Avto
16 ogledov

Danes izredno čist, leta 2020 le še povprečen

Izpuh avtomobila Shutterstock
Danes avtomobil z izpustom 95 gramov CO2 na kilometer velja za zelo čistega. Leta 2020 naj bi bil le še povprečen. Testi porabe bodo precej strožji.

Irsko predsedstvo Evropske komisije in pogajalci Evropskega parlamenta so dosegli dogovor, po katerem naj bi povprečni izpust CO2 za nove avtomobile znašal le še 95 gramov na kilometer. Za primerjavo: leta 2015 naj bi povprečni izpust v povprečju uspeli znižati na 130 gramov, pri čemer morajo proizvajalci svoje bolj "umazane" modele nekako kompenzirati s čistejšimi.

Prilagoditve bodo gotovo nujne tudi pri članicah. Da je Slovenija že danes v zaostanku, priča lestvica za odmero našega davka na motorna vozila, po katerem so vsi bencinski avtomobili z izpustom do 110 gramov CO2 obdavčeni po polodstotni stopnji, dizli pa po enoodstotni. Opaznejše razlike v davku med čistejšimi in bolj umazanimi so šele nad mejo 130 gramov, ki pa jo danes zlahka dosega velika večina modernih avtomobilov s povprečnimi motorji.

Superkredit po meri nemških velikanov

So pa predvsem na zahtevo nemških premium proizvajalcev, ki so bojda intenzivno in že kar umazano lobirali pri posameznih članicah, v dogovor vnesli tudi določilo o t. i. superkreditih. Ti bodo v določenem prehodnem obdobju omogočali, da bodo predvsem luksuzne znamke, ki sicer ne bi dosegale povprečja 95 gramov, s pomočjo čistih hibridnih in električnih vozil pridobile dodaten kredit v gramih in tako kompenzirale prevelike izpuste konvencionalnih modelov.

Konec prirejanja porabe

Zelo pomembna je tudi zaveza, da bo EU čim prej, a najkasneje do 2017 sprejela v uporabo nov svetovni testni cikel porabe (WLTP), saj priznavajo, da so proizvajalci doslej izrabljali nedorečenost in zastarelost sedanjih pravil o izmeri povprečne porabe in izpustov.

Komentarjev 3
  • astro123 21:35 27.junij 2013.

    No ja, moja fiesta porabi 6.5 litrov na 100km. Mislim da par generacij mlajša fiesta nima tak nizke. To je dejanska poraba, ne tista ki jo računalnik pokaže. Ampak ja, kar se tiče navajanja tovarniške porabe je pa itak čist nerealno.

  • Ferluci 08:26 27.junij 2013.

    Japonci že opuščajo proizvodnjo dizlov. Namesto njih so se posvetili hibridom. Očitno so že ugotovili trend, smer razvoja so prilagodili bodočemu trgu in tehnologiji.

  • Pepe007 07:58 27.junij 2013.

    Bla bla... Danes avtomobili ne rabijo veliko manj kot pred 10-imi leti. Edino način merjenja porabe so tovarne pogruntale...