Avto
13 ogledov

BMW vizija avtov brez gumbov in ogledal

BMW i Vision Future Interaction
1/16
Žurnal24 main
BMW na sejmu CES med kopico predstavljenih naprednih tehnologij glavni poudarek daje na prikazu, kako si zamišlja interakcijo med vozilom in voznikom v ne tako oddaljeni prihodnosti. Namig - brez gumbov.

BMW-jev prostor na največjem salonu elektronike CES v ameriškem Las Vegasu je med najbolj obleganimi, saj so Bavarci predstavili kup zanimivih novosti. 

Lahko povzamemo, da bomo v avtih jutrišnjega dne upravljali s pomočjo gest, v njih bomo srečevali še večje zaslone, kamere bodo nadomestile ogledala, medtem ko se tehnologija avtonomne vožnje pri BMW razvija v smer, ko bodo vsakodnevne poti manj dolgočasne, a bo voznik po želji še vedno lahko zadostil svoji vozniški žilici.

V središču BMW novosti je koncept "i Vision Future Interaction", ki je hkrati tudi napoveduje, kako bo izgledal serijski i8 kabriolet. Seveda v tem primeru pričajujemo tudi prava vrata.

BMW i Vision Future Interaction | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Notranjost koncepta je zelo zanimiva, saj v njej ni praktično nobenega gumba več.

Menjalnik se upravlja prek majhne ročice ob volanu, ta je tudi ohranil stikalo, s katerim voznik enostavno izbira med tremi režimi vožnje - takšnim, ko so izključeni vsi asistenčni sistemi v prid popolnega nadzora voznika nad vozilom, vmesno stopnjo, ko asistence pomagajo v primeru nuje ter tretji režim povsem avtonomne vožnje. 

Podatki se vozniku prikazujejo na merilniku pred volanom, še več pa na vetrobranskem steklu. Pred sopotnikovim sedežem pa je še en velikanski zaslon. Gumbov ni, zato se funkcije opravlja z raznimi gestami, ki jih prepoznavajo v armaturo vgrajeni senzorji. Sopotnik in voznik vsak prek svojega fizičnega stikala še potrdita, ali je avto prav razumel njune ukaze.

Dodatno ima koncept še na dotik občutljivo površino osrednje konzole in napredni sistem prepoznavanja glasu, pa internetno povezavo in še marsikaj.

Zdaj pa res - kamere namesto ogledal

Ločeno od koncepta je BMW predstavil tudi študiji i8 mirrorless in i3 extender rearview mirror. Pri obeh je v središču dokazovanje, da so kamere že povsem nared, da v prihodnjih letih nadomestijo klasične retrovizorje.

Poudarek je tudi na komunikaciji med avtomobili ter med avtomobili in infrastrukturo, denimo obveščanje v primeru nevarnosti.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.