Avto
55 ogledov

Dars noče prevzeti protihrupne ograje mimo Celja

Protihrupne ograje Žurnal24 main
Zloglasne nove protihrupne ograje na avtocesti mimo Celja Dars še vedno noče prevzeti, saj izvajalec del še ni poskrbel, da bi visoki paneli na celotni trasi dušili hrup tako, kot so to obljubljali ob izbiri na razpisu. Medtem pa Dars za dela že plačal veliko večino pogodbenih sredstev.

Več mesecev po razkritju, da so protihrupne ograje na trasi Arja vas - Celje, ki bi bližnjim prebivalcem po desetletjih le prinesle mirnejši spanec, padle na testu učinkovitosti, skoraj 16 milijonov evrov vredna blamaža še vedno ni odpravljena. 

Za ograjo, ki je že med gradnjo sprožila ogromno kritik zaradi svojega "tunelskega" videza, konzorcij izvajalcev še ni našel prave rešitve, ki bi zadovoljila naročnika del Dars. Jesenske meritve zvočne izolativnosti so namreč pokazali, da izgotovljena ograja ne ustreza kriterijem razpisa, oziroma prepušča več hrupa, kot bi ga smela.

Prvi predlog pri Darsu zavrnili

Do danes Dars in hrvaško-slovenski konzorcij partnerjev Werkos - Fracasso RI - Godina še nista našla skupnega jezika, Dars pa je prvi načrt za odpravo napak tudi zavrnil. 

Po naših informacijah naj bi čez kakšna dva tedna znova sedli za skupno mizo in skušali ugotoviti, ali bodo novi predlagani ukrepi, ki jih bo konzorcij pripravil na podlagi testov na poskusnih poljih, zadovoljili Dars. 

"Dela se bodo pričela, ko bo izvajalec pripravil ustrezen načrt sanacije, s katero bo ugotovljena napaka odpravljena," so za Žurnal24 pojasnili na Darsu. "Izvajalec se je s podpisom pogodbe zavezal k njeni izpolnitvi v celoti. V kolikor  do tega ne bo prišlo, bo Dars prisiljen od pogodbe odstopiti in unovčiti finančna zavarovanja. V tem primeru bomo z novim razpisom iskali novega izvajalca, ki do odpravil napako in dokončal vse pogodbene obveznosti," pri upravljavcu avtocestnega omrežja ne izključujejo enostranskega scenarija. 

Težava je le, ker je Dars veliko večino denarja konzorciju že izplačal. Tako je od 18,05 milijona evrov nakazal že 15,7 milijona evrov oziroma več kot 87 odstotkov, neplačanega je tako ostalo le še dobrih 12 odstotkov posla.

Pasovi bodo znova ožji

"Ne glede na izbran način sanacije bomo zagotovili, da bo promet tekel le po zoženih pasovih in tako pretočnost ne bo bistveno zmanjšana. Tako smo ravnali tudi v primeru gradnje ograj, ko zastojev praktično ni bilo," pri Darsu mirijo uporabnike avtoceste. Dars sicer letos po več letih ne bo gradil novih odsekov protihrupne ograde. 

Ograja je že od vsega začetka zbujala veliko pomislekov in sprožala vrsto vprašanj. Začelo se je že z razpisom, ko je hrvaško-slovenski konzocij z malenkost nižjo ceno premagal slovenske ponudnike. Vozniki so se morali med gradnjo mimo Celja mesece voziti po zoženih pasovih, krajinske arhitekte in okolišane pa je zmotila višina tudi do 7,5 metra, kar ob dejstvu, da je ograja v veliki večini izdelana brez steklenih površin in kot taka ni ravno zlita z okolico.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 14
  • alibaba 16:30 01.marec 2016.

    A to kakšne bojo niso vedeli pred nakupom?Laž!!Nekdo pri Darsu je dobil mastno podkupnino!

  • jakec1575 14:49 01.marec 2016.

    tako je. obstajajo lepse zelene prijetne za oko. samo za to je treba imeti odprt in napreden um. pri nas je dostikrat tehnoloska inteligenca precej konzervativna in nazadnjaska. Vedno stavijo za zihr resitve.In potem se se natehnejo pri njih.

  • Plavi-mil 13:43 01.marec 2016.

    Želim si, da jih ne bi nikoli in nikjer namestili, imam občutek, da se vozim po tunelu, sopotniku so pa prikrajšani za lepote Slovenije, ko misliš, da slabše ne more biti, ti pa Dars namesti nagravžne ograje, ki niso nikomur namen.