Na nove trende, ki ih bomo morali sprejeti tako uporabniki kot tudi ali pa predvsem avtomehaniki, je na 16. Tehnološki konferenci podjetja GMT pojasnil predstavnik podjetja NEXUS Automotive International, Freek Blekxtoon.
NEXUS je mednarodna skupina s 457 distributerji v 137 državah po vsem svetu in letnim prometom več kot 42 milijard evrov. Kot podjetje, ki ima veliko izkušenj in vpogleda v nove trende, pravijo, da v prihodnosti avtomobilizma vidijo veliko dinamike in trendov, ki se neprestano razvijajo. Avtomobilski svet postaja digitaliziran in popolnoma drugačen od dosedanjega.
Novi trendi
Kot skupina, ki deluje po vsem svetu, na globalni ravni vidijo veliko trendov, na katere se moramo pripraviti. Kot prvo v svetu prihaja do velike rasti in urbanizacije prebivalstva. Na družbo so vplivale tudi pandemije in druge težave, precej prizadeto pa je tudi svetovno gospodarstvo z oteženim dostopom do surovin in energentov. Tudi borze so nestabilne, soočamo se s pomanjkanjem delovne sile, selitvami, vojno in podobnimi težavami. Poleg tega moramo s trajnostnim pristopom pomagati planetu, saj drugega nimamo.
Priča smo tudi tehničnim revolucijam, ki spreminjajo tudi poprodajni avtomobilski trg in delo neodvisnih igralcev na avtomobilskem trgu. Pri NEXUS-u ugotavljajo, da smo danes preveč zaposleni z vsakdanjimi opravili in si preprosto ne vzamemo časa, da bi se pripravljali na prihodnje izzive. Vendar ne bi smeli pozabiti, da se tudi avtomobilski sektor zelo spreminja.
Vozila postajajo pametna, v njih so vse vrste tipal in računalnikov ter drugih elektronskih elementov, ki jih bodo morali mehaniki v prihodnosti znati vzdrževati. Za kar bodo potrebovali ustrezno opremo in podporo za njeno uporabo. Vsak avtomobil po letu 2020 ima zaslone, ki jih podpirajo zahtevni operacijski sistemi, vozila so vse bolj digitalizirana in povezana med seboj in s proizvajalci. Avtomobili postajajo tudi avtonomni, spreminjajo pa se tudi njihovi pogonski sklopi. Servisi se bodo morali na te spremembe pripraviti.
Veliki izzivi
Največji izziv za neodvisne servise pa pri NEXUS-u vidijo v tako imenovane »vdelanem vozilu« (Embeded Vehicle), ki že danes predstavljajo revolucijo v avtomobilski tehnologiji, ki bo in je že precej spremenila avtomobilski svet. Elementi vdelanega vozila namreč že obstajajo na osebnih avtomobilih in tovornjakih.
Ker prinašajo veliko novih tehnologij in jih proizvajajo tudi znamke, ki imajo drugačne servisne protokole od uveljavljenih, bo njihovo vzdrževanje za neodvisne delavnice vse bolj oteženo ali nemogoče, saj je otežen tudi dostop do potrebnih podatkov. Zato, pravijo pri NEXUS, se morajo neodvisne servisne delavnice združevati v omrežja in se organizirati za prihodnost.
Izzivi, s katerimi se bodo morale zaradi vdelanih vozil soočiti neodvisne servisne delavnice, je namreč ogromno. Prvi je že dostop do nadomestnih delov, o katerih veliko vedo že danes, drugi pa je dostop do polprevodnikov, o katerih ne vedo veliko in tudi nimajo dostopa do podatkov o njih. Težak je tudi dostop do tehničnih podatkov o novih platformah, do katerih se pogosto ne more dostopati preko vmesnika OBD. Vprašanje je, kako bodo torej neodvisne servisne delavnice vzdrževale prihodnja vozila in kje bodo dobile podatke tako o hardveru kot tudi o softveru vozil. Težava bo tudi iskanje izkušenih avtomehanikov, saj novih generacij to delo ne zanima.
Prihodnji mehanik bo torej moral biti vešč veliko področij, moral bo imeti dostop do tehničnih podatkov in biti sposoben organizirati tehnično podporo. Postati bo moral specialist za softver in diagnostiko, tudi če do avtomobila ne bo mogel dostopati preko standardnega vmesnika OBD. Organizirati bo moral tudi lastne tehnične rešitve.
Moral bo biti tudi specialist za infotainment in sisteme ADAS, nadgradnje na daljavo, umetno inteligenco, 3D tisk delov, vpleten bo tudi v garancijske zahtevke. Povečati bo moral tudi obseg dejavnosti in investirati v kader in opremo, česar v majhni delavnici ne bo mogel početi.
Potrebno bo torej oblikovanje partnerstev. "To je razlog, zakaj NEXUS razvija koncepte in rešitve za neodvisne serviserje, da jih podpira v tem obdobju sprememb. Zavezani so k zagotavljanju delavnic s celovitim portfeljem storitev."
treba je bojkotirati ne kupovati takih avtov ,to se že kaže pri električnih
gre za židovsko zasužnjevanje sveta; židje ne marajo neodvisnih, svobodnih in samostojno mislečih ljudi....s tem jih naženejo pod svoje kolhozne firme, kjer se jim skisajo možgani...
Preveč tehnologije je v avtih, jaz ne rabim televizorja v avtu in kup podobne navlake.