Avto
794 ogledov

Bencinski servisi bodo v prihodnjih letih postajali vedno bolj multifunkcionalni

MOL Anže Petkovšek
Bencinski servis postaja sodobno prodajno mesto, kjer kupci v prvi vrsti res lahko opravijo hiter nakup, vendar pa je izredno pomembno, da kupcem servis ponudi kakovostne izdelke in storitve. Neven Kolanović, vodja maloprodaje in marketinga pri MOL Slovenija, je v intervjuju povedal, da so Slovenci zveste stranke, ki si izberejo svojega ponudnika goriv in se v primeru kakovostne storitve redno vračajo.

Kakšna je vaša strategija v Sloveniji. Nameravate širiti mrežo bencinskih servisov, vključno z avtocestnim križem?
Razvoj prodajne mreže je za vsako podjetje ključnega pomena in tudi nam je to eden izmed pomembnih ciljev, ki jih zasledujemo na maloprodajnem področju. Predvsem si želimo dodatnih prodajnih mest v regijah kjer še nismo prisotni zato iščemo prave lokacije predvsem na teh področjih. Lansko leto smo pomembno okrepili svoj tržni delež z nakupom bencinskih servisov družbe Eni Slovenija ter tako prispevali k nadaljnjemu razvoju maloprodajne mreže bencinskih servisov MOL v regijah Srednje in Jugovzhodne Evrope kjer pod okriljem Skupine MOL deluje blizu 2000 bencinskih servisov.  Neposredno ob avtocestnem križu imamo trenutno dva bencinska servisa, prav tako imamo več bencinskih servisov tik ob izvozih iz avtoceste. Opažamo, da se naši kupci radi vračajo k nam navkljub dejstvu, da zavijejo z avtoceste. Tako je poleg širitve maloprodajne mreže za nas ključnega pomena tudi kakovost produktov in storitev, ki jih ponujamo našim kupcem, možnost udobnega in hitrega nakupa ter ponudba po meri sodobnega kupca.

Pomemben del bencinskih servisov postaja dodatna ponudba, hrana, pijača, …
V letih 2016 in 2017 poteka na bencinskih servisih MOL celovita implementacija Fresh Corner koncepta, ki ga je Skupina MOL uvedla v že sedmih državah in je s strateškega vidika odgovor na zahteve sodobnega kupca, ki si želi tudi na poti odličen svež obrok in vrhunsko kavo. Naše storitve so osredotočene na kakovostne izdelke in storitve, vrhunsko kavo v baru in kavo za na pot iz skrbno izbranih kavnih zrn, pripravo svežih sendvičev, vključno s toplimi sendviči, sveže pečene pekovske izdelke lastnih pekarn in vsakodnevnih izdelkov. Poleg omenjenega na izbranih lokacijah nudimo tudi različne smoothije, sveže iztisnjeni pomarančni sok, v baru se ponudba prilagaja letnemu času. Trenutno je to ponudba vročih čokolad ter vročih limonad. Omenjeno ponudbo nenehno nadgrajujemo in uvajamo izdelke, ki jih stranke želijo, tako načrtujemo tudi uvedbo toplih juh in burgerjev. Vsi pekovski izdelki, ki jih ponujamo v naših Fresh Cornerjih so pečeni na samem prodajnem mestu.

Kako pomembno je dobro izobraženo prodajno osebje za pridobitev novih strank in vračanje strank na vaš servis?

Neven Kolanović, vodja maloprodaje in marketinga pri MOL Slovenija | Avtor: MOL Slovenija MOL Slovenija
Strateška usmeritev Skupine MOL je, da je kupec na prvem mestu, zato se trudimoslediti njihovim željam in nakupovalnim navadam. V današnjem hitrem tempu bencinski servis postaja sodobno prodajno mesto, kjer kupci prvenstveno res lahko opravijo hiter nakup, vendar pa je za nas izredno pomembno, da kupcem nudimo relevantne izdelke in storitve, ki jih dejansko potrebujejo kot tudi izdelke vrhunske kakovosti. Le tako lahko izpolnjujemo našo usmeritev, da je za kupca nakupna izkušnja pri nas tudi priročna. Kupcem želimo zagotoviti pristen in prijeten prodajno-svetovalni proces zatorej veliko truda vlagamo tudi v razvoj našega prodajnega osebja, da čim bolj izpolnjujejo potrebe sodobnega kupca.

