Avto
65467 ogledov

Dars špijonira za bluetoothom voznikov

Zastoji na avtocesti PIC
Dars s posebnimi napravami že nekaj časa skenira in izkorišča bluetooth povezavo uporabnikov avtocest. Informacijska pooblaščenka na nogah, saj naj tehnologija ne bi bila tako nedolžna.

Upravljavec avtocestnega omrežja Dars je začel pred časom na mejnem prehodu Obrežje testno uporabljati posebne sprejemnike, ki neopazno zaznavajo vklopljeno bluetooth povezavo pri potnikih v vozilu. Sprejemniki so razvrščeni na več točkah. Prvi sprejemnik povezavo identificira, vsi naslednji pa spremljajo, kdaj vozilo z identificirano povezavo zapelje mimo. Na podlagi tega lahko Dars natančno izmeri potovalni čas in to izkorišča za precej natančnejše podatke o zastojih na mejnem prehodu, kot jih je imel na voljo doslej, so poročale Finance.

Na podlagi uspešnega testa so s podjetjem Iskratel sklenili pogodbo za nakup večjega števila bluetooth detektorjev in pripadajoče opreme za merjenje potovalnih časov. Del opreme bodo postaviti na prometno najbolj obremenjenem odseku v državi ljubljanski obvoznici, ostalo pa na širšem območju ljubljanskih vpadnic.

telefoniranje med vožnjo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na tiho tudi do pooblaščenke

A kot poroča Dnevnik, so v Uradu informacijske pooblaščenke Mojce Prelesnik zdaj šele prvič slišali za že nekaj časa delujočo Darsovo tehnologijo. Upravljavec pred njeno uporabo ni izdelal ocene učinkov na varstvo osebnih podakov, s katerimi bi pravočasno naslovili morebitna tveganja uporabe sistema. Pooblaščenka je zato od Darsa zahtevala takojšnja pojasnila, na podlagi katerih se bo odločila o inšpekcijskem nadzoru. 

Na Darsu po poročanju časnika odgovarjajo, da ocene učinkov niso izdelali, ker da tehnologija uporablja samo anonimizirane podatke in ne obdeluje osebnih podatkov uporabnikov. Povezavo po njihovi razlagi izkoriščajo izključno za merjenje voznega časa med dvema znanima točkama. Dars še meni, da večina pametnih naprav tako ali tako avtomatsko menja identifikacijske naslove in da so s tem že proizvajalci naprav poskrbeli za anonimnost uporabnikov.

A se Urad informacijske pooblaščenke s tem ne strinja. Po doslej znanih informacijah ocenjuje, da ne gre za anonimno delovanje temveč za "psevdonimno", ker deluje na bluetooth identifikatorjih. S tem pa je takšna tehnologija podvržena zakonodaji o varstvu osebnih podatkov. Z ustrezno konfiguracijo sistema je mogoče resda minimalizirati obdelavo osebnih podatkov, a mora Dars to ustrezno dokazati, česar pa ni storil.

Izkoriščanje podatkov s telefonov je sicer eden od temeljev modernih tehnologij za spremljanje prometa v živo. Podjetja Google, Here, TomTom in drugi natančnejše napovedi o potovalnih časih in navigacijske usmeritve določajo na podlagi podatkov, ki jih pošiljajo mobilniki v vozilih.  

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 49
  • andrej06 18:14 26.november 2021.

    Vsak kurac v toti kurčevi slo lahko dela kar hoče prokleta gamad

  • molka 09:34 26.november 2021.

    nimam nič vklopljeno zato ne morejo nič

  • ec568744f0d537874fe9d825c81b6f688d633008 07:07 26.november 2021.

    to je način za izmerit hitrost,drgač pa dve palce postaviš in z štoparco izmeriš hitrost,sam ne bo glih natančno.