Avto
3 ogledov

City AEB prostovoljno po poti serijske vgradnje

City AEB Volvo
10 velikih avtomobilskih znamk bo pričelo s standardno vgradnjo sistema AEB v vse svoje modele. Na žalost varnost v Sloveniji od tega še ne bo imela veliko.

Iz ZDA prihaja razveseljiva vest, ki pa še čaka posnemanja v Evropi. Audi, BMW, Ford, General Motors, Mazda, Mercedes-Benz, Tesla, Toyota in Volkswagen so se dogovorili za standardno vgradnjo sistema AEB v modele, ki bodo v prihodnje na prodaj na ameriškem trgu. Dogovor je bil sklenjen v sodelovanju s tamkajšnjim inštitutom za prometno varnost IIHS in agencijo NHTSA, ki testira nova vozila po delno še strožjih kriterijih, kot to v Evropi počne Euro NCAP.

Dogovor pomeni, da bo imel prav vsak nov avto omenjenih znamk vgrajeno tehnologijo radarja, kamere, laserja ali kombinacije naštetih, s pomočjo katerega bo prepoznal nevarnost trčenja v vozilo pred seboj in bo potrebi samodejno zavrl.

Gre za pomemben korak v prizadevanjih ameriških pristojnih oblasti, da bi AEB sistem postal obvezen za čisto vsa nova vozila podobno kot je pred časom to postal sistem za nadzor stabilnosti ESC. Različne študije namreč dokazujejo, kako koristen je AEB pri zmanjševanju števila nesreč in povzročeni telesni in materialni škodi.

Kdaj natančno naj bi 10 znamk pričelo vgrajevati AEB v sto odstotkih, še ni znano. Trenutno je le Volvo (leta 2007 je švedska znamka kot prva predstavila to tehnologijo) tisti, ki prav pri vseh svojih sistemih vsaj osnovno različico AEB nudi standardno, v naprednih verzijah pa prepoznava tudi pešce, kolesarje in pse. 

V Evropi trenutno še ni slišati konkretnih načrtov, kdaj bi se podali po isti poti kot Američani, ki so denimo ESC in nekatere druge varnostne elemente povzeli precej za Evropejci.

Ne gre več za drag bav-bav

V zadnjih treh letih je tehnologija naprednih senzorjev cenovno postala precej bolj dostopna, zato nikakor ni več omejena le na dražja vozila, poroča Car and Driver. Zadnji dokaz nudi Toyota, ki je paket naprednih tehnologij TSS tudi v Sloveniji ponudila za dokaj ugodno doplačilo ali v nekaterih opremah tudi standardno.

Zanimivo pa med podpisniki ameriškega sporazuma ni znamk Subaru in Honda, čeprav ima prvi po testiranjih NHTSA eno najbolj sposobnih tehnologij na trgu, Honda pa je bila za Volvom prva, ki je uvajala novo tehnologijo. 

City AEB | Avtor: Volvo Volvo
Tehnologija AEB sicer ni vedno 100-odstotna, saj so možni lažni alarmi ali pa slabe vremenske okoliščine lahko vplivajo na delovanje in prepoznavanje nevarnosti. Delovanje je zelo odvisno od tega, kako pri posamezni znamki nastavijo občutljivost senzorjev in kam senzorje umestijo. Pri IIHS se strinjajo, da bi bilo najboljše mesto nekje na nosu avta, čeprav bi s tem tvegali visoke stroške popravil že ob manjših trkih. Tako trenutno kamero in lidar (laser) senzorje najdemo na vetrobranskem steklu, radar pa nekje za masko motorja.

Gotovo pa bodo stroški popravil in s tem tudi zavarovalnin na dolgi rok precej nižji, saj tehnologija učinkovito vskoči ob nezbranem vozniku, ki jih je na cestah te dni ogromno.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Ferluci 08:04 28.september 2015.

    Ha, si pa pozabil drugi del pregovora, ki glasi: bolje jesti mlado koku u društvu, nego staro koko sam...

  • bfg 18:36 27.september 2015.

    Ha, kupim avto. Ne sme biti mlajši od letnika 1989. Šifra: stara koka-dobra supa.