali sklopko, kot pa avtomobil s 150 tisoč kilometri, ki ni bil deležen ustreznega vzdrževanja. Upoštevati je treba tudi dejstvo, da se lahko prej ali slej pojavijo težave z mehatroniko. Pri menjalniku DSG se te denimo lahko pojavijo med 150 in 200 tisoč prevoženimi kilometri.

Za dolgo življenje menjalnika z dvojno sklopko je dobro upoštevati pet napotkov:

1. Olje v menjalniku redno menjavajte. V menjalniku z mokro sklopko bi morali olje zamenjati vsakih 60 tisoč kilometrov, v menjalniku s suho sklopko pa vsakih 120 tisoč kilometrov.

2. V prometnih zastojih se ne premikajte počasi, ampak pustite, da pred vami nastane vrzel, potem pa jo zapolnite s hitrejšo vožnjo. S tem se boste izognili obrabi menjalnika.

3. Ne prestavljajte v nevtralno prestavo vedno, ko se ustavite.

4. Izogibajte se parkiranju na mokrih in blatnih mestih, če je to seveda možno.

5. Najbolj pomembno: če nimate športnega avtomobila, z njim ne dirkajte. Motorji in menjalniki navadnih avtomobilov niso narejeni za takšne obremenitve. Na takšno zlorabljanje so občutljivi predvsem Volkswagnovi 7-stopenjski DSG menjalniki s suho sklopko.

dezurni@styria-media.si