Avto
672 ogledov

Bojte se tudi slovenskih avtomobilskih zavor!

Neizpravno vozilo GTÜ
Ne le na Hrvaškem, tudi na slovenskih cestah so napake na zavorni opremi med najpogostejšimi razlogi, da avto ne naredi letnega tehničnega pregleda. Na pregledu zavrnjenih kar petina vozil.

"Poznal sem nekega lastnika avta, ki se je več mesecev vozil naokoli brez vsakršnih zavor. Za zaviranje je uporabljal zgolj motor. Ko je prišlo do kritične situacije, je sunkovito prestavil v vzvratno prestavo," je pripovedoval znanec. Lahko si le predstavljamo, kakšen je bil odnos tega voznika do drugih soudeležencev in nenazadnje do svojega vozila oziroma njegovega menjalnika. 

Slovenska vozila niso kaj dosti boljša od hrvaških

V sredo smo pisali o tehnično pomanjkljivih vozilih na hrvaških cestah, potem ko se je med preventivno akcijo izkazalo, da ima več kot šestina vseh preizkušenih avtomobilov slabo delujoče zavore, poleg tega pa so zelo pogoste še druge napake na vozilih. Testirana so bila pretežno vozila starejših letnikov.

Povprašali smo, kako je z brezhibnostjo vozil pri nas. Iz družbe AMZS, ki med drugim opravlja tudi službo tehničnih pregledov, so sporočili, da po njihovih statistikah približno 20 odstotkov vozil ne opravi tehničnega pregleda v prvem poskusu. Tudi pri slovenskih vozilih, katerih povprečna starost je po zadnjih podatkih Statističnega urada 9,1 leto, so najpogostejše napake na svetlobni ali električni opremi, napake na zavorni opremi, napake na krmiljenju in podvozju, napake pri emisijah, na pnevmatikah in oseh, pri obvezni opremi, kar nekaj pa odkrijejo tudi nevpisanih predelav vozila v homologacijski kartonček.

Strošek odprave nepravilnosti je seveda odvisen od vrste težave. Lahko je minimalen, kot v primeru menjave žarnice ali zamenjave obveznega kompleta prve pomoči, medtem ko je v primeru večjih posegov veliko odvisnega od tipa avtomobila in obsega napake. Včasih je mogoče kakšno stvar le malce nastaviti, denimo pri podvozju ali pri izpustu emisij, ko pa je potrebno menjati mehanski sklop, je popravilo precej dražje.

Vozila s tehničnimi pomanjkljivostmi so velik problem

Študija Evropske unije iz leta 2012 navaja, da na evropskih cestah vsak dan umre pet ljudi v nesrečah, ki so povezane z vozili, ki niso tehnično brezhibna, kar je 2.000 mrtvih na leto. Vozila, ki ne bi opravila tehničnega pregleda, pa so udeležena kar v osmih odstotkih vseh nesreč. 

Veliko Britanijo je v ponedeljek pretresla tragedija, ko so 32-tonskemu tovornjaku v naselju na strmem klancu odpovedale zavore in je treščil v skupino ljudi. Umrli so štirje ljudje, tudi komaj štiriletna punčka.

Komentarjev 4
  • sasquatch 20:29 13.februar 2015.

    saj bi jo mogoče uporabil, če bi sam pisal članek brez copy - paste variante z lepotnimi popravki o pripetljajih v sloveniji... "Poznal sem nekega lastnika avta, ki se je več mesecev vozil naokoli brez vsakršnih zavor. Za ...prikaži več zaviranje je uporabljal zgolj motor. Ko je prišlo do kritične situacije, je sunkovito prestavil v vzvratno prestavo," Ta pa je lovska... FDV-jevca dajte nekam na prakso, naj malo šraufa, da si bo, če ne drugo, znal vsaj malo boljše izmišljevati zadeve

  • Žurnalček 17:06 13.februar 2015.

    Kako lahko napišete takšne traparije . Stanje je podobno kot na Hrvaškem . Na H je povprečna doba avtomobila na cesti 12 let , pri nas pa 8 let . Ja, mogoče je procentualno to tudi res , samo zahvaljujoč ...prikaži večoč veliko strožjim TEHNIČNIM PREGLEDOM pri nas . In tole na sliki je manšeta , ki jo je lastnik sam naredil in ne vem zakaj bi moralo to biti ne vem kako narobe. Manšeta je samo zato da PRAH ne pride v zglob in nič drugega in če ti poči , je tole popolnoma v redu do menjave enega lepega dne.

  • Pepi 13:07 13.februar 2015.

    Zaviral je,da je sunkovito prestavil v vzratno-haloooooooooooo,to je nardil mogoče samo enkrat in nikoli več,ne pišite nebuloze,če prav sem zenska to ne bo šlo skoz,sem zanalaš prašala mehankarja,tok o rikverczaviranju