Avto
2664 ogledov

Defender za poti, ki jih ni

Land rover defender
1/22
Land Rover
Land rover defender druge generacije je pokazal, zakaj želi biti še naprej prva izbira za poti, kjer sploh ni poti.

Ena od najbolj težko pričakovanih novosti avtosalona v Frankfurtu je bila premiera novega land rover defender. Ne zgodi se ravno pogosto, da bi kak off-road avto požel toliko zanimanja, a defender je pojem klenega multitalentiranega avta, ki ga boste lahko srečali sredi puščave, džungle, savane ali permafrosta. In kar je najbolj fascinantno, prvo generacijo so začeli izdelovati leta 1952 ter jo z le nekaterimi popravki pošiljali na brezpotja vse do leta 2016. 

Land rover defender nove generacije želi z brezčasno podobo in klasičnim off-road pristopom odkrivati brezpotja še globoko v novo tisočletje, hkrati pa se je avto z raznim udobjem in deloma prestižem pomaknil navzgor tudi po vrednostni lestvici. Pričakovati je, da bodo po defenderju še naprej rade posegale razne državne službe, kot sta vojska ali policija, a za poslovni uspeh mora znati nagovoriti tudi zasebne uporabnike, ki se morda na teren odpravljajo nekoliko redkeje, se pa radi pokažejo na cesti v velikem terencu.

Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover
Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover

Defender 2 mora torej uloviti pravo kombinacijo zmogljivosti in prefinjenosti. Najprej je seveda moral poskrbeti, da ustreza vsem strogim varnostnim in ekološkim normativom, ki vladajo na različnih koncih sveta, saj ga bodo iz nove slovaške tovarne v Nitri razvažali kar v 128 držav.

Naslednja poteza je bila, da ga bodo izdelovali v dveh velikostih, klasični petvratni z oznako 110 in krajši trivratni z imenom defender 90, ki bo sledila zelo kmalu.

Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover

Pri Land Roverju pravijo, da je defenderjeva oblika takšna, da bi jo znal narisati še otrok. A kljub temu je vse prej kot cenena. Oglata in robata postava ne glede na razdaljo močno spominja na prednika, čeprav ima številne moderne dodatke. Zanimiv detajl so zadnje luči v navideznem stebru, ali pa "alpinski" okenci v zadnjem delu strehe. Postava je predvsem na bokih, spredaj in pri podvozju zajetno zaščitena pred mehanskimi udarci.

Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover

Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover

Notranjost sledi istemu receptu, saj se za navidez klasično ureditvijo skriva moderna tehnologija. Poleg voznikovega digitalnega zaslona je še en 10-palčni zaslon umeščen na sredino armature tako, da ne more krniti pogleda prek armature. Torej nekoliko drugačen pristop, kot pri večini modernih avtov. 

Defender se pri pogonu zanaša na stalni kolesni pogon, ki ga izven asfalta in celo poti poganjajo naprej blokade sredinskega in zadnjega diferenciala ter reduktor. Dodatno ima vgrajenih več programov, ki vnaprej prilagajajo odzivnost pogona glede na tip podlage. Med opcijami je zračno vzmetenje.

Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover
Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover
Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover

Tudi voda mu ne pride zlepa do živega, defender naj bi namreč zmogel pri 90 centimetrih broditi globlje, kot je katerikoli land rover doslej. Da bo ohranil prvinske plezalne sposobnosti, skrbijo zelo kratki previsi in 29-centimetrski odmik od tal. Potniki so v takšnih trenutkih gotovo zelo veseli dodatnih držal v notranjosti.

Defender glede napredne tehnologije ne ovinkari - v njem je tisto, kar voznik potrebuje za njegovo namembnost. To morda pomeni, da je manj kakšnih luksuznih dodatkov, gotovo pa ničesar bistvenega ne manjka. Tudi pogled s kamero tik pred nos ali na boke ne.

Defender je prvi land rover s posodobljenim infotainment sistemom, ki naj bi bil enostavnješi za uporabo od dosedanjega, hkrati pa je mogoče popravke nalagati po zraku.

Defender 110 je namenjen prevozu 5+2 potnikov, v krajšega D 90 pa se lahko stlači šest ljudi (3+3). Posebno pozornost so namenili udobju sedežev. V daljši različici je prostora za prtljago 1.075 litrov, ob pospravljeni drugi klopi pa naraste na kar 2.390 litrov. Streho je mogoče obložiti s kar 300 kilogrami, vleče pa lahko do 3.500 kilogramov težke tovore.

Land rover defender | Avtor: Land Rover Land Rover

Pred serijsko proizvodnjo so naredili veliko zahtevnih testov, prek katerih so iskali dokaze, da bodo trda struktura, motorji in ostala tehnologija delovali. Tako pravijo, da so po puščavah, Akrtiki in visokogorju prevozili okoli 1,5 milijona kilometrov, skupaj so opravili več kot 62 tisoč različnih testov. 

Defenderja bosta gnala tako bencin kot plinsko olje. Napovedana je tudi plug-in različica. Pri bencinu bo mogoče izbrati med štiri- ali šestvaljnim motorjem, medtem ko sta oba dizla štirivaljnika. Pri vseh je poudarek na navoru in dobri porabi.

Opremskih paketov bo skupaj pet, ki jih bo mogoče nadgrajevati s štirimi podpaketi različnih dodatkov.

Defenderja je mogoče glede na potrebe v divjini prilagajati na številne načine, saj je seznam dodatkov izredno dolg in se v marsičem precej razlikuje od ponudbe pri drugih znamkah. Tako je mogoče naročiti od odstranljivega zadnjega dela strehe (safari!) do bočnih nosilcev za prtljago, rezervnega kolesa na vratih, strešnega šotora ali stranske lestve. V ponudbi so tudi prenosni tuš, tenda, različne rešitve za prevoz živali, vitel ...

Družino land rover defenderja naj bi že čez kaki dve leti obogatila še ena različica in sicer najdaljša izpeljanka 130 z osmimi sedeži, pripravljali pa naj bi tudi šestvaljnega dizla. V načrtu pa naj bi imeli tudi nekaj takšnega, kar bi se lahko po razuzdani moči in zmogljivostih, sevda pa tudi po ceni kosalo z mercedesovim G AMG.

Land rover defender je torej naredil tudi precejšen skok navzgor v razredu.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.