Kakšne so navade Slovencev pri točenju goriva?
Glede na naše izkušnje menim, da smo predvsem zveste stranke, ki si izberemo ponudnika goriv in se, seveda v primeru, da je storitev kakovostna, radi vračamo. Pri tem nam je pomembna kakovost goriva kakor tudi razdalja, ki jo prevozimo z gorivom, torej poraba goriva. Smo pa tudi dovzetni na spremembe cen, kar na primer opažamo dan pred spremembo cen goriva. Eden izmed pomembnih dejavnikov pri izbiri ponudnika je tudi prijaznost in ustrežljivost prodajnega osebja.

Kaj je posebnost vaših goriv v primerjavi s konkurenčnimi?
Poleg visoko kakovostnega dizelskega goriva, 95-oktanskega in 100-oktanskega goriva, nudimo tudi avtoplin na kar osmih lokacijah. Ker smo članica Skupine MOL imamo to prednost, da svoje bencinske servise oskrbujemo izključno iz lastnih virov, v Skupini MOL obratujejo štiri rafinerije. Goriva, ki so proizvedena v rafinerijah Skupine MOL z najsodobnejšimi postopki presegajo evropske in slovenske standarde (ter tudi izpolnjujejo vse zahteve, ki so jih postavila mednarodna združenja proizvajalcev motorjev in vozil). V Skupini MOL namreč deluje tudi posebna enota, ki se poleg raziskav ukvarja tudi z nenehnim nadzorom in tako izvaja številna testiranja kakovosti goriv že v samem proizvodnem procesu. Tako nam oskrbovalna veriga znotraj lastnega upravljanja omogoča natančno sledenje kakovosti, prav tako pa nam zagotavlja varnost oskrbe.

Od kod prihaja surova nafta v vaše rafinerije? Kje so največje razlike med gorivi, prejetimi iz Rusije/Vzhoda, Severnega morja, Bližnjega vzhoda ali Afrike? Je mogoče, da stranka opazi razlike v izvoru derivatov, uporabljenih v navadnem avtomobilskem motorju?
Portfolio Skupine MOL je sestavljen iz naftnih in plinskih nahajališč in proizvodnih sredstev v 13 državah s proizvodnimi aktivnostmi v 8 državah; Veliki Britaniji, Madžarski in Hrvaški v regiji osrednje in vzhodne Evrope, Rusiji in Kazahstanu v regiji CIS, Pakistanu in Kurdistanu na bližnjem vzhodu ter Angoli. Večina surove nafte, ki jo uporabljamo v rafinerijah Skupine MOL prihaja preko naftovoda Friendship iz Rusije, dodatno pa še z bližnjega vzhoda in Mediterana preko naftovodnega sistema Adria, prav tako pa tudi iz domače proizvodnje iz Madžarske in Hrvaške. Iz te surove nafte, ki v naše rafinerije prihaja po omenjenih kanalih, proizvajamo zelo širok spekter proizvodov, med katerimi največji delež predstavljajo pogonska goriva. Prav zaradi lastne proizvodnje, vir same surove nafte ne vpliva na kakovost končnih proizvodov.

MOL | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Kateri avtomobili naj bi uporabljali zgolj 98/100-oktansko gorivo?
Tehnično gledano vsak avtomobil z bencinskim motorjem lahko uporablja 98 ali 100 oktansko gorivo. Prednost tega goriva je namreč ta, da je to visoko-oktansko premium gorivo brez žvepla, kar omogoča njegovo uporabo v najsodobnejših motorjih. Uporaba 98 in 100 oktanskih bencinov MOL garantira daljšo življenjsko dobo motorja, maksimalno učinkovitost in delovanje motorja v vseh pogojih.

