Avto
38 ogledov

BMW M1 tukaj in zdaj

BMW M1
1/49
Žurnal24 main
BMW serije 1 M coupe je uradno nared. Z njim so Bavarci svojo športno značko preselili najnižje doslej.

O najmanjšem M-u se je dolgo govorilo, še več pa špekuliralo, tako da bi lahko rekli, da končni izdelek ne prinaša kakšnih posebnih presenečenj, morda so bila vsaj glede tehničnih podatkov pričakovanja kakšnega ljubitelja celo pretirana.

Ne prezrite GALERIJE in VIDEA.

Velika vstopišča zraka, postava, nabita z mišicami, M-logoti, štiri izpušne cevi in značilna platišča. Avtomobil bo na cesti gotovo izstopal, še preden se bo resno zapodil v ovinek. Tam naj bi se počutil kot riba v vodi.

Lažji, a spet ne toliko
M1 je od običajne enice nekaj milimetrov daljši in višji, predvsem pa 53 mm širši. Na širše podvozje so nameščene pnevmatike dimenzij 245/35 R19 spredaj in 265/35 R19 zadaj. Celoten avtomobil tehta 35 kg manj od običajne enice. Da bo takoj prepoznaven na cesti, bodo služile tudi štiri izpušne cevi s posebej akustično prilagojeno "glasbo". 360- in 350-mm zavorni diski so vsi prisilno hlajeni.

 

BMW M1 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Znotraj je v osredju seveda športnost, a tudi bavarsko ukrojena prestižnost v črni barvi, z alkantara vložki in oranžnimi šivi na sedežih, vratih, instrumentalni plošči in prestavni ročici. Volanski obroč poleg oranžnih krasijo še modri šivi. Črka M se bohoti povsod. Črnim usnjenim sedežem kontrast prav tako poudarjajo oranžni šivi.

Kupejevsko zverinico poganja znani 3,0-litrski šestvaljnik z neposrednim vbrizgom, ki na plano potegne 250 kW (335 KM) moči, kar ni nič več in nič manj kot model Z4 sDrive35is. Nekaj časa se je namreč govorilo, da bo M1 močnejši vsaj za 20 KM.

Navora je za 450 Nm in je na voljo že od res nizkih 1.500 vrtljajev dalje. Za kratek čas motor ponuja tudi overboost funkcijo z dodatnimi 50 Nm navora.

Igla merilnika vrtljajev se ustavi pri številki 7.000. V praksi M1 od 0 do 100 km/h pospeši v 4,9 sekunde, končna hitrost je omejena na 250 km/h.

BMW M1 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Zanimivo je vsaj za zdaj motor povezan le z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, o dvojni sklopki, ki bi moč na zadnji par razporejala bolj bliskovito in učinkovito, pa za zdaj ni govora. Na volanskem obroču je dodan M Drive gumb, ki ob pritisku prilagodi delovanje motorja za bliskovite reakcije.

 

Kot pojasnjujejo v Münchnu, so si podvozje, ki je v veliki meri sestavljeno iz aluminija, sposodili pri modelu M3 in ga prilagodili za manjšega športnega bratca.

Za varen užitek na cesti sicer skrbi obilica pomagal, začenši z variabilno zaporo diferenciala. Delovanje varnostnih pomagal, kot je DSC, je seveda mogoče omejiti ali celo popolnoma prekiniti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.