Avto
13641 ogledov

Napoved, ki se je morajo klasični trgovci in servisi ustrašiti

Rabljeni avti Anže Petkovšek
Zelo črnogleda napoved za vse, ki se posla z avti lotevajo na tradicionalen način.

Kot kaže raziskava "Future of Sales and Aftersales" (prihodnost prodaje in poprodaje), ki jo je izvedlo svetovalno podjetje Deloitte, avtomobilski dejavnosti v prihodnosti ne kaže najbolje.

Do leta 2035 naj bi se število servisnih delavnic in prodaja nadomestnih delov prepolovila, nakupovanje preko spleta bo precej posla vzelo prodajnim salonom, svoje pa bodo dodali tudi novi koncepti mobilnosti. Raziskava kaže, da bodo morali prodajalci v prizadevanjih za vsaj delno rešitev svojega položaja in dohodkov pri svoji dejavnosti sprejeti prehod na spletne storitve, mreženje ter nove pogonske in mobilnostne koncepte.

Audi bo zaradi prehoda na elektrificirana vozila zmanjšal število zaposlenih za 9.500

Audi namerava odpustiti približno 15 odstotkov nemške delovne sile, da bi zaslužek dvignil za 6 milijard evrov. S prestrukturiranjem se bodo prilagodili dragemu prehodu na električne avtomobile. Premijska znamka iz skupine Volkswagen bo tako do leta 2025 zmanjšala število delovnih mest v Nemčiji za 9.500, hkrati pa nameravajo ustvariti novih 2.000 položajev na področju električne mobilnosti in digitalizacije. "Podjetje mora postati vitko in primerno za prihodnost, kar pomeni, da nekateri profili delovnih mest ne bodo več potrebni, ustvarili pa se bodo novi," so v sporočilu za javnost zapisali pri Audiju. V Ingolstadtu bodo v naslednjih dveh letih predstavili pet popolnoma električnih in sedem vtičnih hibridnih modelov, do 2025 pa bodo ponudbo razširili na več kot 30 elektrificiranih avtomobilov.
 

Štirje trendi

Raziskovalci so pri svojem delu sicer upoštevali štiri trende, ki trenutno prevladujejo v panogi. To so povezljivost, alternativni pogoni, delitvene sheme in avtonomna vožnja. Poleg tega so upoštevali tudi, kako bodo na poslovne modele avtomobilske dejavnosti vplivali splošni razvojni trendi, kakršni so demografske spremembe in urbanizacija do leta 2035. Dognanja ne vzbujajo optimizma.

Servis Toyota | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kot so ugotovili pri Deloitte, poprodajnim dejavnostim, med katere se uvrščajo servisne delavnice in prodaja nadomestnih delov, v naslednjih petnajstih letih grozi kar 55 odstotni padec, tudi preostalim pa se bodo dogodki prepolovili. Razlog za to bodo predvsem alternativni pogonski sklopi, v največji meri električni, ki bodo svoje mesto po ocenah raziskovalcev do tedaj našli v 40 odstotkih novih avtomobilov.

Manj popravil zaradi električnega pogona

Ker bodo električni avtomobili potrebovali manj vzdrževanja in popravil, se bodo seveda zmanjšali prihodki servisne dejavnosti, močno pa bodo padli tudi dohodki pooblaščenih servisnih mrež avtomobilskih proizvajalcev. Po nekaterih ocenah naj bi tu padec znašal celo 85 odstotkov. Več kot prepolovili naj bi se tudi dohodki prodajalcev nadomestnih delov, saj imajo električni avtomobili manj delov, ki so podvrženi obrabi, zato jih ne bo treba tako pogosto nadomeščati z novimi. Po drugi strani bi se zaradi visokih zmogljivosti elektromotorjev lahko povečala prodaja gum, ki se bodo hitreje obrabljale.

Servisna delavnica | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ker se bo prodaja avtomobilov predvidoma v veliki meri preselila na neposredne spletne prodajne kanale, bodo padec prometa utrpeli tudi tradicionalni prodajni saloni. Tudi v tem primeru naj bi se prodaja do leta 2035 precej zmanjšala, in sicer za več kot 53 odstotkov. Raziskovalci rešitev vidijo v tem, da avtomobilski proizvajalci oblikujejo lastne spletne prodajne programe, v katere bodo posredno vključili tudi svoje prodajne salone.

Komentarjev 2
  • vzev 19:24 27.november 2019.

    Kako boš pa kupil avto preko spleta? Saj avto ni telefon ali računalnik, da ga naročiš in je. Avto pa vsekakor moraš prej preizkusiti. Je pa res, da se bo avtov vedno manj kupovalo. Kdo pa ima sploh željo imeti ...prikaži več avto z vso navleko, ki bo obvezna v novih avtih.

  • stromar 09:21 27.november 2019.

    že od nekdaj je tako, razen redkih panog, kdo ne sledi napredku in se ne prilagaja stagnira ali celo propade. VW in Audi ter ostali, ki so se 5 let nazaj norčevali iz hibridov in še posebej EV ter goljufali ...prikaži več pri izpustih so danes v težavah, sicer bi imeli ogromen porast proizvodnje in prodaje ter zaposlenih, Hidria in veliko drugih pa ravno nasprotno