Cestni promet se hitro približuje uporabi novih pogonskih sistemov, predvsem hibridnih ali čistih električnih vozil, morda celo vodika. Kakšna je strategija MOL ob teh spremembah, ki neizogibno vodijo k opuščanju motorjev, ki temeljijo na notranjem izgorevanju goriv in olja?
V Skupini MOL trenutno obratuje mreža več kot 2000 lastnih bencinskih servisov v regiji osrednje in vzhodne Evrope, ki delujejo pod okriljem sedmih blagovnih znamk v 11 državah. Skupno imamo bazo kupcev katera je ocenjena na okrog 10 milijonov ljudi v regiji. Globalne spremembe v industriji, tehnologija in najpomembnejše – sprememba navad kupcev, so za nas priložnosti, da nadgradimo maloprodajno platformo. Naše maloprodajno poslovanje bomo okrepili s preusmeritvijo od proizvoda h kupcu. Naše bencinske servise bomo nadgradili v sodobna prodajna mesta, hkrati pa ponudili nove proizvode in storitve ljudem na poti kot odziv na zahteve sodobnih kupcev. Nadaljevali bomo z uvedbo Fresh Corner koncepta z izboljšano gastro ponudbo; do leta 2018 načrtujemo že 700 Fresh Corner-jev v naši maloprodajni mreži. Bencinski servisi bodo v prihodnjih nekaj letih postajali bolj in bolj multifunkcionalni, kar nam omogoča veliko poslovnih priložnosti. V skladu z našo strategijo 2030 Enter Tomorrow, si MOL prizadeva postati vodilen na trgu distribucije alternativnih goriv v 15 letih. Opcije alternativnih goriv, kot so na primer utekočinjen naftni plin (UNP) in stisnjeni zemeljski plin (CNG) ter tudi elektro polnilci, bodo dostopni na naših servisih. Poleg tega nameravamo razvejati tudi naš redni portfolio goriv ter ponuditi inovativne mobilne storitve tako za fizične kupce kot podjetja. Te storitve bodo vključevale deljenje avtomobilov in voženj, električno mobilnost in upravljanje ter najem voznih parkov. Naš cilj je kreirati trajnostno in profitabilno rešitev za mestne javne transporte, še bolj se približati kupcem in vstopiti v nove dimenzije: rasti tudi kot ponudnik storitev s ponudbo veliko različnih storitev in produktov.

Kakšne so vaše napovedi za Srednjo Evropo? Kdaj bomo priča razmerju 50 : 50 med električnim in tradicionalnim pogonom? Kakšna bo vaša prihodnja vloga zaradi teh sprememb?
Natančne napovedi o tem kdaj bodo električni avtomobili dosegli razmerje 50:50 proti tradicionalnim motorjem ni. Vsekakor pa se predlagana strategija osredotoča na dva scenarija, ki v osnovi prikazujeta meje razpona: »klasičnega« in »novega vala«. Klasičen scenarij je povezan z omejenim uspehom tehnološkega preboja in ohranitvijo fosilnih goriv, še posebej v svetu dizelskega pogona. Nasprotno pa scenarij novega vala predvideva tehnološke in istočasno vedenjske spremembe. Upoštevajoč aktualno hitrost razvoja tehnologije skupaj s potencialno naraščajočim okoljevarstvenim zavedanjem, ki ga usmerja tudi zakonodaja in vse večja pomembnost deljene ekonomije; je dolgoročno bolj verjeten scenarij novega vala. Kot že omenjeno, si v skladu z našo strategijo 2030 Enter Tomorrow, MOL prizadeva postati vodilen na trgu distribucije alternativnih goriv v 15 letih; na naših servisih bodo dostopna alternativna goriva, kot so na primer utekočinjen naftni plin (LNG) in stisnjeni zemeljski plin (CNG) ter tudi elektro polnilci, portfolio pa bo obsegal tudi inovativne mobilne storitve.

Društvo za kronično vnetno črevesno bolezen vsako leto izbira čistočo stranišč. Ali izvajate ankete in raziskave, kako pomembna so stranišča za obisk bencinskega servisa? Kako se bodo v tej smeri razvijala stranišča?
Fresh Corner | Avtor: Fresh Corner Fresh Corner
Ob vpeljavi Fresh Corner konceptov smo sledili eni izmed temeljnih postavk, za katero vemo, da je pomembna za zagotovitev zadovoljstva naših strank. In to so čista in urejena stranišča. Tega se še kako zavedamo kar nam potrjujejo tudi rezultati raziskave pričakovanj kupcev, v kateri je urejenost stranišč eden izmed najbolj pomembnih dejavnikov za zadovoljstvo kupca. Tudi ob prenovah sedanjih bencinskih servisov v Fresh Cornerje, so toaletni prostori eden izmed ključnih segmentov prenove.

V tujini so stranišča plačljiva, predvsem na AC. Kakšen je vaš pogled na to temo?
Res je, tudi marsikje v Sloveniji, predvsem na bencinskih servisih ob avtocesti, je uporaba stranišč že plačljiva. Koncept naših bencinskih servisov ne stremi k tovrstnemu načinu uporabe stranišč in v skladu s tem je zaenkrat uporaba za naše kupce brezplačna.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.